• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۲ اسفند

ستاره ليگ برتر واليبال زنان بعد از قهرماني در گفت‌وگو با «اعتماد»:

با مبلغ قرارداد يك واليباليست آقا مي‌شود يك تيم زنان بست!

حضور در تيم سردار آزمون بهترين سال ورزشي ما بود مي‌گويند فوتبال ورزش اول است و براي ما ارزشي قائل نمي‌شوند

روزبه  دلاور

به گزارش «اعتماد» بيست ‌و سومين دوره مسابقات واليبال قهرماني باشگاه‌هاي برتر زنان ايران كه از پنجم آبان با حضور هفت تيم مهرسان، هوران يزد، پيكان تهران، فولاد مباركه سپاهان، ذوب‌آهن اصفهان، مس رفسنجان و سايپا تهران آغاز شده بود، هشتم اسفند ماه با قهرماني تيم سايپا به پايان ‌رسيد. تيم‌هاي سايپا و مهرسان در سومين و آخرين ديدار فينال ليگ برتر زنان در سالن فدراسيون به مصاف يكديگر رفتند كه سايپا با كسب پيروزي سه بر صفر به مقام قهرماني دست يافت. با آيتك سلامت يكي از بازيكنان سايپا كه به عنوان بهترين قطر پاسور ليگ هم انتخاب شد، گفت‌وگويي ترتيب داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.

 

‌از قهرماني با سايپا بگوييد.

خب امسال سطح ليگ ما نسبت به سال‌هاي قبل بهتر بود و ما در تمام بازي‌ها خوب بازي كرديم و به جز يك باخت مقابل سپاهان در تمام بازي‌ها پيروز شديم. پيروزي‌هاي مقتدرانه حتي يك برد با نتيجه سه بر دو نداشتيم اما در پلي‌آف پنج گيم شد چون تيم مهرسان شكل ديگري از توانايي‌هايش را به ما نشان داد. با اين حال خدا را شكر كه در سومين فينال هم‌ ما برنده شديم و به قهرماني رسيديم. مهرسان بازي خوبي انجام داد و ما را مجبور به تغيير روش در بازي كرد و تاكتيك‌هايي را پياده كرديم كه درنهايت توانستيم برنده باشيم. واقعا بعد از آن هم ‌تلاش و برنامه‌ريزي اين ‌قهرماني حق ما بود.

‌چطور توانستيد بهترين قطر پاسور ليگ شويد؟

خب بچه‌هاي ديگر هم در اين پست واقعا خوب هستند و براي همه احترام قائل هستم، اگر من به اين عنوان رسيدم قطعا با كمك هم‌تيمي‌هايم بوده است. همه تلاش كردند تا توپ به من برسد و من به عنوان تمام‌كننده كار خودم را انجام دادم. از هم‌تيمي‌هاي خودم تشكر مي‌كنم. رسيدن به اين عنوان از هدف‌گذاري در ابتداي فصل خودم هم بود و خدا را شكر كه به اين هدفم رسيدم و اميدوارم تداوم داشته باشد.

‌پارسال هم ارزشمندترين بازيكن ليگ شديد؟

بله با تيم سريك به اين عنوان رسيدم و سال‌هاي قبل هم چند بار عنوان برترين قطر پاسور را تصاحب كرده بودم.

‌از كار كردن با سرمربي سايپا بگوييد. چطور است؟

خب من پارسال هم اين افتخار را داشتم كه در تيم‌شان بازي كنم. خانم ‌حجتي نسبت به مربيان ديگر كم‌تجربه است اما با مطالعه‌اي كه دارد و سمينارهايي كه در مربيگري برگزار مي‌شود، شركت مي‌كند و البته استعداد خودش، كمك كرده تا در اين راه بهترين باشد. آرامش خوبي به تيم مي‌دهد و براي ما تمرينات خوب درنظر مي‌گيرد و اعتماد به نفس تيم را بالا مي‌برد.

‌شرايط مالي و امكانات سايپا چطور است؟

پارسال براي پرداخت قرارداد بچه‌ها مشكل داشتند اما امسال با همكاري شاخه ديگر سايپا (سايپا ديزل) شرايط و امكانات خوبي را براي ما فراهم كردند.

‌براي قهرماني شما چقدر پاداش درنظر گرفتند؟

هنوز پاداشي ندادند. 10درصد از قراردادمان پاداش ما مي‌شود.

‌قراردادتان چقدر است؟

مثل قرارداد آقايان نيست. شما مي‌توانيد با مبلغ قرارداد يكي از آقايان واليباليست ما يك تيم بانوان ببنديد! متاسفانه.

‌از جانب فدراسيون براي قهرماني چقدر پاداش گرفتيد؟

پاداشي نگرفتيم اما صد ميليون تومان قرار است به باشگاه بدهند! به ما پاداشي نمي‌دهند.

‌شما تبريزي هستيد. در شهر خودتان مسوولان حمايت مي‌كنند تا بازهم شاهد حضور استعدادهايي مثل شما در واليبال باشيم؟

تا حالا كه واقعا كم‌لطفي ديدم. ما واليباليست در تبريز كم نداريم. همين الان چهار ملي‌پوش هستيم كه باتجربه آنها من‌ هستم اما دو تا ديگر در پايه‌ها داريم و خانم ‌محتشمي‌پور در بزرگسال داريم. تبريز اگر بخواهد تيمداري كند خيلي راحت مي‌تواند با اين همه پتانسيل اما اين كار را نمي‌كنند و انگار نه انگار كه ملي‌پوشي دارند!

‌تا حالا جلسه‌اي با مسوولان تبريز داشتيد تا اين موضوع را به آنها بگوييد؟

چندين‌ بار جلسه گذاشتيم‌. حمايت در سطح پست و استوري در اينستاگرام براي من ارزشي ندارد من به عنوان يكي از نمايندگان ورزشكار تبريز در تيم‌ ملي هستم. با رييس هيات حرف زدم كه شايد بربخورد و تكاني به خودشان بدهند اما انگار نه انگار و به روي خودشان هم نياوردند! يك دفترچه عملكرد سالانه داده بودند كه اسامي همه داوران در آن قرار داشت اما يك ملي‌پوش در آن دفترچه نبود. اصلا در اين دفترچه كم‌ارزش هم اسمي از ما نبردند. نمي‌دانم از چي مي‌ترسند! اما هر چي هست اين يك بي‌احترامي به بازيكن مي‌شود. براي همين هر ورزشكاري كه از تبريز بيرون مي‌آيد يك جورهايي از آنجا فرار مي‌كند!

‌بگذريم. فوتبالي هم هستيد؟

من چون پارسال در تيم سردار آزمون بودم كمي فوتبال را دنبال كردم وگرنه فوتبالي نيستم.

‌طرفدار چه تيمي هستيد؟

يك تبريزي و ترك‌زبان فقط مي‌تواند تراكتوري باشد!

‌از تيمداري سردار آزمون راضي بوديد؟

واقعا مي‌توانم بگويم يكي از بهترين سال‌هاي ورزشي همه آنهايي بود كه در تيمش بودند. ما هيچ‌وقت حس نكرديم كه او مالك يا مدير تيم است و خانواده او انگار خانواده ما بودند و واقعا برخوردشان عالي بود و هر چيزي كه نياز داشتيم فراهم مي‌كردند. يك تيم باشخصيت و خوب براي خودشان و ما ساخته بودند. مادر سردار در هر بازي بود و استرس ما را مي‌كشيد و حتي اشك مي‌ريخت! ما ركورد پربيننده بازي را در گنبد هم داشتيم. خودم آسيب ديدم تا آخرين لحظه پاي آسيبم ماندند كه چون نديده بودم براي خودم ‌عجيب بود!

‌هيچ‌وقت به توجهي كه به فوتباليست‌ها مي‌شود و قرارداد آنها حسادت نكرديد؟

متاسفيم براي اين قضيه‌! مي‌گويند ورزش اول است اما شايد اگر بيشتر ارزش قائل شوند براي بانوان خب ما هم داريم تمرين مي‌كنيم و زحمت مي‌كشيم اگر بيشتر توجه كنند بيشتر موفق مي‌شويم. اسپانسرها حمايت كنند و تعداد تيم‌ها بيشتر شود قطعا كيفيت ليگ بالا مي‌رود و در تيم ملي تاثير دارد، اما هر امكانات و هزينه‌اي كه هست فقط براي فوتبال است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون