• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5867 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر

سید حسن نصرالله پس‌از سال‌ها مبارزه تسلیم ناپذیر به اجداد مطهرش پیوست

شهد شیرین شهادت

گروه سياسي

سرانجام خبري كه بسياري از ايرانيان نگران آن بودند، منتشر شد؛ حول وحوش ساعت 15روز گذشته بود كه زمزمه‌هايي كه از شب قبل در فضاي مجازي دهان به دهان مي‌چرخيد، عينيت پيدا كرد و حزب‌الله رسما خبر شهادت سيد حسن نصرالله دبيركلش را تاييد كرد. ارتش اسراييل جمعه شب در حمله هوايي گسترده و شديد به ضاحيه (حومه جنوبي بيروت)، سيدحسن نصرالله را مورد هدف قرار داد. بعد از اين حمله، گمانه‌زني‌ها و خبرهاي ضدو نقيض درباره وضعيت نصرالله منتشر شد. يك روز بعد يعني ظهر ديروز شنبه، ابتدا ارتش اسراييل اعلام كرد كه نصرالله را به شهادت رسانده است. سردار سرتيپ پاسدار عباس نيلفروشان در حمله اسراييل به بيروت در كنار شهيد سيد حسن‌ نصرالله به شهادت رسيد. بلافاصله پس از انتشار اين خبر دامنه وسيعي از واكنش‌هاي داخلي و خارجي در خصوص اين جنايت صهيونيست‌ها بازتاب پيدا كرد. دقايقي پس از بيانيه حزب‌الله رهبر انقلاب در پيامي نسبت به اين جنايت واكنش نشان داده و تاكيد كردند:«سرنوشت منطقه را نيروهاي مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.»رهبر انقلاب همچنين ايستادن مسلمانان جهان در كنار مردم لبنان و حزب‌الله را با تمام امكانات براي رويارويي با رژيم غاصب صهيونيستي فرض دانسته و از همه مسلمانان خواستند: «در رويارويي با رژيم غاصب و ظالم و خبيث آنان را ياري كنند.»مسعود پزشكيان، رييس‌جمهوري نيز از زاويه ديگري به موضوع جنايات صهيونيست‌ها ورود كرد و با اشاره به اين نكته كه فرمان حمله به لبنان و شهيد حسن نصرالله از نيويورك صادر شد، نقش امريكا را در اين رخداد برجسته ارزيابي كرد. محمدرضا عارف معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اينكه استوار در كنار مقاومت مي‌مانيم، نوشت: «جنايات ددمنشانه رژيم اشغالگر قدس در كشتار بي‌رحمانه زنان و مردان و كودكان بي‌گناه، روي جنايتكاران تاريخ را سفيد كرده است.» رييس شوراي اطلاع‌رساني دولت نيز در پي شهادت دبيركل حزب‌الله لبنان، اعلام كرد: «اين داغ بزرگ كه با شهادت جمعي از فرماندهان مقاومت اتفاق افتاد، عزم ما را در راه مبارزه با رژيم كودك‌كش صهيونيستي راسخ‌تر مي‌كند.» الياس حضرتي با بيان اينكه شهادت سرو رفيع مقاومت، بنده صالح خدا، سيدالشهدا حسن نصرالله را به رهبر انقلاب اسلامي، مردم لبنان و ايران و همه آزادي‌خواهان و مسلمانان جهان تسليت مي‌گويم، نوشت: مسير مبارزه با ظلم و سياهي تا پيروزي ادامه دارد و شهادت پايان راه يك مبارز نيست.» وي تاكيد كرد: « اگرچه چشمان‌مان غمبار است، اما قلب‌هاي‌مان را براي ادامه مسير متحد خواهد كرد.» سخنگوي دولت نيز ضمن تسليت به خاطر شهادت سيد حسن نصرالله نوشت: «علم حق‌خواهي حزب‌الله بر زمين نخواهد ماند.»

پزشكيان: جهان فراموش نمي‌كند كه فرمان اين حمله تروريستي از نيويورك صادر شد

رييس‌جمهور با بيان اينكه فقدان شخصيت‌هاي برجسته مقاومت و در رأس آنها رهبر جاويدالاثر حزب‌الله شهيد سيدحسن نصرالله، شجره طيبه مقاومت را بيش از پيش مستحكم‌تر مي‌كند، گفت: ما اينگونه آموخته‌ايم كه فرماندهي از آن خداست. مسير الهي هيچگاه بدون فرمانده و رهبر باقي نمي‌ماند و اين زمين به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسيد. مسعود پزشكيان در پيامي با تبريك و تسليت شهادت سيد حسن نصرالله به رهبر معظم انقلاب اسلامي و جميع مستضعفين و آزادگان جهان تصريح كرد: جامعه جهاني فراموش نخواهد كرد كه فرمان اين حمله تروريستي از نيويورك صادر شد و امريكايي‌ها نمي‌توانند خود را از همدستي با صهيونيست‌ها تبرئه كنند. متن پيام رييس‌جمهور به شرح زير است؛ بسم‌الله الرحمن الرحيم. «حتّي إِذا اسْتيأس الرُّسُلُ وظنُّوا أنّهُمْ قدْ كذِبُوا جاءهُمْ نصْرُنا فنُجِّي من نّشاءُ ولا يردُّ بأْسُنا عنِ الْقوْمِ الْمُجْرِمِين».دبيركل حزب‌الله لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهيد سيد حسن نصرالله به آرزوي ديرينه خود، يعني نائل آمدن به درجه رفيع شهادت، دست يافت. كلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوري‌ها، دلاوري‌ها و مجاهدت‌هاي مداوم او حقير و ناچيزند. داغي بزرگ بر دل همه مظلومين و مستضعفين عالم نشسته است. حمله تروريستي شامگاه 6 مهرماه صهيونيست‌ها به ضاحيه و فقدان شخصيت‌هاي برجسته مقاومت و در رأس آنها رهبر جاويدالاثر حزب‌الله شهيد سيد حسن نصرالله، شجره طيبه مقاومت را بيش از پيش مستحكم‌تر مي‌كند و نام «سيد حسن نصرالله» تا ابد در تارك اسلام خواهد درخشيد. ما اينگونه آموخته‌ايم كه فرماندهي از آن خداست. مسير الهي هيچگاه بدون فرمانده و رهبر باقي نمي‌ماند و اين زمين به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسيد. جامعه جهاني فراموش نخواهد كرد كه فرمان اين حمله تروريستي از نيويورك صادر شد و امريكايي‌ها نمي‌توانند خود را از همدستي با صهيونيست‌ها تبرئه كنند. اينجانب شهادت مجاهد عالي‌مقام، شهيد سيد حسن نصرالله، را به رهبر معظم انقلاب اسلامي و جميع مستضعفين و آزادگان جهان تبريك و تسليت عرض مي‌كنم. حزب‌الله لبنان بيش از پيش چونان خورشيد خواهد درخشيد و بي‌شك علم مبارزه با ظالم بر زمين نخواهد ماند كه «إِنّ‌الله عزِيزٌ ذُو انْتِقامٍ».

مسعود پزشكيان.رييس‌جمهوري اسلامي ايران نقشه نتانياهو و اسراييل شكست خواهد خورد

معاون راهبردي رييس‌جمهوري شهادت سيدحسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان را تسليت گفت. محمدجواد ظريف در حساب كاربري خود در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «مِّن ٱلمُومِنِين رِجال صدقُواْ ما عهدُواْ ٱلله عليهِ فمِنهُم من قضي نحبهُۥ ومِنهُم من ينتظِرُ وما بدلُواْ تبدِيلا- با قلبي اندوهگين خبر شهادت سيد مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌ديدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهيد سيد حسن نصر‌الله (رضوان‌الله تعالي عليه) و همراهان ايشان را دريافت كردم. بي‌ترديد نقشه آشفته نتانياهو و اسراييل براي منطقه و دنيا شكست خواهد خورد و اين مقاومت شكل گرفته در برابر وحشي‌گري‌ آنان از اين پس با قدرت بيشتري پيش خواهد رفت. اينجانب اين ضايعه دردناك را به محضر مبارك حضرت ولي‌عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالي)، مردم و دولت شريف لبنان و تمامي نيروهاي شريف مقاومت و آزاديخواهان جهان تسليت عرض مي‌كنم. به اميد پيروزي حق و شكست باطل، انهم يرونه بعيدا و نراه قريبا.»


 ۵ روز عزاي عمومي از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران اعلام شد

در پي شهادت دبيركل حزب‌الله لبنان ۵ روز عزاي عمومي از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران اعلام شد. متن اطلاعيه دولت جمهوري اسلامي ايران به شرح زير است: 
بسم‌الله الرحمن الرحيم- و منْ يقاتِلْ فِي سبِيلِ‌الله فيقْتلْ أوْ يغْلِبْ فسوْف نُوتِيهِ أجْراً عظِيماً
دولت جمهوري اسلامي ايران، اقدام جنايتكارانه و ددمنشانه رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن شهيد والامقام «سيد حسن نصرالله» را كه عمر پربركت خود را در مسير دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان و ايستادگي در برابر تجاوز و ظلم سپري كرد، محكوم مي‌نمايد و اين جنايت را دليل روشني بر ماهيت تروريستي و جنايت‌پيشه آن رژيم غاصب مي‌داند. به مناسبت شهادت مجاهد في‌سبيل‌الله دبيركل حزب‌الله و سردار سرافراز جبهه مقاومت ضمن عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت ولي‌عصر (عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف)، رهبر معظم انقلاب اسلامي (حفظه‌الله)، ملت بردبار لبنان و امت اسلامي و ابراز همدردي با مردم مظلوم و مقاوم لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت از روز يكشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ به مدت پنج روز در سراسر كشور عزاي عمومي اعلام مي‌شود.
دولت جمهوري اسلامي ايران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون