• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

وزير ارشاد تك‌خواني زن در اپراي عاشورا را تكذيب كرد

درخواست كميسيون فرهنگي براي بازبيني فيلم اجراي اپراي عاشورا

اعتماد| سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي از بررسي حواشي مطروحه پيرامون اپراي عاشورا در جلسه امروز كميسيون خبر داد و گفت كه قرار است مجريان اين اپرا فيلم‌هاي اجرا از جلسات اول را در اختيار اين كميسيون قرار دهند.

«سيدعلي طاهري» در اين باره به ايسنا گفته است: «در جلسه امروز كميسيون فرهنگي و در بخش بررسي اخبار فرهنگي و هنري حواشي مطرح شده پيرامون اپراي عاشورا مطرح و تاكيد شد كه وزارت ارشاد بايد نظارت لازم را داشته باشد تا ارزش‌ها كمرنگ نشود و غرور متدينين جريحه‌دار نشود. قرار شد در اولين فرصت كميسيون از معاونت‌هاي مربوطه هنري و سينمايي ارشاد دعوت كند تا پيرامون ملاحظات صحبت كنيم و در آينده شاهد برنامه‌ريزي‌هاي درستي در اين زمينه باشيم.»

سخنگوي كميسيون فرهنگي همچنين به اين مساله اشاره كرد كه با توجه به اينكه برخي مي‌گفتند تك‌خواني زن در جلسات اول و دوم اجراي اپراي عاشورا وجود داشته و پس از اعتراض متدينين از اجرا حذف شده ما از برگزاركنندگان اين اپرا تقاضا كرديم سي‌دي اجرا را از جلسه اول در اختيار ما قرار دهند.

اين در حالي است كه روز گذشته، «علي جنتي» - وزير ارشاد- نيز در گفت‌وگو با اهالي رسانه، ضمن رد تك‌خواني بانوان در حين اجراي «اپراي عاشورا» اعلام كرد بر اساس نظر فقهي مقام معظم رهبري و تعدادي از فقها، تك‌خواني زن اگر مفسده نداشته باشد محل ايراد نيست: «اين اپراي موسيقايي سرگذشت ياران امام حسين(ع) و ايشان را از مكه تا كربلا روايت مي‌كند و با اشعار خوبي همراه است كه پيش از اين در تعزيه‌ها آنها را شنيده‌ايم و حال موسيقي خوبي كه يك گروه ۱۲۰ نفره آن را اجرا كردند بدان اضافه شده و به باور من در زمينه توليدات عاشورايي كار نويي به شمار مي‌رود. در ساخت اين قطعات وقتي گروه در حال تمرين كردن هستند هم جمعي با هم مي‌خوانند و هم براي هماهنگي از خواننده‌ها خواسته مي‌شود تنها قطعاتي را اجرا كنند كه كارگردان كار را در نهايت تاييد كند. در اين ميان يك نفر آدم غرض‌ورز از تمرين افراد فيلمي از يك تك‌خواني گرفته؛ اجرايي كه بدون تماشاگر بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون