• ۱۴۰۳ يکشنبه ۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3361 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۵ مهر

از گوشه و كنار جهان

حكومت نظامي صهيو نيست‌ها در برابر انتفاضه

به گزارش خبرگزاري قدسنا، خبرها از فلسطين حاكي از آن است كه درگيري‌ها ميان نظاميان صهيونيست و جوانان فلسطيني كه از چندين روز پيش در مناطق مختلف اراضي اشغالي آغاز شده همچنان ادامه دارد. در جريان درگيري‌هاي شديد و گسترده دوشنبه شب ميان جوانان فلسطيني و نظاميان صهيونيست در سراسر كرانه باختري و قدس اشغالي كه تا آخرين ساعات بامداد سه‌شنبه ادامه داشت، ده‌ها فلسطيني زخمي شدند. نظاميان ارتش رژيم اشغالگر قدس بامداد سه‌شنبه به اردوگاه عروب واقع در شمال شهر اشغالي خليل يورش برده و چند فلسطيني را بازداشت كردند كه اين امر باعث شد جوانان فلسطيني با نظاميان اسراييلي درگير شوند؛ درگيري‌هايي كه بسياري از ساكنان فلسطيني بر اثر استنشاق گاز اشك آور دچار خفگي شده و چندين تن ديگر مجروح شدند. از سويي ديگر، يك كودك فلسطيني در جريان حمله شهرك نشينان صهيونيست به منطقه خربة الاسفير واقع در نزديكي روستاي منيزل در شرق يطا در استان خليل زخمي شد. علاوه براين، جمعي از شهروندان فلسطين در نزديكي ايست بازرسي ابو‌ريش واقع در محله قديمي در شهر خليل، با نظاميان صهيونيست درگير شدند كه تعدادي از آنها به دليل شليك گاز اشك‌آور سمي توسط نظاميان ارتش اسراييل دچار خفگي شدند. منابع خبري فلسطيني همچنين اعلام كردند كه جوانان فلسطيني با نظاميان ارتش رژيم اشغالگر قدس، در نزديكي چهارراه طارق در شهر خليل درگير شدند كه طي اين درگيري‌ها تعدادي از فلسطيني‌ها زخمي شدند. منابع پزشكي گزارش دادند كه نظاميان صهيونيست در حملات خود عليه فلسطينيان از گلوله جنگي استفاده مي‌كنند. بر اساس آخرين گزارش‌ها همزمان با تشكيل نشست فوق‌العاده كابينه رژيم اشغالگر قدس، مسوولان اين رژيم با اعزام و استقرار نظاميان صهيونيست، در برخي مناطق قدس حكومت نظامي اعلام كرده‌اند.

 

درگيري نمايندگان لبناني

قانونگذاران لبناني از احزاب رقيب هشت مارس و 14 مارس در نشستي كه به صورت زنده از تلويزيون پخش مي‌شد با يكديگر مشاجره شديد لفظي كرده و درگير شدند؛ درگيري سياسي‌اي كه تصميم‌گيري‌ها را فلج كرده و نارضايتي عمومي را تشديد مي‌كند.

 

صدها كشته و زخمي

به دنبال انفجار چند خودروي بمبگذاري شده در استان‌هاي بصره، بغداد و ديالي در عراق ده‌ها تن كشته و زخمي شدند. عراق در دوره اخير صحنه انفجارهاي متعدد بوده است كه مسووليت بيشتر آنها را داعش برعهده گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون