• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3391 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

تشكل‌ها

واردات 5300 تن تيلاپيا از چين و امارات|آمارهاي گمركي نشان مي‌دهد كه ايران طي هفت ماه امسال مجموعا 5500 هزار تن ماهي تيلاپيا خريداري كرده است كه نزديك به 5300 تن آن از چين و امارات وارد شده است. به گزارش ايسنا، ماهي تيلاپيا عمده ماهي وارداتي به ايران در كنار انواع ديگر ماهي و فيله تن، ماهي پهن، هيك و انواع ماهي آزاد است، كه بر اساس آمارهاي گمرك طي هفت ماه گذشته امسال، ايران 5500 تن از اين نوع ماهي را با ارزش حدودا 5/24 ميليون دلار وارد كرده است. واردات اين نوع ماهي طي مدت مذكور در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 700 تن افزايش پيدا كرده است. اگر چه ايران تيلاپيا را از چهار كشور چين، امارات، برزيل و كره وارد مي‌كند اما سهم بيش از 95 درصدي بازار تيلاپيا ايران در دست چين و امارات است چراكه آمارها نشان مي‌دهد از مجموع 5500 تن واردات ايران 5300 تن آن از اين دو كشور بوده است. بر اين اساس طي هفت ماهه امسال چين بيش از 4300 تن و امارات بيش از 1000 تن تيلاپيا به ايران فروخته‌اند و سهم برزيل و كره در اين بين به ترتيب تنها حدود 40 و 43 تن بوده است.

 

خريد و فروش روغن تفاله زيتون ممنوع شد|مجري طرح زيتون از ممنوعيت خريد و فروش روغن تفاله زيتون در شوراي بين‌المللي زيتون خبر داد و گفت: هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي نظارتي داخلي انجام شده تا اين نوع محصول در كشور نيز عرضه نشود. به گزارش ايسنا، محمد رمضاني ملك‌رودي گفت: روغن پوميس يا روغن تفاله زيتون كيفيت روغن زيتون را ندارد و امسال در شوراي بين‌المللي زيتون با نماينده وزارت جهاد كشاورزي مصوب شد تا اين روغن در گروه انواع روغن زيتون قرار نگيرد و خريد و فروش آن در بازار‌هاي جهاني ممنوع مي‌شود.

 

افزايش صادرات برنج هندي به ايران از طريق دوبي|پايگاه خبري بيزنس استاندارد در گزارشي نوشت: صادرات غيرمستقيم برنج باسماتي هندي به ايران از طريق امارات متحده عربي به هند كمك كرده است بازار برنج باسماتي خود را مجددا به دست آورد. به گزارش ايسنا، چهار ماه پس از توافق هسته‌اي ميان ايران و قدرت‌هاي جهان كه زمينه‌ رفع تحريم‌ها عليه اين كشور را فراهم كرده است، دوبي به توقفگاه جديدي براي صادرات برنج باسماتي هند به ايران تبديل شده است. معامله‌گران برنج اظهار كرده‌اند صادرات برنج باسماتي هند به امارات شاهد افزايش ناگهاني بوده و از متوسط 15 هزار تن در ماه در سال 2014 به حدود 80 هزار تن در حال حاضر افزايش يافته است. امارات متحده عربي بزرگ‌ترين شريك تجاري غيرنفتي ايران است.

 

خريد تضميني ۲۰۰ هزار تن دانه روغني در سال جاري| مشاور وزيرجهاد كشاورزي گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال نزديك به ۲۰۰ هزار تن محصول دانه‌هاي روغني در كشور به صورت تضميني خريداري شود. به گزارش مهر، عليرضا مهاجر با بيان اينكه محصول كلزا در سال زراعي ۹5-۹4 با قيمت هر كيلوگرم ۲۵۳۰ تومان به صورت تضميني از كشاورزان خريداري مي‌شود، گفت: خريد تضميني دانه‌هاي روغني امسال به روز شده است به‌طوري كه پول كشاورزان حداكثر ظرف سه روز پرداخت مي‌شود. به گفته وي، پيش‌بيني مي‌شود امسال نزديك به ۲۰۰ هزار تن محصول دانه‌هاي روغني در كشور به صورت تضميني خريداري شود. مهاجر تصريح كرد: وزارت جهادكشاورزي با ارايه تسهيلات، تهيه و عرضه بذور با كيفيت و تامين نهاده‌هاي مورد نياز كشاورزان براي افزايش توليد دانه‌هاي روغني و كاهش وابستگي كشور اهتمام ويژه‌اي دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون