• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3361 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر

هشدار امريكا به روسيه

وزير امور خارجه امريكا هشدار داد كه ورود جنگنده‌ روسيه به حريم هوايي تركيه كه به عنوان متحد ناتو محسوب مي‌شود، تحريك‌كننده است و احتمال اينكه اين جنگنده‌ها هدف ارتش تركيه قرار بگيرند زياد است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، جان كري، وزير امور خارجه امريكا كه به شيلي سفر كرده گفت: ما به‌شدت درباره ورود جنگنده روسيه به حريم هوايي تركيه نگران هستيم چرا كه تركيه براساس قوانين بين‌المللي حق دارد اين جنگنده‌ها را هدف قرار داده و ساقط كند.

وزير امور خارجه امريكا در ادامه افزود: من با فريدون سينرلي اوغلو، وزير امور خارجه تركيه گفت‌وگو كرده و با مقامات ارشد آنكارا به رايزني پرداختم و به دنبال اين هستيم كه روسيه را مجبور كنيم تا درباره عملياتي كه در سوريه انجام مي‌دهد، واضح و شفاف رفتار كند.

وي با اشاره به تلاش‌هاي وزارت دفاع امريكا براي ايجاد مكانيزم موسوم به كاهش درگيري و تنش با فرماندهان روس گفت: اين دقيقا همان چيزي است كه ما نسبت به آن هشدار داده‌ايم و به دنبال مذاكرات اوليه با دولت مسكو درباره جلوگيري از درگيري‌ها و تنش‌هاي اتفاقي و تصادفي هستيم. اين در حالي است كه منابع امريكايي گزارش مي‌دهند ائتلاف بين‌المللي به رهبري ايالات متحده امريكا استراتژي تازه‌اي در جنگ خود عليه داعش در پيش گرفته و درصدد است حملات هوايي و زميني خود را بر شهر رقه متمركز كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون