• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3358 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۲ مهر

آخرين تلاش‌ها براي جذب آرا

 

پرتغال كه به مانند تعداد زيادي از كشورهاي اروپايي با بحران مالي دست و پنجه نرم مي‌كند، انتخاباتي سرنوشت‌ساز را پيش رو دارد كه آينده سياسي و اقتصادي اين كشور را تعيين مي‌كند. مردم پرتغال امروز به پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند تا مهر پاياني بر رقابت‌هاي انتخاباتي فشرده در اين كشور باشد. رهبران ائتلاف راست ميانه كه در نظرسنجي‌ها پيشتاز هستند، روز گذشته در ميان هواداران خود حاضر شدند تا در آخرين ساعات منتهي به انتخابات نظر راي‌دهندگاني را كه هنوز تصميم نگرفته‌اند به سوي خود جلب كنند.

بر اساس تازه‌ترين نظرسنجي‌ها، به نظر مي‌رسد با وجود سياست‌هاي سختگيرانه اقتصادي از جمله ماليات‌هاي سنگين، ائتلاف حاكم توانسته است كه اكثريت را حفظ كند. هر چند كه انتظار مي‌رود از هر چهار راي در انتخابات قبلي، يك راي را از دست بدهد. دو حزب حاكم با ارايه فهرست مشترك در تمامي حوزه‌هاي انتخاباتي به دنبال تقويت ائتلاف خود هستند.

آنتونيو كوشتا، رهبر سوسياليست‌ها، هم تلاش مي‌كند حاميان احزاب كوچك‌تر چپگرا را قانع كند كه فقط او مي‌تواند مانع سياست‌هاي سختگيرانه رياضت اقتصادي شود. راي‌دهندگان پرتغالي كه از اين سياست‌هاي تحميل شده از جانب وام‌دهندگان بين‌المللي ناراضي هستند، چندان هم نمي‌توانند به وعده‌هاي مخالفان اين سياست‌ها خوشبين باشند، چرا كه تجربه يونان و حاكميت مخالفان سياست‌هاي اتحاديه اروپا شاهدي شده است تا راي‌دهندگان اعتماد چنداني به احزاب چپ‌گرا نداشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون