• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3307 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد

زير ذره بين اقتصاد

آغاز كاهش توليد گاز از سال ۱۴۰۶|بررسي‌ها نشان مي‌دهد از سال ۱۴۰۶ كاهش توليد گاز در كشور آغاز خواهد شد. مطابق برنامه در سال 1396 با بهره‌برداري از تمامي فازهاي پارس‌جنوبي، حجم توليد گاز در كشور به حدود يك ميليارد متر مكعب در روز خواهد رسيد كه حدود 75 درصد آن مربوط به مخزن مشترك پارس جنوبي خواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود كه در سال 1404 توليد گاز طبيعي در كشور به حدود يك ميليارد و 200 ميليون متر مكعب برسد؛ البته اين افزايش توليد عمدتا با بهره‌برداري از ميدان‌هاي جديد در بخش فلات قاره خواهد بود.

 

دو وزير ايتاليايي در اتاق ايران|معاون امور بين الملل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران از برگزاري اجلاسي بزرگ با حضور صاحبان شركت‌ها و صنايع عمده ايتاليايي طي چهارشنبه هفته جاري خبر داد و گفت: هيات تجاري عاليرتبه ايتاليايي به سرپرستي خانم فدريكو گويدي، وزير توسعه اقتصادي ايتاليا در اين اجلاس شركت خواهد كرد. علي اكبر فرازي با بيان آنكه اين هيات عاليرتبه تجاري ايتاليايي سه‌شنبه اين هفته وارد تهران خواهد شد، افزود: وزير امور خارجه ايتاليا همچنين اين هيات را در سفر به تهران همراهي خواهد كرد، هيات ايتاليايي علاوه بر ديدار با مقامات سياسي و عاليرتبه كشورمان، با همتايان ايراني خود درخصوص چگونگي توسعه مناسبات در بخش‌هاي مختلف اقتصادي با يكديگر گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

هشدار به استفاده از پرچم مصلحتي |سازمان بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در اطلاعيه‌اي در خصوص استفاده غير مجاز شناورهاي ثبت ايران از پرچم مصلحتي هشدار داد. در اين اطلاعيه آمده است: اخيرا مشاهده شده تعدادي از كشتي‌ها و شناورهاي ثبت ايران بدون طي مراحل قانوني ابطال ثبت و لغو تابعيت جمهوري اسلامي ايران اقدام به ثبت شناورهاي خود در كشورهاي ديگر كرده و با استفاده از پرچم مصلحتي و با گواهينامه‌هاي ثبت و تابعيت اين‌گونه كشورها در بنادر تابعه جمهوري اسلامي ايران تردد مي‌كنند. لازم به ذكر است عمل مذكور از نظر قوانين و مقررات ملي و بين المللي فاقد وجاهت قانوني بوده و اقدام مالكان كشتي‌ها براي اخذ پرچم دوم بر اساس مفاد قانون دريايي ايران قابل پيگيري در مراجع ذي‌صلاح قضايي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون