• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

امارات گروگان بريتانيايي را آزاد كرد

امارات متحده عربي روز گذشته اعلام كرد كه نيروهاي ويژه ارتش اين كشور طي عملياتي در يمن توانستند پس از 18 ماه از به گروگان گرفته شدن يك شهروند بريتانيايي در جنوب يمن او را آزاد كند. اين فرد كه رابرت سمپل نام دارد به عنوان مهندس نفت در كشور جنگ زده يمن مشغول فعاليت بوده است كه توسط نيروهاي طالبان شاخه يمن ربوده مي‌شود اما نيروهاي عربي توانسته‌اند با پشتيباني هواپيماها اين گروگان را ابتدا به بندر عدن منتقل كرده و سپس به ابوظبي بفرستند.

طبق بيانيه‌اي كه توسط امارات به صورت رسمي منتشر شده اين گروگان 64 ساله توسط سفير بريتانيا در امارات مورد استقبال قرار گرفته است و پس از آن براي چكاپ پزشكي به بيمارستاني در ابوظبي منتقل شده است. با اين حال امارات در بيانيه خود از جزييات عمليات در يمن پرده برنداشته و از ارايه هرگونه اطلاعات در خصوص عمليات امداد و نجات خودداري كرده است. در بيانيه امارات متحده عربي در خصوص اين تبعه بريتانيايي آمده كه اين فرد به عنوان مهندس پالايشگاه نفت در يمن مشغول به كار بوده است كه در فوريه 2014 از سر كار خود ربوده مي‌شود. اما آن گونه كه در اين بيانيه آمده وليعهد ابوظبي يعني شيخ محمد بن زايد آل نهيان شب پيش از آغاز عمليات با ديويد كامرون تماس گرفته و او را در جريان انجام آن قرار داده است.

گفتني است كه امارات متحده عربي بخشي از ائتلاف به رهبري عربستان سعودي با حمايت امريكا در حمله به يمن از ماه مارس تاكنون است.

فيليپ هاموند، وزير امورخارجه بريتانيا كه روز گذشته در ايران بود طي بيانيه‌اي از دولت امارات تشكر كرد و افزود: از دولت امارات متحده عربي بابت چنين كمكي صميمانه تشكر مي‌كنم و همواره لندن به حمايت‌هاي خود از امارات متحده عربي ادامه خواهد داد. اگرچه هاموند اين آزادي گروگان بريتانيايي را تاييد كرد اما در خصوص جزييات آن اطلاعات دقيقي ارايه نداد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون