• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

خبر كوتاه

حمله شيميايي داعش به حلب

همزمان با سالروز حملات شيميايي به غوطه دمشق، منابع سوري اعلام كردند كه تروريست‌هاي داعش حومه شمالي شهر حلب را با بيش از 50 خمپاره كه گفته شده حاوي مواد شيميايي بودند هدف قرار دادند. پزشكان بيمارستان‌هاي ميداني نيز اعلام كردند برخي افرادي كه به بيمارستان منتقل شده‌اند دچار حالات خفگي، اسهال شديد، سرخي چشم و كبودي پوست شده‌اند.

 

استقبال از مذاكره دو كره

بان كي‌مون، دبيركل سازمان ملل از مذاكرات مقامات بلندپايه كره شمالي و كره جنوبي استقبال و دو طرف را به استفاده از مذاكرات براي كاهش تنش‌ها در شبه جزيره كره تشويق كرد. سخنگوي بان كي مون همچنين اعلام كرد: دبيركل سازمان ملل از اين مذاكرات استقبال كرد. وي خواستار توافق دو طرف و ادامه اين مذاكرات شد. گفتني است نمايندگان دو كره مذاكرات بلندپايه‌اي را در منطقه غيرنظامي پانمونجوم آغاز كردند. خبرگزاري رويترز نيز گزارش داد كه مشاوران رهبران كره شمالي و جنوبي پس از مذاكرات شبانه با هدف كاهش تنش‌ها قرار است به مذاكرات‌شان ادامه دهند.

 

سنگ‌اندازي كاخ سفيد

ديلي ميل فاش كرد كه كاخ سفيد مانع دسترسي به ده‌ها سندي شده است كه مي‌توانند سرانجام حقيقت را درباره دلايل توني بلر براي حمله به عراق فاش سازند. اين در حالي است كه نشريه ميل آن ساندي انگليس مدت يك سال است كه براي انتشار يافتن اين اسناد مبارزه مي‌كند. مجموعه بيش از 80 سند كه به شرح مذاكرات ميان توني بلر، نخست وزير سابق انگليس و جورج دبليو. بوش، رييس‌جمهور سابق امريكا پيش از حمله سال 2003 به عراق پرداخته از سوي دولت امريكا يافت شده اما به عنوان اسناد امنيت ملي طبقه‌بندي شده‌اند. اين اقدام باعث خشم نزديكان نظاميان انگليسي كشته شده در جنگ عراق شده است.

 

به بريتانيا باز مي‌گردم و سر مي‌برم

جان جهادي، ديوانه چاقو به دست گروه داعش كه تاكنون دست كم هفت گروگان از جمله دو انگليسي را سر بريده است در ويديويي يك دقيقه و 17 ثانيه‌اي قسم خورده كه به انگليس بازمي‌گردد و به سر بريدن ادامه مي‌دهد.

اين فيلم يك دقيقه‌اي نخستين فيلمي است كه محمد اموازي، يا همان جان جهادي 27 ساله انگليسي را بدون هيچ ماسك و پوشش از سوريه نشان مي‌دهد. او پيش‌تر در يكي ديگر از فيلم‌هاي گروه داعش كه در اواخر ژانويه منتشر شده بود و سربريدن كنجي گوتو، گروگان ژاپني را نشان مي‌داد ديده شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون