• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

دو دوست، قتل را گردن هم انداختند

ابهام در پرونده قتل مرد ميانسال

اعتماد| دو پسر جوان كه به اتهام قتل مردي ميانسال از سوي پليس دستگير شده‌اند در بازجويي‌ها قتل را گردن هم انداختند.

رسيدگي به اين پرونده از 25 مرداد امسال آغاز شد. در اين روز فردي به كلانتري 111 هفت‌چنار مراجعه كرد و به ماموران گفت كه دو نفر در درگيري با برادرش، او را به قتل رسانده و متواري شده‌اند. با ثبت شكايت برادر مقتول، پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاكي با حضور در اداره دهم درباره روز حادثه به كارآگاهان گفت: «نيمه‌هاي شب 23 مرداد برادرم به نام جمشيد هنگام پياده روي در نزديكي محل سكونتش در خيابان قاسم فرهنگ با دو نفر از اهالي محل به دليل خصومت شخصي درگير شد كه آنها او را غافلگير كردند و با ضربه‌اي محكم با جسم سخت به سرش زدند و از محل متواري شدند. برادرم پس از اين ضربه به كما رفت و دو روز بعد در بيمارستان فوت كرد.»

با ثبت شكايت برادر مقتول، كارآگاهان به تحقيق از اهالي محل پرداختند و متوجه شدند كه مقتول دو سال پيش به خاطر تذكر دادن به دو پسر جوان مبني بر عدم تجمع در ابتداي كوچه با آنها درگير شده و همين موضوع باعث به وجود آمدن كينه و خصومتي شخصي بين آنها شده بود. با تاييد نقش محمد و مهدي در وقوع قتل، 31 مرداد محل سكونت آنها در منطقه دو راهي قپان شناسايي شد و هر دو آنها در عملياتي ضربتي دستگير و به مقر انتظامي منتقل شدند.

متهمان 21 و 26 ساله پرونده كه در ابتدا منكر هرگونه درگيري منجر به قتل با مقتول شده بودند سرانجام به ايراد ضرب‌و شتم اعتراف كردند اما هركدام قتل را گردن ديگري انداختند.

محمد، متهم 21 ساله پرونده در اعترافاتش به كارآگاهان گفت: «نيمه‌هاي شب بود كه داشتم با مقتول حرف مي‌زدم. ناگهان مهدي – متهم ديگر پرونده – به ما نزديك شد و بي‌مقدمه ضربه‌اي محكم به صورت مقتول زد كه او بيهوش شد و با سر زمين خورد و ديگر بلند نشد. ما هم كه ترسيده بوديم از محل فرار كرديم.» اعترافات محمد در حالي بود كه مهدي 26 ساله نيز قتل را گردن او انداخت و درباره روز حادثه گفت: «آن روز محمد را ديدم كه با مقتول درگير شده. خودم را به آنها رساندم و با مقتول دست به يقه شدم اما من هيچ نقشي در ضرب و جرح او نداشتم و محمد با ضربه‌اي به صورتش او را نقش زمين كرد و به قتل رساند.»

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صريح متهمان به حضور در درگيري منجر به قتل از ادامه رسيدگي به پرونده براي شناسايي عامل اصلي ارتكاب قتل خبر داد و گفت: «هر دو متهم يكديگر را به قتل متهم مي‌كنند كه به همين دليل دستور بازداشت موقت آنها از سوي مقام قضايي صادر شده و تحقيقات تكميلي درباره حادثه در اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ همچنان ادامه دارد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون