• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3378 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

سرخط خبرها

رهبر اركستر كنسرت «شب موسيقي فيلم‌هاي مسعود كيميايي» از بي‌تعهدي تهيه‌كننده اين برنامه موسيقايي در پرداخت دستمزد عوامل اجرايي كنسرت انتقاد كرده و گفته علي شجاعي تهيه‌كننده كنسرت «شب موسيقي فيلم‌هاي مسعود كيميايي» در پرداخت دستمزد عوامل اجراي كنسرت اعم از نوازنده و خواننده به تعهدات خود عمل نكرده است.كنسرت «شب موسيقي فيلم‌هاي مسعود كيميايي» ۱۶ مرداد‌ماه امسال با رهبري اركستر بهزاد عبدي و خوانندگي رضا يزداني در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد.

«آدل» خواننده انگليسي كه پيش از اين برنده چندين تنديس «گرمي» شده بود، 23 اكتبر تك‌آهنگ سومين آلبوم خود با نام «25» را منتشر كرد. ويديو «Hello» به كارگرداني «خاوير دولان»، كارگردان كانادايي فيلم «مامي»، در 24 ساعت اول 27 ميليون و 700 هزار بيننده داشت كه توانست ركورد خواننده امريكايي «تيلور سوييفت» را (20‌ميليون بيننده) بشكند. همچنين فروش اين تك‌آهنگ در سه روز اول انتشارش در انگلستان 156 هزار و در امريكا 450 هزار بوده است. آلبوم «25» بيستم نوامبر روانه بازار مي‌شود. (گاردين)

 

مراسم رونمايي كتاب «پنجره‌اي به سمت باغ گمشده» پنجشنبه 7 آبان ماه ساعت 18 با حضور افتخار حسين عارف، علي بيات مترجم كتاب و چهره‌هاي فرهنگي و هنري و سفراي كشورهاي عضو اكو در محل كتابفروشي نشرثالث در خيابان كريمخان زند، بين ايرانشهر و ماهشهر، پلاك 148 برگزار مي‌شود. افتخار عارف از چهره‌هاي سرشناس و از فرهيختگان ادب و علم پاكستان است. وي سمت‌هاي مهمي در پاكستان از جمله استاد زبان‌هاي اردو، هندي، رييس كابينه زبان ملي پاكستان، رييس آكادمي پاكستان، مديرعامل كتاب ملي پاكستان و در حال حاضر رياست موسسه فرهنگي اكو را بر عهده دارد.

 

كتاب بيگانه نوشته آلبر كامو با ترجمه جلال آل احمد و اصغر خبره‌زاده از سوي انتشارات علمي و فرهنگي منتشر و در بازار كتاب عرضه شد. كتاب بيگانه روايتگر مردي به نام مرسو است كه در دهه 30 در الجزاير مرتكب قتلي مي‌شود و در زندان منتظر اعدام خود است. اين كتاب از دو فصل تشكيل شده است كه در فصل نخست شخصيت اول كتاب در مراسم تدفين مادرش شركت مي‌كند و در عين حال هيچ احساس خاصي نسبت به فوت مادرش از خود نشان نمي‌دهد و در فصل دوم كتاب محاكمه مرسو آغاز مي‌شود كه در اين جا شخصيت اول داستان براي نخستين بار با تاثيري كه بي‌اعتنايي و بي‌تفاوتي برخورد او بر ديگران مي‌گذارد روبه‌رو مي‌شود. كتاب «بيگانه» با شمارگان يك هزار نسخه، در ۱۴۵ صفحه و با قطع رقعي به قيمت يكصد هزار ريال از سوي انتشارات علمي و فرهنگي منتشر و روانه بازار نشر شده ‌است. (مهر)

 

رمان «آن‌ها كه به خانه من آمدند» نوشته شمس لنگرودي توسط انتشارات افق منتشر و راهي بازار نشر شد. اين كتاب به عنوان صد و دوازدهمين رمان مجموعه «ادبيات امروز» اين ناشر به چاپ رسيده است. از لنگرودي بيشتر كتاب‌هاي شعر و پژوهش حوزه شعر به چاپ رسيده اما پيش از اين، رمان «رژه بر خاك پوك» در دهه ۷۰ از اين شاعر، در حوزه داستان به چاپ رسيده است. (مهر)

فيلم «استيو جابز» ساخته دني بويل در نخستين هفته نمايش عمومي‌اش در امريكاي شمالي نتوانست آن‌طور كه انتظار مي‌رفت پرفروش باشد. اين فيلم كه درباره زندگي بنيانگذار كمپاني اپل است ورودي نا‌اميدكننده به جدول پرفروش‌ترين‌هاي سينماهاي امريكاي شمالي داشت و با فروشي حدود 3/7 ميليون دلار نتوانست به جايي بهتر از رده هفتم دست يابد. اين در حالي است كه «مريخي» ساخته ريدلي اسكات و با بازي مت ديمون با ۱۵ ميليون و ۹۰۰ هزار دلار فروش در هفته گذشته صدرنشيني خود را حفظ كرد.

(بي بي‌سي)

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون