• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3120 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر

سرخط خبرها

بازپرداخت تسهيلات ماشين آلات و وسايل توليد پلكاني شد| بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران طي بخشنامه‌يي «روش بازپرداخت پلكاني تسهيلات اعطايي » را به شبكه بانكي كشور اعلام كرد. در حال حاضر، روش بازپرداخت پلكاني تسهيلات اعطايي، منحصر به «فروش اقساطي مسكن» است؛ با عنايت به ظرفيت موجود در مفاد آيين‌نامه و دستورالعمل تسهيلات اعطايي در قالب فروش اقساطي وسايل توليد، ماشين‌آلات، وسايل حمل‌ونقل و تاسيسات براي بازپرداخت پلكاني تسهيلات اعطايي، براي تسهيل در بازپرداخت تسهيلات دريافتي توسط مشتريان، كمك به وصول مطالبات بانك‌ها و موسسات اعتباري، بهبود فضاي كسب و كار و رونق اقتصادي، موضوع بازپرداخت پلكاني تسهيلات اعطايي در قالب فروش اقساطي وسايل توليد، ماشين‌آلات، وسايل حمل‌ونقل و تاسيسات در شانزدهمين جلسه مورخ 16/6/1393 كميسيون مقررات و نظارت موسسات اعتباري مطرح و به تصويب رسيد.

650 هزار نفردر صف وام ازدواج| مديركل اعتبارات بانك مركزي گفت: بانك‌هاي‌گيرنده سپرده قرض الحسنه تا پايان سال به سامانه ازدواج افزوده مي‌شوند، ضمن اينكه تا سوم آذر سال جاري حدود 6 ميليون و 320 هزار نفر از طريق اين سامانه توانسته‌اند تسهيلات ازدواج دريافت كنند. سيد علي اصغر ميرمحمدصادقي افزود: سامانه دريافت تسهيلات ازدواج از سال 87 راه‌اندازي شده است. در سال جاري با توجه به تاكيدات دولت و مجلس شوراي اسلامي در خصوص تسهيلات ازدواج تلاش‌هاي گسترده‌يي از سوي بانك مركزي شروع شده است، در تيرماه امسال افراد در صف حدود يك ميليون و 200 هزار نفر بود و الان اين آمار به 650 هزار نفر رسيده و تعداد افراد در صف به نصف رسيده است.

شاخص حاكميت شركتي به اجرا نزديك‌تر مي‌شود |مديرعامل شركت بورس گفت: براي طراحي شاخص حاكميت شركتي، نام شركت‌هاي حاضر در بورس اوراق بهادار بر اساس معيارهاي حاكميت شركتي رتبه‌بندي و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است و انتظار مي‌رود به زودي مراحل كار نهايي شود. حسن قاليباف‌اصل ابراز داشت: به اين منظور هر شركت بورسي بر اساس چك ليست، يك نمره حاكميت شركتي دريافت كرده است. از سوي ديگر با توجه به هماهنگي‌هاي به عمل آمده ميان معاونت توسعه شركت بورس و شركت فناوري مقرر شد تا شاخصي براي 30 شركت بالاتر هم طراحي شود. برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي اعلام نمره شركت‌ها انجام شده است.
وي يادآور شد: بحث حاكميت شركتي از دهه 1990 ميلادي به صورت جدي مطرح شد و اكثر كشورها به سمت آن رفته و سعي كرده‌اند آن را اجرايي كنند؛ بطوري كه درحال حاضر اكثر بورس‌هاي دنيا شاخص حاكميت شركتي دارند و تلاش مي‌كنند شركت‌ها را در اين شاخص قرار دهند. مطالعات در اين زمينه نشان مي‌دهد كه اين شاخص در بازارهاي سرمايه عملكرد بهتري از شاخص عادي داشته و سهام آن با قيمت بالاتري در بازار خريد و فروش مي‌شود و اميدواريم اين شاخص در بازار سرمايه ايران نيز اجرايي شود.
مديرعامل شركت بورس با اشاره به رشد صدور كدهاي معاملاتي در سال جاري ابراز داشت: سال گذشته در شش ماهه نخست سال 100 هزار كد معاملاتي جديد صادر شد اما امسال بالغ بر 110 هزار كد صادر شده است.
قاليباف با اشاره به اينكه تعداد كدهايي كه صادر مي‌شود، نشان‌دهنده ورود افراد جديد به بازار سرمايه است، تصريح كرد: اين افراد بالقوه مي‌توانند در بازار معامله كنند و در نتيجه صدور كد معاملاتي در بازار سرمايه نشان‌دهنده اين است كه افراد تازه وارد جزو پتانسيل‌هاي معاملاتي بازار سرمايه هستند. ركود بازار سهام در ماه‌هاي گذشته به دليل مسائل بنيادي نبود و شركت‌ها مشكلي در ساختارها و داخل خودشان ندارند، علاوه بر اينكه بودجه‌هاي امسال شركت‌ها فراتر از بودجه‌يي است كه سال گذشته به بازار سرمايه داده بودند. اما تنها مشكلي كه در بازار احساس مي‌شد، مشكل نقدينگي بود كه آن هم به دليل يك سري سياست‌هاي كنترل نقدينگي در كشور، بروز كرده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها