• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

خبر كوتاه

نجات سه كوهنورد گمشده در ارتفاعات كجور نوشهر

ايرنا| رييس هيات كوهنوردي نوشهر از نجات سه كوهنورد مفقود شده در ارتفاعات كجور نوشهر خبر داد.

محمدرضا قمي عصر با اعلام اين خبر گفت: اين كوهنوردان كه به دليل بارندگي شديد و مه آلود بودن منطقه در ارتفاعات بخش كجور شهرستان نوشهر مسير را گم كرده‌اند با تلاش تيم اعزامي شامل امدادي، هلال احمر و كوهنوردان منطقه نجات يافتند. وي خاطرنشان كرد: وضعيت جسمي اين سه كوهنورد خوب است و در حال انتقال به مناطق پايين دست هستند. قمي رعايت نكردن نكات اصول ايمني و آشنا نبودن آنان به مسير را علت گم شدن اين افراد عنوان كرد و خواستار استفاده از تجهيزات ايمني كوهنوردي به ويژه تلفن‌هاي همراه مجهز به سيستم جي.‌پي.‌اس (GPS) از سوي آنان شد. رييس هيات كوهنوردي نوشهر اسامي اين كوهنوردان را محسن اصلاني و مجيد محمدي از تهران و علي جهانگيري از افراد محلي عنوان كرد كه با تلاش كوهنوردان خيرالله اماني و دانش كاظمي نجات يافتند. اين سه كوهنورد كه پنجشنبه گذشته براي دره‌نوردي همراه با دوچرخه به منطقه كجور رفته بودند در دره گزگ مفقود شده بودند.

 

سارق خودرو در گناوه كودك هفت ساله را ربود

ايرنا| سارقي كه يك دستگاه خودروي سواري را با كودك هفت ساله داخل آن در شهر گناوه ربوده بود، پس از طي مسافتي كودك را رها كرده و خودرو را به سرقت مي‌برد.

يك منبع آگاه به ايرنا گفت: راننده خودرو كه براي خريد به بازار آمده بود، خودرو را در حالت روشن به همراه فرزندش رها كرده بود كه سارق يا سارقان وارد عمل شده و اقدام به سرقت خودرو مي‌كنند. وي افزود: سارق خودرو در سه‌راهي گناوه به ديلم كودك را پياده و خودرو را به سرقت مي‌برد. سرهنگ اكبر قاسمي، فرمانده انتظامي گناوه با تاييد اين سرقت گفت: راننده براي خريد لحظاتي خودروي خود را رها مي‌كند و درهنگام برگشت متوجه مي‌شود، خودرواش به سرقت رفته است. پليس پس از اطلاع از اين حادثه، وارد عمل شده و تلاش براي شناسايي و دستگيري سارق خودرو ادامه دارد.

 

انفجار دوباره در كارخانه مواد شيميايي چين

ايسنا| 10 روز پس از انفجار كارخانه مواد شيميايي تيانجين چين كه 121 كشته برجاي گذاشت، شامگاه شنبه يك كارخانه نگهداري مواد شيميايي ديگر اين كشور نيز با انفجاري مهيب روبه‌رو شد كه دست‌كم يك كشته و 9 مجروح برجاي گذاشته است.

براساس گزارش رسانه‌هاي محلي چين، در يك كارخانه شيميايي در استان «شاندونگ» واقع در شرق اين كشور، انفجار شديدي رخ داده است. روزنامه گاردين اعلام كرد كه اين حادثه يك كشته و 9 مجروح داشته است. تلويزيون چين تصاويري از شعله‌هاي آتش در اين كارخانه در نزديكي شهر «زيبو» را نشان داده است. هنوز جزيياتي از تلفات احتمالي گزارش نشده است. طبق اعلام روزنامه‌هاي محلي، انفجار در انباري در اين كارخانه بوده و آتش‌نشانان بلافاصله در محل حاضر شده‌اند. همچنين در فاصله يك كيلومتري از اين كارخانه يك منطقه مسكوني واقع است. شيشه پنجره‌ها در صحنه انفجار شكسته است و ارتعاش انفجار در فاصله دو كيلومتر از محل حادثه احساس شده است. اين انفجار، 10 روز پس از چندين انفجار در انبار مواد شيميايي در شهر تيانجين در شمال شرقي چين اتفاق افتاده كه اين منطقه را به ويرانه تبديل كرد. مقام‌هاي چيني گفته‌اند كه دست‌كم 121 نفر در اين انفجارها كشته شدند. انفجارهاي روز 12 آگوست در يك انبار ذخيره‌سازي «سيانيد سديم» رخ داده بود. مسوولان كارخانه تيانجين به دليل اينكه اجازه داده‌اند مواد شيميايي خطرناك در فاصله خيلي نزديكي به منازل مسكوني ذخيره شود، تحت بازجويي قرار گرفته‌اند. انفجارها همچنين موجب ترس از آلودگي ناشي از مواد سمي شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون