• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3326 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

خبر كوتاه

ابراز شرمساري مركل

آنجلا مركل صدراعظم آلمان، اعتراضات خشونت‌آميز اخير در بيرون يكي از مراكز اسكان پناهجويان را به‌شدت محكوم كرده و مايه شرمساري دانسته است. گفتني است راستگراهاي افراطي آلمان در چند روز گذشته با برپايي اعتراضاتي مخالفت خود را با برپايي اين مركز پناهجويان در شهر هايدهناو در شرق آلمان اعلام كردند. معترضان همچنين اقدام به پرتاب بطري و مواد آتش‌زا به سوي اين ساختمان كردند.

 

وظيفه اتحاديه اروپا

ديميتريس آوراموپولوس، مسوول سياست‌هاي مهاجرت و امور داخلي اتحاديه اعلام كرد كه ده‌ها هزار نفر از كساني كه از مناطق جنگي مثل سوريه فرار مي‌كنند حق ورود به اتحاديه اروپا را دارند و اين اتحاديه وظيفه دارد از اين افراد مراقبت كند. او همچنين گفت كه برخي كشورهاي اين اتحاديه مي‌توانند به اين پناهجويان كمك بيشتري كنند.

 

تومار 80 هزار انگليسي عليه نتانياهو

به گزارش ايسنا، بالغ بر 80 هزار انگليسي با شركت در يك كمپين اعتراض اينترنتي عليه نخست‌وزير رژيم صهيونيستي بازداشت وي را هنگام سفر به لندن در ماه آينده به اتهام ارتكاب جنايات جنگي خواستار شدند. در صورتي كه تعداد امضاكنندگان به 100 هزار نفر برسد، امكان بررسي آن در پارلمان انگليس مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. با اين حال بانيان اين تومار گفته‌اند با توجه به روابط عميق اسراييل و انگليس، امكان راه يافتن تومار به پارلمان بريتانيا وجود ندارد.

 

حكم زندان براي كارگردان اوكرايني

به گزارش يورو نيوز، الگ سنتسوف، كارگردان اوكرايني به اتهام تروريسم در روسيه به 20 سال زندان محكوم شد. سنتسوف يكي از مخالفان اصلي الحاق شبه جزيره كريمه به روسيه بود و با وجود بحران حال حاضر بين اوكراين و روسيه انتظار مي‌رفت كه او حكم زندان بگيرد اما كسي انتظار نداشت كه حكم او 20 سال زندان باشد.

 

در پي جنجال تقلب در انتخابات پاكستان

كميسيون انتخابات پاكستان با اجراي تصميم كميسيون قضايي در مورد تقلب انتخاباتي، «اياز صادق» رييس مجلس ملي اين كشور را بركنار كرد. طبق بيانيه كميسيون انتخابات پاكستان، سردار اياز صادق ديگر عضو مجلس نيست و نمي‌تواند مقامي در پارلمان داشته باشد. عمران خان، رهبر حزب تحريك انصاف پس از انتخابات سال 2013 ميلادي، عنوان كرد كه در چهار حوزه انتخاباتي ايالت پنجاب تقلب شده است. وي اخيرا در يك مصاحبه خبري اعلام كرد: اگر به شكايت وي در خصوص تقلب در انتخابات رسيدگي نشود و رييس مجلس ملي در پست خود باقي بماند، تظاهرات‌هاي ضد دولتي را از سر خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون