• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3315 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۲ مرداد

توصيه‌ها و هشدارهاي رييس مجلس:

در شرايط كنوني بايد از برخي مسائل گذشت كرد

گروه سياسي| علي لاريجاني اين روزها نگران است. شايد در اين چندماهه اخير اين چند صدمين هشدار مرد شماره يك مجلس شوراي اسلامي براي دوري از نزاع، كينه و اختلافات باشد. ديروز هم او باز در شرايطي كه نگاه‌ها بيشتر به سمت مساله هسته‌اي كشور است هشدار داده است. از «نزاع هايي» كه ممكن است تبديل به كينه شود و شرايط كشور را برهم بريزد. همين نگراني از آينده هم است كه گويا باعث شده او صراحتا توصيه به «گذشت» كند و بگويد كه در اين شرايط از برخي مسائل بگذرند. علي لاريجاني مرد شماره يك حمايت از مذاكرات هسته‌اي شايد بيشترين كمك را به دولت حسن روحاني تا به حال داشته است. در روزهايي كه كشور از يك پيچ مهم تاريخي عبور كرده است توصيه دلسوزان به درنظر گرفتن شرايط كشور هم بالا گرفته است. آنقدر كه علي لاريجاني ديروز در جمع رسانه اي‌ها با توجه به اهميت و اولويت‌دار بودن مسائل اقتصادي كشور گفت: مطالب رسانه‌ها بيشتر جنس سياسي دارد كه بخشي از اين موضوع به علت آن است كه مباحث سياسي جذاب است و سروصداي زيادي دارد. من از رسانه‌ها تقاضا دارم اين مشكلات و موضوعات را مورد پوشش و واكاوي قرار دهند، زيرا توسعه كشور جز با وفاق ملي رخ نمي‌دهد. به گزارش «ايرنا»، علي لاريجاني گفت: مسائل زيادي وجود دارد كه مي‌تواند باعث اختلاف نظر بين افراد باشد، اين اختلافات در جايي مي‌تواند مفيد واقع شود اما مهم اين است كه ما اولويت‌هايي داريم كه بايد از برخي اختلافات صرف‌نظر كنيم. رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: ايران امروز يك كانون امن است اما به دست خودمان نبايد اين كانون را ناامن كنيم. اگر نزاع‌ها در كشور به كينه و دشمني تبديل شود شرايط كشور را بهم مي‌زند، بنابراين بايد از خيلي از اختلافات گذشت تا نوعي وفاق ملي ايجاد شود.

بايد به خاطر اولويت‌ها از اختلافات صرف‌نظر كنيم

لاريجاني بازهم به سراغ مذاكرات هسته‌اي رفت و از لزوم آراستگي در رفتار گفت و تصريح كرد: با توجه به مسائل منطقه‌اي و موضوع مذاكرات هسته‌اي، ايران در شرايط كنوني به يك آراستگي رفتاري و تمركز بر وفاق داخلي نيازمند است. البته خيلي مسائل وجود دارد كه مي‌تواند ميان سياسيون، قوا و مديران اجرايي باعث اختلاف‌نظر شود، اما اين موضوع قابل توجه است كه ما در شرايط كنوني يك اولويت مهم داريم كه بايد به خاطر آن از برخي اختلافات صرف‌نظر كنيم و اين موضوع بايد مورد توجه همه جناح‌ها قرار گيرد. وي با اشاره به تاثير امنيت اقتصادي بر امنيت كشور افزود: به‌طور حتم اگر نزاع‌ها به هر دليلي تبديل به كينه و دشمني شود، اين موضوع به امنيت كشور ضربه مي‌زند. البته نمي‌گويم كه حرف‌شان حق نيست، ولي در شرايط كنوني بايد از برخي مسائل گذشت كرد.

برخي افراد داراي رسانه مطالب را خلاف واقع نشان مي‌دهند

علي لاريجاني اما در كنار همه گله‌هايي كه از برخي افراد و جريان‌ها داشت، از آنهايي هم گفت كه با رسانه‌هاي‌شان مسائل را خلاف واقع و وارونه جلوه مي‌دهند. نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: همچنين وزارت ارشاد و بخش‌هاي ديگر بايد كمك كنند تا رسانه‌ها احساس كنند كه براساس عقيده‌شان كار مي‌كنند، همچنين اين موضوع قابل توجه است كه رسانه‌ها نبايد پيگير يك نگاه قالبي باشند، زيرا هم‌اكنون در كشورمان برخي يك موضوع را در ذهن‌شان شكل داده و به دنبال آن هستند كه آن را در همه جا تثبيت كنند و نشر دهند. از طرف ديگر برخي جريان‌ها و افراد كه داراي رسانه هستند، مطالب را به گونه‌اي خلاف واقع نشان مي‌دهند.

برجام بايد در مجلس جايگاه قانوني پيدا كند

با اين حال بحث تصويب يا عدم تصويب متن برجام در مجلس شوراي اسلامي موضوعي است كه اين روزها هرچند روايت‌هاي متعددي در مورد آن وجود دارد اما شايد علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي بهترين جواب را بتواند به آن بدهد. ديروز رييس مجلس شوراي اسلامي در همين مورد با بيان اينكه در توافق برجام تعهداتي لحاظ شده كه لازم است اين توافق در مجلس مطرح شود تا جايگاه قانوني پيدا كند، گفت: ارايه لايحه دولت در اين باره از نگاه سياسي فوايدي در پي خواهد داشت. به گزارش ايسنا، علي لاريجاني درباره رويكرد مجلس نسبت به توافق برجام گفت: در توافق برجام تعهداتي لحاظ شده كه لازم است اين توافق در مجلس مطرح شود. از طرف ديگر اين توافق بايد جايگاه قانوني پيدا كند، زيرا تعهداتي را براي كشور ايجاد مي‌كند، از اين‌رو ضروري است كه برجام در مجلس بررسي شود. رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ارايه لايحه دولت در اين باره از نگاه سياسي فوايدي در پي خواهد داشت، تصريح كرد: براي ايجاد يك اجماع نظر در مجلس و اينكه پارلمان چگونه با اين موضوع برخورد كند، هم‌اكنون در حال رايزني هستيم تا توافق برجام در يك مسير قانوني، معقول و متقن قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون