• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3120 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۹ آذر

نبض هنر

جايزه بهترين كارگرداني «هانووي» براي مكري

ايسنا|فيلم سينمايي «ماهي وگربه» به كارگرداني شهرام مكري و تهيه‌كنندگي سپهر سيفي جايزه بهترين كارگرداني جشنواره فيلم هانووي ويتنام را به جمع جوايز خود اضافه كرد. امسال 11 فيلم در بخش مسابقه بين‌الملل سومين دوره جشنواره فيلم هانووي كه از ابتداي آذر در پايتخت ويتنام برگزار شد، به نمايش درآمد كه «ماهي و گربه» نماينده ايران در اين جشنواره بود. در اين دوره از جشنواره فيلم «دوزن» از كشور روسيه جايزه بهترين فيلم را گرفت و «ماهي وگربه» به خاطر آنچه نگاه منحصربه فرد و ساختارشكن در امر كارگرداني خوانده شد، جايزه بهترين كارگردان به همراه سه هزار دلار را براي شهرام مكري به همراه آورد. «ماهي و گربه» محصول «ايران نوين فيلم» است كه پخش بين‌الملل آن را محمد اطبايي بر عهده دارد، اين فيلم تاكنون نزديك به 50 حضور بين‌المللي داشته و نمايش‌هاي موفقي را در كشورهاي گوناگون پشت سرگذاشته است.

«فرشته‌ها با هم مي‌آيند» و «حق‌سكوت» در هند

ايلنا| «فرشته‌ها با هم مي‌آيند» ساخته حامد محمدي و «حق‌سكوت» به كارگرداني هادي ناييجي در بخش سينماي ايران سيزدهمين جشنواره بين‌المللي چشم سوم هند روي پرده مي‌روند. دو فيلم از محصولات حوزه هنري زمستان امسال در جشنواره چشم سوم هند روي پرده مي‌روند. «فرشته‌ها باهم مي‌آيند» ساخته حامد محمدي و «حق‌سكوت» به كارگرداني هادي ناييجي در بخش سينماي ايران سيزدهمين جشنواره بين‌المللي چشم سوم هند روي پرده مي‌روند. اين جشنواره از ۱۱ تا ۱۸ دي برگزار مي‌شود. «فرشته‌ها باهم مي‌آيند» به تهيه‌كنندگي منوچهر محمدي با بازي جواد عزتي، نازنين بياتي، رضا ناجي و الهام كردا امسال روي پرده رفت و در بخش رقابتي جشنواره شانگهاي هم حضور داشت. «حق‌سكوت» را رضا ميركريمي تهيه كرده است. اين فيلم در سي و دومين جشنواره فجر جايزه بهترين فيلمنامه بخش فيلم اولي‌ها را دريافت كرد.

رونمايي از آلبوم «اين سه خط بي‌انتها»اثر منتظري

اعتماد| آلبوم موسيقي «اين سه خط بي‌انتها» اثر كامران منتظري با اجراي همنوازان «پژواك» با حضور جمعي از هنرمندان موسيقي شامگاه هفتم آذر در فروشگاه فرهنگ رونمايي شد. در ابتداي اين مراسم كامران منتظري با بيان اينكه اين آلبوم را با همراهي هنرجويانش منتشر كرده است، در سخناني مطرح كرد: بنده علاقه زيادي به تدريس دارم و سعي كردم در آلبوم «اين سه خط بي‌انتها» علاوه بر نوازندگان حرفه‌يي از هنرجويان برگزيده‌‌ام نيز استفاده كنم تا يك اثر حرفه‌يي پديد بيايد. آلبوم موسيقي«اين سه خط بي‌انتها» به آهنگسازي كامران منتظري و اجراي همنوازان  پژواك  در بازار موسيقي منتشر شده  است.

سه آلبوم جديد حسين پرنيا منتشر مي‌شود

آلبوم «وانو» با آهنگسازي حسين پرنيا كه در مراحل نهايي قرار دارد بعد از ايام محرم و صفر از سوي انتشارات ايران گام منتشر مي‌شود. اشعار اين اثر را ايرج رحمان‌پور سروده است و قطعات اين آلبوم در دستگاه‌هاي اصفهان، ماهور و شور است. حسين پرنيا حدود چهار سال را صرف تحقيق و گردآوري اين آلبوم كرده است كه اين اثر موسيقايي به پيشينه موسيقي لرستان توجه دارد. اين اثر نقدي بر تمام آشوب‌هاي بي‌اساس لرستان در 100 سال گذشته است كه نوعي مدگردي در ترانه‌هاي لرستان است. اين اثر با صداي ايرج رحمان‌پور از قدماي موسيقي لرستان منتشر مي‌شود. همچنين آلبوم «وانو» شامل 9 قطعه است و بيشتر قطعات آن به زبان لري خوانده شده است. در اين اثر موسيقايي كريم قرباني، عليرضا خورشيد فر، ناصر رحيمي، فرشيد حفظي فر، مسلم علي پور، ميلاد علي‌‌پور، كرمي ميري، ارسلان كامكار از اعضا و نوازندگان گروه هستند. آلبوم ديگر حسين پرنيا با عنوان «سايه رهي» و با خوانندگي فاضل جمشيدي تا پايان سال جاري منتشر مي‌شود. پرنيا به اتفاق گروه همايون كنسرت‌هايي در ايران و خارج از ايران از جمله در آلمان، فرانسه، اتريش، چك، اسلوواكي، تركيه، هند، پاكستان، قطر، امارات و... اجرا كرده است.

نمايش «اسب مرده» در تماشاخانه آو

ايلنا| نمايش «اسب مرده» با طراحي و كارگرداني سيد سعيد هاشم‌زاده از 11 آذر در تماشاخانه «آو» روي صحنه مي‌رود. اين نمايش كاري از گروه هنرهاي اجرايي «مواجهه» با اقتباس از نمايش‌نامه «سوءتفاهم» نوشته آلبر كامو بازنويسي شده و از تاريخ يازدهم آذرماه هر روز ساعت 19 اجرا مي‌شود. نونا نيسي، رشيد آقايي، سحرناز عباس زاده، ياسمن ميرزايي، ندا اصغري و مرضيه شاطر طوسي در نمايش «اسب مرده» ايفاي نقش مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها