• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

يك كارشناس صنايع لبني در گفت‌وگو با «اعتماد» تصريح كرد

مردم كشش افزايش قيمت را ندارند

 

 

هر چند در دو سال گذشته، قيمت شير و ديگر فرآورده‌هاي لبني چندين بار افزايش داشت، اين‌بار برخي توليدكنندگان لبنيات با تغيير بسته‌بندي و حجم اقدام به افزايش قيمت كردند.
هر چند اين مساله با تكذيب دست‌اندركاران و فعالان اين بخش رو به‌رو شد و در همين رابطه يك كارشناس صنايع لبني گفت: صنايع لبني تمام تلاش خود را انجام مي‌دهند كه امسال ثبات قيمت شير خام و فرآورده‌هاي لبني حفظ شود.

در سال‌هاي گذشته كه همزمان با افزايش مشكلات اقتصادي در كشور بود، افزايش چندباره قيمت مواد لبني منجر به كاهش چشمگير مصرف اين كالا در ميان خانوار ايراني شد. مساله‌اي كه با هشدار بسياري از كارشناسان تغذيه روبه‌رو شد چرا كه به عقيده آنها كاهش مصرف مواد لبني مي‌تواند منجر به مشكلات نسلي و فيزيولوژيك در كشوري شود كه بخش عمده جمعيت آن زير 30 سال هستند. روز گذشته يكي از برندهاي توليدكننده شير در كشور در اقدامي تامل‌برانگيز، شيرهايي را در بسته‌بندي 750 سي‌‌سي با قيمت دو هزار و 500 تومان روانه بازار كرد. دو هزار و 500 تومان قيمت شيرهاي ليتري است اما برند مزبور با كاهش يك چهارم ظرفيت شير، قيمت را در همان نرخ مصوب شير يك ليتري نگه داشت. در همين رابطه حسين چمني، كارشناس صنايع لبني به «اعتماد» گفت: به هيچ عنوان افزايش قيمت شير يا فرآورده‌هاي لبني در دستور كار انجمن صنايع لبني قرار ندارد و اگر كارخانه‌اي اقدام به اين كار كرده، عمل آن بدون اطلاع ديگران بوده است. البته برند مورد نظر، جزو برندهاي موثر در صنعت لبنيات نيست و نمي‌توان افزايش قيمت توسط اين شركت را به كليه توليدكنندگان نسبت داد. وي ضمن تكذيب افزايش قيمت شير در سال جاري تصريح كرد: امكان افزايش قيمت و كشش چنين كاري به هيچ‌وجه در جامعه ما وجود ندارد، به همين خاطر عمده توليدكنندگان بر اين نظر هستند كه امسال بايد ثبات قيمت را هم در شير خام و هم در فرآورده‌هاي لبني حفظ كرد وگرنه فروش بيش از پيش آسيب خواهد ديد.

چمني گفت: البته تصميماتي مانند افزايش نرخ شير خام مي‌تواند توليدكنندگان لبنيات را مجبور به افزايش قيمت فرآورده‌ها كند كه تاكنون در اين رابطه مقاومت صورت گرفته است. آن چيزي كه امروز بر همگان آشكار است، ناتواني مردم در خريد لبنيات با قيمت بالاتر است. در نتيجه چنين كاري بسيار آسيب‌زننده خواهد بود. به همين خاطر فعلا تمام توليدكنندگان عمده و اصلي بر آن هستند كه در سال جاري قيمت‌ها گران‌تر نشوند و ثبات در بازار حفظ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون