• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3304 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

تشكل‌ها

انار صادراتي شد|نايب‌رييس اتحاديه صادركنندگان و واردكنندگان ميوه‌ از آغاز صادرات انار خبر داد و گفت: پس از هفت سال صادرات انار از اواخر شهريور ماه دوباره آغاز مي‌شود. صدرالدين نياوراني، با بيان اينكه سال‌هاي پيش صادرات انار به كشورهاي كره و ژاپن با شرايط بسيار خوب صورت مي‌گرفت، اظهار كرد: به دليل سرمازدگي در هفت سال پيش و خشك شدن درختان انار، قيمت اين ميوه به قدري بالا رفت كه قادر به صادرات آن نبوديم و حتي ميزان آن پاسخگوي نياز داخل هم نبود. وي با اشاره به رشد درختان انار پس از پنج سال گفت: اكنون به شرايط حدود 10 سال پيش رسيديم و توليد انار به سطح قابل توجهي رسيده است؛ به گونه‌اي كه مي‌توان اين ميوه را صادر كرد چراكه عرضه بيش از تقاضاي داخل خواهد شد.

 

از واردات برنج جلوگيري كنيد| نماينده مردم بابل در مجلس خواستار جلوگيري از واردات بي رويه برنج، خريد به موقع اقلام پر محصول و پرداخت به موقع وجه آن به برنج‌كاران مازنداني شد. علي اكبر ناصري، گفت: نبايد اجازه داد فضاي توافق منجر به واردات بي رويه كالاهاي ضروري شود. اگر چنين اتفاقي رخ دهد مشكلات عديده‌اي در حوزه اشتغال و توليد ملي به وجود خواهد آمد. وي با اشاره به مشكلات به وجود آمده براي برنجكاران، گفت: برنج با رنج، گل، لاي، سوز و سرما و گرما توليد مي‌شود از اين رو لازم است به‌شدت از واردات بي رويه، خريد به موقع اقلام پر محصول و پرداخت به موقع وجه آن مبادرت ورزد.

 

بي‌خبري صنايع لبني از افزايش قيمت‌ها|در حالي كه قيمت شير و برخي محصولات لبني طي هفته اخير افزايش يافته و حتي فروشندگان لبنيات نيز آن را تاييد كرده‌اند، صنايع لبني از اين افزايش قيمت اظهار بي‌اطلاعي كرده و مي‌گويند «هر كارخانه‌اي كه قيمت محصولاتش را افزايش داده به دستگاه‌هاي نظارتي معرفي كنيد.» طي هفته اخير برخي كارخانه‌هاي لبني مطرح قيمت برخي محصولات خود از جمله شير كم‌چرب، خامه، دوغ، پنير و... را افزايش داده‌اند. در حالي كه طبق اعلام سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، هيچ مجوزي براي افزايش قيمت اين محصولات صادر نشده وهرگونه افزايش قيمت توسط واحدهاي توليدي و در سطح عرضه، تخلف محسوب مي‌شود و قابل پيگرد است.

 

ورود رنگ‌هاي نساجي به صنايع غذايي!|رييس انجمن افزودني‌هاي خوراكي صنايع غذايي اعلام كرد: به دليل موانع مصرف رنگ‌هاي افزودني به مواد غذايي و كمبود رنگ‌هاي مجاز خوراكي، شاهد ورود رنگ‌هاي نساجي به صنايع غذايي هستيم. پرويز جهانگيري، با اشاره به اينكه وزارت بهداشت در سال 1362 استفاده از رنگ در غذا را ممنوع كرد، اظهار كرد: از آن پس شاهد ورود رنگ‌هاي صنعتي به خوراك مردم بوديم؛ اين‌گونه رنگ‌ها را نمي‌توان به راحتي از رنگ غذا تشخيص داد.

 

آغاز برداشت رطب از هفته آينده|دبير انجمن خرماي كشور با بيان اينكه سالانه حدود يك ميليون تن خرما در كشور توليد مي‌شود، گفت: از اين مقدار خرما حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن به مصرف داخلي مي‌رسد، حدود ۱۰۰ هزار تن آن صادر و بقيه به ضايعات تبديل مي‌شود. علي اصغر موسوي گفت: برداشت رطب در مناطق كهنوج و جيرفت از يك هفته ديگر آغاز مي‌شود. وي با بيان اينكه برداشت خرما هم حدود يك ماه ديگر خواهد بود، افزود: وضعيت در اين حرفه اصلا رضايت بخش‌نيست و خرماي توليدي نخل‌داران به فروش نمي‌رود. به دليل عدم صرفه اقتصادي در توليد خرما هزار و 200 نفر نخل در خوزستان به آتش كشيده شد.

 

ورود موتوسيكلت‌هاي ژاپني و اروپايي |رييس سنديكاي توليدكنندگان موتوسيكلت با اشاره به كاهش 30 درصدي توليد موتوسيكلت در سال جاري، ابراز اميدواري كرد كه با لغو تحريم‌ها زمينه براي ورود موتوسيكلت‌هاي ژاپني و اروپايي به كشور فراهم شود. ابوالفضل حجازي، با بيان اينكه در سال جاري نسبت به سال گذشته كاهش توليد داشتيم، اظهار كرد: ما در دهه 80 رشد خوبي پيدا كرديم و در بسياري از زمينه‌ها به خودكفايي رسيديم اما در دولت گذشته به دليل بي‌توجهي به اين صنعت و كاهش انگيزه سرمايه‌گذاران عده زيادي از آنها از اين صنف خارج شدند. وي با اشاره به كمبود نقدينگي در صنعت موتوسيكلت كشور گفت: در حال حاضر 30 تا 35 واحد توليدي در زمينه توليد موتوسيكلت فعال هستند و تعدادي واحد توليدي نيز به صورت دست و پا شكسته بعضا فعاليت‌هايي در اين زمينه دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون