• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3351 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

تمام برنامه‌هاي موسيقي در سه روز لغو شد انور براهم در تالار وحدت روي صحنه رفت

اعتماد|در حالي كه در روزهاي مانده به ايام محرم و صفر، ترافيك اجرايي گروه‌هاي موسيقي در بالاترين حد ممكن خود قرار دارد، به خاطر رخ دادن فاجعه «منا» و اعلام عزاي عمومي از طرف مقام معظم رهبري، تمامي برنامه‌هاي هنري و كنسرت‌هاي موسيقي لغو شد. «فرزاد طالبي» - سرپرست دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي- لغو سه روزه تمامي كنسرت‌هاي موسيقي كشور را اعلام كرد. علاوه بر او «بهرام جمالي» - مديرعامل بنياد رودكي- نيز تمامي برنامه‌هايي كه قرار بود طي سه روز عزاي عمومي اجرا شود را لغو كرد. شب دوم كنسرت كاربن، كنسرت راك همايون مجدزاده، جشن موسيقي ما و همچنين بسياري ديگر از كنسرت‌هاي موسيقي از جمله برنامه‌هايي است كه در اين سه روز قرار بود اجرا شود و حالا لغو شده است. 
اين در حالي است كه بسياري از چهره‌هاي موسيقايي نسبت به اتفاق «منا» واكنش نشان داده‌اند، محمد عليزاده، بابك جهانبخش، بنيامين بهادري، «مهدي مقدم و محسن يگانه از جمله هنرمنداني هستند كه به اين اتفاق واكنش نشان داده‌اند. اما چند روز گذشته در موسيقي ايران اتفاقات خوبي نيز رخ داد، براي مثال «مجيد درخشاني» بعد از حدود يك سالي ممنوع‌الكاري، همراه با گروه موسيقي «سرو آزاد» به اجراي برنامه پرداخت. در كنار آن «انور براهم» به ايران آمد تا در كنار قطعاتي از آلبوم «تجديد خاطرات»، گزيده‌اي از آثاري كه در سال‌هاي فعاليت موسيقايي‌اش ساخته بود را براي مخاطبان ايراني اجرا كند. 
كنسرت با قطعه «تجديد خاطرات» از همين آلبوم آغاز شد؛ قطعه‌اي كه در خود آلبوم در سي‌دي اول به عنوان ترك 4 جاي گرفته است. «تونس در بامداد»؛ «ژانويه» و «در جاده» ديگر قطعاتي بودند كه در اين كنسرت اجرا كردند. اجراي قطعاتي از آلبوم‌هاي «خمسه»، 
«Le Voyage de Sahar» و «كافه استرخان» كه با تنظيم‌هاي جديدي ارايه شدند، اثر بديعي به مخاطبان ايراني‌اش تقديم كرد. اغلب قطعات اجرا شده با چنين اركستري تاكنون ارايه نشده بودند و تنظيمات آنها هم تغيير كرده بود. مثلا قطعه بسيار محبوب « Vague/E la Nave Va» در آلبوم « Le Voyage de Sahar» براي تريو اكاردئون، عود و پيانو تنظيم شده است. همين قطعه در آلبوم «خمسه» در قالب دو قطعه با تنظيم متفاوتي ارايه شده بود و مقدمه كه پيانو مي‌نوازد آنجا توسط آكاردئون نواخته شده ولي در تهران اين قطعه باز هم تغيير كرده و با ادبيات متفاوتي شب گذشته اجرا شد. در اين كنسرت فرانسوا كوتوريه (پيانو)، كلاوس گزينگ (كلارينت باس) و بيورن مه ير (گيتار باس) انور براهم را همراهي كردند. 
همچنين گروه «كاربن» كه به زودي در برج آزادي كنسرتِ «زبان از دست رفته» را برگزار مي‌كند، فرشاد فزوني (سرپرست و خواننده)، سياوش امامي (نوازنده گيتار الكتريك)، فرشاد رضايي (نوازنده گيتار بيس) و آيدين رادكيا (نوازنده درامز) هستند و احسان رسولف (تهيه‌كننده)، علي پناهي (طراح صحنه و ويژوال)، فرهاد فزوني (تدوين)، مسعود اميني (مدير تصويربرداري)، رضا فرهادي (صدابردار) و استوديو تهران (گرافيك) در اجراي اين كنسرت با اين گروه همكاري مي‌كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون