• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۲ اسفند

مرد فرانسوي به نيمكت برمي‌گردد؟

زيدان؛ روياي بزرگ منچستر

زين‌الدين زيدان به منچستريونايتد مي‌رود؟! سر جيم رتكليف روياي جايگزيني اريك تن هاگ با اسطوره رئال‌مادريد را در سر مي‌پروراند زيرا فشار بر سرمربي شياطين سرخ پس از شكست فولام افزايش يافته است.
طبق گزارشات، سر جيم رتكليف برنامه دارد اريك تن هاگ را با زين‌الدين زيدان جايگزين كند. در حال حاضر فشار روي سرمربي تيم بعد از باخت آنها مقابل تيم نه‌چندان قدرتمند فولام به ‌شدت رشد كرده و هواداران ناراضي هستند. 
آن‌طور كه رسانه‌ها مي‌گويند رتكليف زيدان را در يونايتد مي‌خواهد. سرمربي فرانسوي پس از جدايي از رئال‌مادريد در سال 2021 تاكنون با هيچ تيمي وارد قرارداد نشده است. از اين رو آينده ‌تن هاگ در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. 
رسانه‌ها مي‌گويند رتكليف كه اخيرا 27.7درصد از سهام باشگاه را به مبلغ 1.3 ميليارد پوند به دست آورده است، به سرعت در حال ايجاد تغييراتي در پشت صحنه اولدترافورد است. تيم ورزشي INEOS قبلا با انتصاب عمر برادا، مدير اجرايي منچسترسيتي به عنوان مديرعامل جديد باشگاه، موج ايجاد كرده است و به‌ طور جدي در حال پيگيري خروج دن اشورث از نيوكاسل و انتخاب او به عنوان مدير ورزشي در منچستريونايتد است.
درحالي كه اريك تن هاگ در حال حاضر مديريت تيمي كه 13 قهرماني ليگ برتر در كارنامه‌اش ديده مي‌شود را برعهده دارد، گمانه‌زني‌ها در مورد قصد رتكليف براي جايگزيني او در تابستان زياد است. براساس گزارشات فوت مركاتو، زيدان كانديداي رويايي رتكليف براي جانشيني تن هاگ است و باشگاه مشتاق است در صورت ابراز علاقه او به اين سمت، خدمات اين بازيكن فرانسوي را تضمين كند.
با اين حال، يونايتد با يك مانع بزرگ روبه‌رو است، زيرا زيدان قبلا از سه سال پيش كه از رئال‌مادريد جدا شد، پيشنهادات ساير باشگاه‌ها را رد كرده بود. دوران مربيگري اين بازيكن فرانسوي مترادف با لوس بلانكوس بوده است، جايي كه او موفقيت‌هاي بي‌سابقه‌اي از جمله سه قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا و دو قهرماني در لاليگا به ثبت رساند.
با اين حال، يك شانس خوب براي رتكليف وجود دارد زيرا زيدان به بازگشت احتمالي به مربيگري در آينده نزديك اشاره كرده است. زيدان در مصاحبه اخير خود با Sky Sports گفت: «مربيگري در ايتاليا؟ چراكه نه. هر اتفاقي ممكن است رخ دهد، در حال حاضر من كار ديگري انجام مي‌دهم، اما مطمئن هستم كه به نيمكت بازخواهم گشت. دوست دارم.»
زيدان همچنين با انتقال به بايرن‌مونيخ در ارتباط بوده است، زيرا باواريايي‌ها در حال حاضر در جست‌وجوي سرمربي بعدي خود هستند چون در تابستان راه خود را از توماس توخل جدا مي‌كنند. حال بايد ديد كه آيا رتكليف مي‌تواند يك پروژه ورزشي متقاعد‌كننده در اولدترافورد ارايه دهد تا اين ستاره 51 ساله را از آلماني‌ها دور كند يا خير. البته بايرن تنها رقيب مدير منچستر نيست و تيم‌هاي ديگري نظير يوونتوس هم خواهان به خدمت‌گيري زيدان هستند. در واقع بايد گفت به محض اينكه مشخص شود زيدان قصد واقعي براي بازگشت به كار دارد، ممكن است حتي تيم‌هاي ديگري كه كسي امروز فكرشان را نمي‌كند هم وارد چالش همكاري با او شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون