• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3123 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۲ آذر

در نشست سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام شد

ابراز اميدواري براي افزايش بودجه فرهنگي

سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در رابطه با اينكه بودجه فرهنگي امسال چقدر افزايش پيدا كرده است، اظهار داشت: اصولاً نظام بودجه‌بندي در كشور فرآيندي دارد و تا قبل از پايان مراحل آن نمي‌توان آن را اعلام كرد. وزارت ارشاد اسلامي نيازمند بودجه براي تكميل و تجهيز پروژه‌هاي خود است. پروژه‌هاي عمراني‌ ما به خاطر كمبود بودجه ناتمام مانده است.
حسين نوش‌آبادي، با اشاره به اينكه ما پيش‌بيني مي‌كنيم رقم بودجه امسال با 20 درصد رشد همراه باشد، گفت: بايد اين واقعيت را بپذيريم كه كاهش جهاني قيمت نفت تاثير خود را روي اين موضوع مي‌گذارد. بايد به سمتي برويم كه با اولويت‌بندي و ميزان اعتبارات، سهم هر بخش را معين كنيم و از ريخت‌و پاش‌ پرهيز شود. اميدواريم بودجه فرهنگ و هنر در سال آينده آسيب نبيند. دولت، دولتي است كه نگاه فرهنگي دارد و حتماً از بودجه كسر نخواهد شد.

پيشينه ضديت با انقلاب

سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا در دوسالانه عكس كه قرار است در ماه‌هاي آينده برگزار شود دو داور با پيشينه ضديت با انقلاب انتخاب شده‌اند، گفت: در هر جشنواره‌يي يك هيات نظارت وجود دارد و داوران براساس صلاحيت‌هاي تخصصي و فني و صلاحيت‌هاي عمومي انتخاب مي‌شوند و اگر كسي چه صلاحيت‌هاي تخصصي نداشته باشد و چه صلاحيت‌هاي عمومي مثل ضديت با نظام يا مغايرت با فرهنگ ديني و اسلامي ما داشته باشد‌، نمي‌تواند در اين جشنواره‌ها حضور پيدا كند. اگر اين ادعا درباره داوران دوسلانه عكس صحت داشته باشد به اين موضوع رسيدگي مي‌شود. اما اگر فردي دو اثر نامناسب جايي ارايه داده باشد و اكنون بخواهد با جمهوري اسلامي همراهي كند كنار گذاشته نمي‌شود. اما كساني كه سابقه ضديت با نظام داشته باشند در برنامه‌هاي ما جايي ندارند.

چهار ميليارد براي اركستر سمفونيك

سخنگوي وزارت ارشاد همچنين درباره اقدام‌هاي احتمالي اين وزارتخانه براي خارج كردن جشنواره موسيقي فجر از حاشيه گفت: جلساتي براي برگزاري جشنواره‌هاي مختلف فجر برپا شده است و مسوولاني هم انتخاب شده‌اند. حتي بيش از 100 فيلم در جشنواره فيلم اعلام آمادگي كرده‌اند، اما اينكه به نظر شما جشنواره موسيقي فجر در حاشيه‌ قرار دارد و بزرگان از آن استقبال نمي‌كنند، عامل و باعث آن ما نيستيم. چهره‌هاي بزرگ بايد خودشان از اين جشنواره حمايت كنند و مطالبات مالي ويژه نداشته باشند. گاهي مطالبات آنها آنقدر بالاست كه از توان ما خارج است. ما معتقديم هنرمندان بزرگ بايد خودشان را بيشتر به مردم نزديك ببينند. آنچه براي مردم اهميت دارد حضور داوطلبانه و افتخاري آنهاست و ما از حضورشان استقبال مي‌كنيم.
او ادامه داد: براي برپايي اركستر سمفونيك و اركستر ملي چهار ميليارد تومان تامين شده، اما چون رييس‌جمهور هم خود پيگير اين موضوع هستند، در دو ماه آينده اين اركستر‌ها شروع به كار مي‌كنند. رهبران و گروه‌هاي اركستر مشخص شده و دولت هم قبول كرده در بودجه رديف خاصي براي حمايت از اركستر ملي داشته باشد. ما براي برپايي اين دو اركستر نياز به 400 ميليون تومان در ماه به عنوان دستمزد داريم و اگر رديف بودجه براي اين موضوع مشخص شود دغدغه مشكلات مالي ما در آينده برطرف مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون