• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3331 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور

مرور/ سرنوشت اينترنت رايگان و بدون فيلترينگ؛ اوترنت

سال 74: همزمان با فراگير شدن اينترنت در جهان، يك شركت امريكايي پروژه‌اي را شروع كرد تا بتواند به تمام جهان اينترنت رايگان و بدون فيلتر ارايه كند. اين پروژه در تمام اين سال‌ها دنبال شده، اما متخصصان مي‌گويند، به محض راه‌اندازي، بازهم بايد مودم مخصوص اين اينترنت در دسترس باشد.

سال 88: پس از قطعي‌هاي بي‌شمار اينترنت و فيلترينگ‌ سايت‌ها، شايعه‌هايي درباره راه‌اندازي اينترنت رايگان و بدون فيلتر توسط امريكايي‌ها و براي ايراني‌ها و كشورهايي كه اينترنت كند و فيلترينگ دارند، در ميان كاربران پيچيد، اما هيچ‌وقت خبري از اين اينترنت نشد.

مرداد 94: اين خبر در فضاي مجازي دست به دست چرخيد و حتي تعدادي از خبرگزاري‌ها هم آن را مخابره كردند: « امريكا به كل دنيا اينترنت رايگان مي‌دهد و از مهر ۱۳۹۴ با خيال راحت واي فاي گوشي خود را روشن كنيد و از اينترنت با سرعت 10 مگابايت برثانيه و بدون سانسور لذت ببريد.»

و امروز

وزير ارتباطات گفت: «آنچه از آن به عنوان طرح ارايه اينترنت رايگان ياد مي‌شود، تنها يك ادعا به نظر مي‌رسد. اينترنت مجاني در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد و در نهايت ايران جزو كشورهايي است كه ارزان‌ترين اينترنت را ارايه مي‌كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون