• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3381 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ آبان

سرخط خبرها

 

 

استوديو پارامونت اعلام كرد كه فيلم بعدي اسكورسيزي با عنوان «سكوت» با بازي اندرو گارفيلد و ليام نسون و با اقتباسي از رمان شوساكو ساخته مي‌شود. عقد قرارداد پارامونت با كمپاني متعلق به اسكورسيزي به اين معني است كه پارامونت «شيطان در شهر سفيد» با بازي لئوناردو دي كاپريو و يك پروژه بي‌نام از لئونارد برنستاين و درامي با عنوان «مرد ايرلندي » با بازي رابرت دنيرو و جو پسكي و آل پاچينو را مي‌سازد. (مهر)

نمايشگاه كتاب هنر همزمان
با بيست و سومين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه در فرهنگستان هنر و با همكاري اين فرهنگستان و موسسه خانه كتاب برگزار مي‌شود و ناشران تخصصي هنر آثار خود را در طول هفته كتاب در معرض نمايش و فروش قرار مي‌دهند. ناشران غيرتخصصي هم آثار خود با موضوع هنر را عرضه خواهند كرد. (ايسنا)

دادگاهي در كراكوف لهستان درخواست امريكا براي استرداد رومن پولانسكي به اين كشور را رد كرد. داريوژ مازور قاضي دادگاه كراكوف، درخواست امريكا براي استرداد پولانسكي را «بي اعتبار» خوانده است. مقامات قضايي امريكا رومن پولانسكي را متهم مي‌كنند كه در سال ۱۹۷۷ در جريان يك مهماني شبانه در ويلاي جك نيكلسون، هنرپيشه نامي هاليوود، از دختري ۱۳ساله به نام سامانتا گايمر سوءاستفاده كرده است. اين عمل طبق قوانين ايالت كاليفرنيا تجاوز به فرد زير سن قانوني به شمار مي‌آيد. (بي‌بي‌سي)

 

فيلم «فصل فراموشي فريبا» به كارگرداني و تهيه‌كنندگي عباس رافعي در جشنواره بين‌المللي برانشويگ كه در كشور آلمان برگزار مي‌شود، حضور دارد. اين جشنواره فيلم كه قديمي‌ترين جشنواره در نيدرزاكسن آلمان است امسال
بيست و‌نهمين دوره‌اش را برگزار مي‌كند كه از ايران عباس رافعي با فيلم «فصل فراموشي فريبا» در اين جشنواره حضور دارد. (مهر)

كتاب «من را نگاه كن» نوشته
نيكولاس اسپاركس، نويسنده ۵۰ ساله امريكايي در صدر فهرست نيويورك تايمز براي رمان‌هاي پرفروش در هفته‌اي كه گذشت، جاي گرفت. اين ليست هر هفته و با رصد هر دو نوع كتاب‌هاي كاغذي و الكترونيكي منتشر مي‌شود و در اين هفته كتاب تازه اسپاركس در صدر اين فهرست قرار گرفته است. همچنين كتاب «مريخي» نوشته اندي واير براي دومين هفته در جايگاه دوم قرار گرفته است. اسپاركس از نويسندگان پرمخاطب و خوش‌اقبال سال‌هاي اخير بوده و رمان‌هايش همواره با فروش بالايي رو به رو بوده است.

(نيويورك تايمز)

فرهنگسراي رسانه در هفدهمين سالگرد ارتحال علامه محمدتقي جعفري آيين رونمايي از كتاب چهار شاعر نوشته اين علامه فقيد را با حضور دكتر محمود صلاحي، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران ساعت ۱۶ امروز برگزار مي‌كند. اين آيين با حضور جمعي از فرهيختگان، خانواده و شاگردان ايشان و سخنراني دكتر علي رافعي، دكتر نصري، عليرضا جعفري، مهندس
محسن اسدي (شهردار منطقه ۵) با همكاري كتابخانه علامه محمد تقي جعفري اجرا مي‌شود. (مهر)

داوود علي‌بابايي، مدير انتشارات «اميدفردا» در نامه‌اي سرگشاده نوشته است كه بدهي انتشارات «اميدفردا» به بانك سامان شعبه بهبودي در سال 91 حدود 60 ميليون تومان بوده است كه اكنون با ديركرد آن به حدود 170 ميليون تومان رسيده و بانك مربوطه براي رسيدن به طلب خود اقدام به مزايده گذاشتن ملك مذكور كرده است. از مقامات فرهنگي و فرهنگ دوستان به خصوص وزير محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه هميشه حامي ناشران بوده است و هيات امناي بانك سامان، شوراي شهر محترم تهران، رياست محترم بانك مركزي و دفتر رياست‌جمهوري تقاضا دارم از اين مزايده ممانعت به عمل آورند و راه‌حلي براي اين مساله جست‌وجو كنند، زيرا به مزايده گذاشتن دفتر كار اين انتشارات يعني آبروي 30 ساله يك ناشر و نويسنده و پژوهشگر تاريخ معاصر را در معرض حراج قرار دادن. آيا در جامعه اسلامي پاداش 20 سال كار فرهنگي بايد بي‌سر و پناه بودن باشد؟ تمام هستي و وجود انتشارات اميد فردا كه حدود 20 سال سابقه دارد همين دفتر كارش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون