• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3324 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲ شهريور

قتل به خاطر شكستن شيشه قليان

پسر نوجوان در روز تولدش آدم كشت

 

 

اعتماد| پرونده پسري نوجوان كه در يك درگيري دسته جمعي، با شيشه نوشابه فردي را به قتل رسانده بود براي سومين بار به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد.

رسيدگي به اين پرونده از 31 تيرماه 92 با گزارش وقوع يك فقره درگيري منجر به قتل در يكي از پارك‌هاي خيابان زنجان تهران به فوريت‌هاي پليسي 110 آغاز شد. در اين روز با حضور كارآگاهان در محل وقوع قتل مشخص شد پسري 17 ساله در يك نزاع دسته‌جمعي پسري جوان را با ضربه شيشه نوشابه از ناحيه ران به‌شدت مجروح كرده و با كشته شدن مضروب به دليل شدت خونريزي از محل متواري شده است. با آغاز تحقيقات، شاهدان عيني به معرفي متهم پرداختند و سرانجام با شناسايي مخفيگاهش، دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد.

پسر نوجوان در بازجويي‌ها قتل را اتفاقي اعلام كرد و در شرح حادثه گفت: «روزي كه آن پسر به دست من كشته شد، روز تولدم بود و من با دوستانم به پارك رفته و مشروب خورده بوديم. پس از چند دقيقه مقتول و دوستانش به ما نزديك شدند و شروع به درگيري لفظي كردند. كم‌كم درگيري بالا گرفت و دست به يقه شديم. آنها شيشه قليان ما را شكستند و كتك‌مان زدند. من هم براي دفاع از خودم، در حالي كه مست بودم تكه‌اي شيشه نوشابه از روي زمين برداشتم و با آن ضربه‌اي به پاي مقتول زدم. او خونريزي شديدي كرد و كشته شد اما من نمي‌دانستم كه با اين ضربه ممكن است بميرد. اگر مي‌خواستم او را بكشم ضربه‌اي به قلبش مي‌زدم. نمي‌خواستم او را بكشم.» با اعتراف متهم، پرونده براي رسيدگي به شعبه چهار دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

متهم در اين شعبه بار ديگر قتل را گردن گرفت اما بر اتفاقي بودن آن تاكيد كرد تا قضات اتهام قتل عمد را به شبه عمد تغيير دهند و او را به پرداخت ديه، 10 سال زندان و 80 ضربه شلاق به دليل شرب خمر محكوم كنند. با اين حال قضات شعبه 24 ديوان عالي كشور با استناد به «كشنده بودن ضربه جسم تيز به سفيد ران مقتول» اين حكم را رد كردند تا پرونده براي رسيدگي مجدد به دادگاه هم عرض فرستاده شود.

اين‌بار متهم در شعبه 2 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و بار ديگر به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت ديه محكوم شد اما اين حكم نيز در ديوان عالي كشور نقض شد تا پرونده متهم براي بار سوم به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شود. دادگاه متهم به زودي برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون