• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3120 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر

پيشنهاد تئاتر

در جست‌وجوي گناه بزرگ

   احمدرضا    حجارزاده

نمايش «وقتي ما برگرديم، دو پاي آويزان مانده است»، يك بازتوليد موفق از اثري است كه ابراهيم پشت‌كوهي 16 ‌سال پيش روي صحنه برده بود و از قضا در هجدهمين دوره جشنواره تئاتر موفق به كسب جوايز اصلي شده بود. داستان اين نمايش درباره عروس‌ودامادي است كه ماشين «آثم» را براي رفتن از شهر به روستا كرايه مي‌كنند. آثم‌ـ راننده ماشين ـ عروس را مي‌دزد و عروس خود را از ماشين به بيرون پرتاب مي‌كند و مي‌ميرد. برخلاف داستان تراژيك نمايش، در تماشاي آنچه بر صحنه خواهيد ديد، علاوه بر لحظه‌هاي كوتاه كميك، مجموعه‌يي از زيباترين ترانه‌هاي جنوبي ايران را با اجرايي زنده توسط گروه موسيقي مي‌شنويد. اين نمايش محصولي از گروه تئاتر «تي‌تووك» است. نمايش
«وقتي ما... »، نظر تماشاگر عام و خاص را جلب خواهد كرد. آنچه در طول نمايش، خود اثر و تماشاگر به دنبال آن است، يافتن پاسخي براي اين پرسش است كه «بزرگ‌ترين گناه چيست؟». طراح صحنه، نويسنده و كارگردان نمايش ابراهيم پشت‌كوهي است و بازيگران آن عبارتند از: شهروز دل‌افكار، عصمت رضاپور، الهام اسكندري، تينو صالحي، محمد سايباني، نادر فلاح، پژمان جمشيدي، الهام شعباني و مهشيد مولايي. همچنين از صداي رويا نونهالي در نمايش استفاده شده است. براي تماشاي اين اثر نمايشي مي‌توانيد هر روز غير از شنبه‌ها ساعت 18:30 به تالار حافظ در نشاني خيابان حافظ، خيابان استاد شهريار، تالار حافظ مراجعه كنيد. مدت‌زمان اين نمايش، 90 دقيقه است و اجراهاي آن تا پانزدهم آذر ادامه خواهد داشت. براي رزرو اينترنتي بليت نيز به سايت tiwall.com  مراجعه كنيد.

آشغال‌هاي دوست‌داشتني

كارگردانان نمايش سفر شگفت‌انگيز، زوج هنرمندي هستند كه سال‌هاست در حوزه تئاتر كودك و نوجوان فعاليت دارند و اغلب پدرومادرهايي كه فرزندان كم‌سن‌وسال دارند، آنها را خوب مي‌شناسند. گرچه پيش از اين، هميشه عبدالله آتشاني كارگردان نمايش‌ها بود و همسرش، مريم آشوري، بازيگر نمايش‌ها اما اين‌بار آنها يك كار مشترك روي صحنه برده‌اند كه از قضا اثر رضايت‌بخش و موفقي هم براي مخاطب نوجوان از كار درآمده. نمايش «سفر شگفت‌انگيز»، از داستان تا شيوه اجرايي، اثري متفاوت با همه كارهاي قبلي كارگردانش و همين‌طور نمايش‌هاي ديگر در عرصه تئاتر كودك و نوجوان است. ماجراي نمايش مربوط است به شبي كه پويا به فرمان مادرش كيسه زباله را براي گذاشتن در سطل از خانه بيرون مي‌برد اما بر اثر بازيگوشي، كيسه را در سطل نمي‌اندازد و به دنبال بازي با دوستان مي‌رود. دو آشغال از كيسه خارج مي‌شوند و براي رسيدن به مكاني با نام «آشغال‌سيتي» سفري شگفت‌انگيز را آغاز مي‎كنند. در اين نمايش علاوه بر سرگرمي، جنبه آموزش شهري و حفظ پاكيزگي و محيط زيست نيز براي مخاطب كودك و نوجوان گنجانده شده. در «سفر شگفت‌انگيز» غير از بازيگران زنده، عروسك و تكنيك سايه هم به كار رفته كه نمايش را ديدني‌تر كرده است. در اين نمايش تا دل‌تان بخواهد، جلوه‌هاي ويژه و رويدادهاي بامزه و كم‌نظير مي‌بينيد. ميلاد رمضاني، رضا نعمتيان، پويا زند و عبدالله آتشاني بازيگران اين نمايش هستند. براي تماشاي «سفر شگفت‌انگيز» مي‌توانيد هر روز غير از شنبه‌ها ساعت 18 به تالار هنر در نشاني ميدان هفت‌تير، خيابان مفتح جنوبي، جنب ورزشگاه شيرودي، خيابان ورزنده برويد و براي رزرو تلفني با شماره 09301071061 تماس بگيريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها