• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5867 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر

اسراييل به دنبال كشاندن پاي ايران به جنگ است

علي باقری

ضمن عرض تسليت به مردم ايران و لبنان و جهان اسلام، در خصوص راهبرد ايران و جريان مقاومت پس از اين حادثه بايد به مشي و شيوه زندگي و مبارزات شهيد سيد حسن نصرالله توجه كرد. نصرالله به عنوان يك مجاهد راه خدا كه به اقتضا‌ي‌شرايط برخي حركات جهادي و انقلابي داشت در همه دوران زندگي و تعامل خود، همواره در كنار مجاهده، يك ديپلمات متبحر بود. هرگز كسي نديد كه صبغه جنگاوري و مجاهده بر توجه به مصالح و شرايط عمومي جهان، سايه بيندازد.
 اين مسير امروز پيش روي ماست. قطعا افكار عمومي در ايران، لبنان و جهان اسلام در اثر اين حادثه تروريستي عزادارو غصه‌دار است اما ترديدي وجود ندارد كه اين اقدام اسراييل و اقداماتي از اين دست كه در طول يك سال گذشته در جريان است، هدف مشخصي را دنبال مي‌كند و آن يك آتش‌افروزي منطقه‌اي و جهاني براي استخلاص شخص نتانياهو و پوشيده شدن اقدامات جنايتكارانه اسراييل است.
 اسراييل به يك جنگ فراگير منطقه‌اي كه پاي ايران و ساير اجزاي محور مقاومت را به ميان بكشد، نيازمند استراتژي خاصي است. طبيعتا با همين نگاه، تصميم‌سازان و سياست‌گذاران در جمهوري اسلامي مصالح كشور، مردم و مجموعه جهان اسلام را در نظر گرفته و همانطور كه در موارد مشابه با عزم و واقع‌بيني برخورد كرده، در اين مورد خاص هم همين‌گونه عمل مي‌كند. ترديد ندارم برخي جريانات تندرو و راديكال در داخل كشور كه در حال سوءاستفاده كردن از این حادثه هستند و تلاش مي‌كنند مصالح عاليه كشور را دچار تغيير كرده و احساسات و عواطف برانگيخته شده را صرف تغيير مشي خردمندانه كشور كنند، نهايتا به جايي نخواهند رسيد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون