• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

تشكل‌ها

آغاز برداشت انجير |فرماندار استهبان از آغاز برداشت انجير در بزرگ‌ترين انجيرستان ديم ايران در اين شهرستان خبرداد و گفت: اين شهرستان بيشترين سطح زيركشت انجير در جهان را دارا است. محمدمهدي شرفي گفت: سطح زيركشت انجير در شهرستان استهبان بيش از 23 هزار هكتار است و براساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، امسال برداشت انجير نسبت به سال گذشته افزايش مي‌يابد. شرفي با بيان اينكه برداشت محصول انجير در مناطق مختلف دهستان خير استهبان از جمله روستاهاي خانه‌كت و قشم‌قاوي آغاز شده است، گفت: بارش بي‌سابقه برف و باران سال گذشته سبب شد امسال محصول انجير با كيفيتي بهتر نسبت به سال گذشته برداشت شود.

 

خرماي ايــراني همـچـنــان بي‌مشتري|دبيركل انجمن خرما گفت: در حالي كه در آستانه فصل برداشت خرما قرار داريم بيش از 200 هزار تن از خرماي سال گذشته روي دست توليدكنندگان باقي مانده است، چرا كه خريداري براي اين محصول وجود ندارد. علي‌اصغر رستمي، از توليد بيش از يك ميليون تن خرما در سال جاري خبر داد و اظهار كرد: خرماي ايراني مانند سال‌هاي گذشته خريداري ندارد كه لازم است مسوولان براي بهبود بازار آن چاره‌اي بينديشند. توجه به سطح زيركشت و وضعيت باغات كشور، به نظر مي‌رسد ميزان توليد خرما مانند سال گذشته باشد و به بيش از يك ميليون تن در سال جاري برسد اما وضعيت بازار اين محصول همچنان نابسامان است و قيمت آن نيز از سال گذشته بسيار كاهش داشته است.

 

واردات برنج همچنان ممنوع است|مدير كل دفتر امور غلات و محصولات اساسي وزارت جهادكشاورزي در واكنش به ميزان واردات برنج در چهار ماهه نخست سال ‌جاري اضافه كرد: ما در اين رابطه نامه‌اي براي گمرك ارسال كرده‌ايم تا مشخص شود اين واردات بر چه اساسي انجام شده است. خاكسار با بيان اينكه واردات مذكور فقط مي‌‌تواند ‌مربوط به ثبت سفارش‌هاي ساليان قبل باشد، تصريح كرد: ما در مورد غيررسمي بودن اين واردات حرفي نزده‌ايم، واردات رسمي است اما سوال وزارت جهادكشاورزي اين بوده كه برچه اساسي و با چه مجوزي انجام شده است؟ آيا براساس ثبت سفارش‌هاي قبلي بوده است؟

 

درخواست براي صادرات گوسفند |وزير كشاورزي استراليا در ملاقات با سفير ايران در كانبرا با ابراز تمايل براي سفر به اين كشور، خواستار تقويت صادرات گوسفند به ايران شد. كن باستون، وزير مواد غذايي و كشاورزي استراليا و سفير ايران در كانبرا خواستار تقويت همكاري دوجانبه در زمينه تجارت گوشت و صادرات گوسفند استراليا به ايران شدند. سايت استراليايي ويكلي فارم طي گزارشي با اشاره به ملاقات اين دو مقام ايراني و استراليايي خاطرنشان كرد كه تجارت ميان ايران و استراليا در زمينه صادرات گوسفند تقويت خواهد شد. پيش از اين، ايران يكي از واردكنندگان عمده گوسفند به استراليا بوده است و سالانه حدود 3 ميليون گوسفند از اين كشور وارد مي‌كرده است اما اين تجارت حدود 4 دهه پيش متوقف شد.

 

توليد شاسي بلند جديد |توليد دومين محصول شاسي بلند گروه صنعتي ايران خودرو به نام هايما اس7 در خراسان رضوي آغاز شد. عمليات اجرايي راه‌اندازي خط خودروي جديد هايما در شركت ايران خودرو خراسان، از آبان سال 1393 به صورت جدي آغاز شد و در چهار حوزه بدنه، رنگ، تزيينات و لجستيك به اجرا درآمد. خطوط توليد محصول جديد با بهره‌گيري از ظرفيت پيمانكاران داخلي، در مدت 11 ماه آماده و راه‌اندازي شده است. اين گزارش مي‌افزايد: ساخت داخل 40 درصد از قطعات و مجموعه‌هاي اين محصول هدفگذاري شده و با توليد آن، سالانه بيش از 20 هزار دستگاه، بسته به تقاضاي بازار به ظرفيت توليد خودروهاي شاسي‌بلند افزوده خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون