• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3391 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

برچسب روي كالاهاي شهرك‌نشينان

 اتحاديه اروپا از روز گذشته دستورالعمل جديدي را به اجرا گذاشته كه از اين پس محصولاتي كه مربوط به شهرك‌نشينان اسراييلي است با برچسب به اتحاديه اروپا وارد مي‌شود. اين حركت بروكسل به درخواست‌هاي مكرر شهروندان اروپايي انجام مي‌شود كه معتقدند اتحاديه اروپا بايد به مخالفان رژيم صهيونيستي آزادي عمل براي انتخاب مصرف يا عدم مصرف كالاهاي اين رژيم را بدهد. اين درخواست‌ها به دنبال حملات جنايتكارانه اسراييل به غزه در تابستان گذشته افزايش يافت. در حالي كه برخوردهاي تبعيض‌آميز شهرك‌نشينان و ادامه شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي باعث به بن‌بست رسيدن روند صلح در فلسطين شده است. البته موضوع برچسب بر توليدات اسراييل بيش از سه سال است كه در كميسيون اروپا در حال بررسي است و اين دستورالعمل به‌طور صريح اشاره مي‌كند كه تمامي محصولاتي كه از مزارع شهرك‌هاي صهيونيستي و لوازم آرايشي كه در اين مناطق ساخته مي‌شود بايد با برچسب وارد اروپا شده و به فروش برسد.

اين تصميم اتحاديه اروپا با واكنش خشمگينانه تل‌آويو مواجه شد و رژيم اسراييل با احضار سفير اتحاديه اروپا در تل‌آويو نسبت به اقدام اتحاديه اروپا اعتراض كرد. كابينه رژيم صهيونيستي معتقد است كه اين اقدام اتحاديه اروپا بر روند گفت‌وگوهاي صلح تاثير مي‌گذارد و اتحاديه اروپا را متهم به يك استاندارد دوگانه در رابطه با اسراييل كرد.

در حال حاضر همه 28 كشور عضو اتحاديه اروپا به قانون برچسب زدن روي محصولات شهرك‌نشين‌ها عمل مي‌كنند. با اين وجود در حالي كه شهروندان اروپايي بحث تحريم رژيم صهيونيستي را پيش كشيده‌اند، بروكسل با رد اين موضوع، عنوان مي‌كند كه با برچسب زدن روي اين محصولات مردم خود تصميم مي‌گيرند كه اين كالاهارا تحريم كنند يا خير.

وزارت اقتصاد اسراييل تخمين زده است كه اقدام اتحاديه اروپا ضرر پنجاه ميليون دلاري را به توليد‌كنندگان اسراييلي محصولاتي چون انگور و خرما، شراب، مرغ، عسل، روغن زيتون و لوازم آرايشي وارد مي‌كند. اين موضوع مي‌تواند يك پنجم از درآمد 300ميليون دلاري شهرك‌نشين‌ها را بكاهد. با اين وجود اتحاديه اروپا اعلام كرد در صورت ادامه روند شهرك‌سازي در سرزمين‌هاي اشغالي اقدامات ديگري را نيز مورد بررسي قرار خواهد داد.

 

شكست دوباره پارلمان لبنان

سي‌ و يكمين جلسه متوالي پارلمان لبنان براي انتخاب رييس‌جمهور جديد باز هم به علت به حد نصاب نرسيدن شمار نمايندگان تشكيل نشد. به گزارش فارس، دعوت «نبيه بري» رييس پارلمان لبنان براي تشكيل جلسه انتخاب رييس‌جمهور كشورش، به علت حضور تنها 47 نماينده، به حد نصاب نرسيده و نمايندگان مجلس باز هم از تحقيق ماموريت خود بازماندند. پيش از اين رييس پارلمان لبنان 30 موعد ديگر براي تشكيل جلسه انتخاب سكاندار جديد كاخ بعبدا تعيين كرده بود كه نخستين جلسه در تاريخ چهارشنبه 23 آوريل (3 ارديبهشت) برگزار شد اما سمير جعجع، نامزد جريان نزديك به غرب يعني «14 مارس»، نتوانست با آراي سفيد « جريان 8 مارس» جريان نزديك به مقاومت، رقابت كند و از رسيدن به پست رياست‌جمهوري لبنان بازماند. جلسات دوم تا سي‌ام پارلمان لبنان به علت به حد نصاب نرسيدن شمار نمايندگان تشكيل نشد. لبنان از 25 ماه مه سال گذشته با پايان يافتن دوره رياست‌جمهوري ميشل سليمان با خلأ سياسي مواجه شده و سياستمداران اين كشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر يك نامزد، توافق كنند. دعوت‌هاي پي در پي رييس پارلمان نيز براي پايان دادن به خلأ سياسي راه به جايي نبرده و به جز جلسه نخست، ساير جلسات به علت به حد نصاب نرسيدن شمار نمايندگان تشكيل نشدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون