• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۲ اسفند

پرسپوليس همچنان «گلزن» ندارد

موهاي سر اوسمار هم مثل موهاي سر يحيي سفيد مي‌شود؟

به گزارش «اعتماد» پرسپوليسي‌ها توانستند در سومين بازي خودشان هم از‌ نيم فصل دوم رقابت‌هاي ليگ برتر‌ با دست پر خارج شوند. برتري با يك گل مقابل ذوب‌آهن، زننده گل هم كسي نبود جز گولسياني مدافع گرجي اين تيم. البته چندين و چند موقعيت از دست رفته از نكات مهم بازي قرمزهاي پايتخت مقابل شاگردان ربيعي بود.
مديران پرسپوليس در نيم فصل دوم توانستند عيسي آل‌كثير را به خط حمله تيم‌شان برگردانند اما در حفظ شهاب زاهدي ناكام بودند و با كنار گذاشتن نبيل باهويي مهاجم جديدي به خدمت نگرفتند تا مشكل مهم اين تيم در نيم فصل با يحيي همراه با اوسمار باقي بماند! عدم جذب مهاجم كارآمد و فرصت‌سوزي وينگرهايي كه وظيفه گلزني ندارند و ضربه نهايي را معمولا از روي شكم سيري به توپ مي‌زنند موهاي سر يحيي را سفيد كرده بود و حالا به نظر مي‌رسد اين اتفاق در پايان فصل براي مربي برزيلي قرمزها هم رقم ‌خواهد خورد!
اورنوف و ترابي و عاليشاه و صادقي و آل‌كثير و رفيعي و بابايي مهره‌هاي هجومي پرسپوليس در نيم فصل هستند اما به جز آل‌كثير براي گلزني روي بقيه بازيكنان‌ آنچنان‌ كه بايد نمي‌شود و نبايد حساب باز كرد، چراكه پست تخصصي آنها چيز ديگري است و تجربه ‌كافي براي ضربه زدن نهايي در ذات هيچ كدام از اين بازيكنان نيست! بايد منتظر ماند و ديد اوسمار چه طرح و ايده‌اي براي برطرف كردن اين مشكل تيمش‌ درنظر مي‌گيرد.  آيا تغيير تاكتيك‌ مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند؟ يا در بعضي بازي‌ها ضربات سر مدافعان يا هافبك‌هاي به خط حمله تبعيد شده كار را در مي‌آورد؟ گلي كه پرسپوليس مقابل ذوب‌آهن به ثمر رساند حاصل جلو كشيدن‌ مدافعان و گرفتن خطاي پنالتي از مدافع رقيب و درنهايت به ثمر رسيدن گل روي چيپ ديدني گولسياني بود و همان يك گل هم در آخر بازي روي اسكوربورد ورزشگاه به ثبت رسيد. بازي كه شايد اگر دو مهاجم سرحال در پيشاني خط حمله قرمزها حضور داشتند با توجه به ده نفر بودن ذوبي‌ها مي‌توانست نتيجه ديگري در آن رقم ‌بخورد.
پرسپوليس حالا بايد در همين وضعيت‌ و با‌ كمبود مهاجم به مصاف ملوان، تيم آماده اين فصل ليگ برتر برود. ملوان‌ با تارتار ‌دفاع كردن را به خوبي انجام مي‌دهد. از سمت ديگر با فشار روي بازيكنان ‌خط دفاعي پرسپوليس آزادي‌ عمل را از آنها مي‌گيرد و اجازه‌ نخواهد داد كه نفوذي زيادي در حمله داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون