• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۲ اسفند

آقاي خياباني! فوتبال را نابود كرديد بي‌خيال شو!

واقعا نمي‌شود يك نفر در طول يك بازه زماني مشخص اين همه فكت و اطلاعات اشتباه در رسانه ملي كه با پول ماليات مردم مي‌چرخد به خلق‌الله حواله دهد و باز هم برنامه زنده بگيرد. در مورد جواد خياباني حرف مي‌زنيم. فردي كه داريوش مصطفوي به درستي در مورد او به روزنامه اعتماد گفت «ادعا مي‌كند همه ‌چيز را مي‌فهمد ولي هيچ چي از فوتبال نمي‌فهمد.»
توي همين يك ماه جام ملت‌ها، جواد خياباني چندبار اطلاعات غلط به مردم داده است. آن ويديوي معروفش كه سر نحوه صعود تيم‌ها از گروه با خداداد كل‌كل مي‌كند را به ياد بياوريد. فرمول نحوه بالا آمدن تيم‌ها توسط AFC به وضوح مشخص شده اما خياباني مي‌گويد نه! اين شكلي است كه من مي‌گويم. يا به ياد بياوريد با چه قدرتي از تباني كلينزمن با مالزي صحبت مي‌كرد! اتهامي بزرگ كه تنها مايه خجالت رسانه ملي ايران در فوتبال آسيا شد. «اسمع قطري» گفتن‌هايش قبل از بازي ايران و ميزبان و اينكه «اشك‌تان را درمي‌آوريم» را هم يك گوشه از ذهن نگه داريد كه آخرش شد دستمايه مسخره كردن ملي‌پوشان.
استاد خياباني در آخرين اظهاراتش يك اتهام بزرگ ديگر به زبان آورد. اين‌بار در مورد فدراسيون قبلي. خياباني گفت در فدراسيون قبلي جادوگري و موكل گرفتن و اين چيزها وارد تيم ملي شد. اتهاماتي كه اتفاقا ابتدا از دهان همان‌ها كه مي‌خواستند فوتبال را دوباره قبضه كنند درآمد و نتيجه‌اش هم شد چيزي كه امروز مي‌بينيم: باخت در همه عرصه‌ها! خودش مي‌گويد شنيده‌ها اما همين شنيده‌ها را روي آنتن زنده تلويزيون به زبان مي‌آورد و مي‌گذارد كنار اتفاقاتي كه روز چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر و رختكن پرسپوليس رخ داد (پيدا شدن اوراد و طلسم‌ها و اين چيزها).
مساله اصلا مديران سابق فدراسيون نيست كه خودشان پاسخگو خواهند بود و البته بارها هم رييسش در تلويزيون و رسانه‌ها در مورد «دعاي خير» و «خوبان عالم» و «مقربين» توضيح داده و مي‌تواند پاسخ‌هاي بيشتري بدهد. اينها مسائل شخصي است و به اعتقادات هر كسي برمي‌گردد. همان اعتقاداتي كه خياباني ابتداي صحبت‌هايش با اشاره به آنها مي‌گويد: «عده‌اي با اعتقادات شخصي وارد ميدان مي‌شوند و قابل احترام است.» مساله سر فوتبال است. مساله سر اتهام‌هاي بي‌اساس است كه پدر فوتبال را درآورده. گويا مصادره فوتبال و به خاك سياه نشاندنش براي عده‌اي كافي نبوده است. گويا اين شكست‌هاي متوالي هم نتوانسته عده‌اي را سر عقل بياورد كه مسير اشتباه است. گويا براي برخي همين كه يك‌بار با تهمت و افترا دموكراسي فوتبال را نابود كردند بس نيست. 
مساله سر تيمي است كه با 13 برد پياپي و كمترين هزينه به جام جهاني صعود كرد و مي‌توانست براي نخستين‌بار در جام جهاني تاريخ‌ساز شود اما شما نگذاشتيد! همه ‌چيز را به‌هم زديد، تاج و كي‌روش را با ميليارد ميليارد پول اين مملكت برگردانديد كه بروند 6تا از انگليس بخورند. 
حرف‌هاي خياباني را احسان اصولي و اعضاي هيات رييسه زماني كه مي‌خواستند فدراسيون را مال خود كنند، مي‌زدند و مي‌گفتند سند داريم، اما وقتي كار تمام شد نه خبري از اسناد بود نه ديگر بحثي در مورد مسائل مختلف. هرچه ما گفتيم پس چه شد آن اسناد؟ مدارك كو؟ انگار نه انگار! چرا؟ چون اسنادي وجود نداشت.
مي‌دانيد آقاي خياباني! استحقاق شما همان رييس فدراسيوني است كه بيايد روي آنتن زنده حرمتت را بشكند و جرات جواب دادن هم نداشته باشي! همان كه وقتي از او مي‌پرسي قرارداد ويلموتس چه شد با پوزخند جواب بدهد توي جيبم است! همان كه وسط سوال كردنت بگويد «يهو گريه‌ا‌ت نگيره آقاي خياباني» يا روي آنتن زنده گوشت را بگيرد كه چرا سرت توي گوشي است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون