• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3392 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

زير ذره بين اقتصاد

مصرف سم نباتي در ايران 60 درصد ميانگين جهاني است| رييس سازمان حفظ نباتات كشور مصرف سم نباتي در ايران را كمتر از ديگر كشورها و 60 درصد ميانگين جهاني اعلام كرد. محمد علي باغستاني به پايين بودن استفاده از سم در مقايسه با ديگر كشورها اشاره كرد و گفت: ايران در اقليم خشك قرار دارد و در اين اقليم بيماري‌هاي گياهي كاهش مي‌يابد اما حشرات زيان‌دهنده براي گياهان در اقليم خشك بيشتر است. وي با تاكيد بر اينكه ميزان مصرفي سم در كشور مخاطره آميز نيست، يادآورشد: سال‌هاي گذشته هياتي شامل رييس سازمان حفظ نباتات، نمايندگان وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، سازمان محيط زيست، پزشكي قانوني، موسسه تحقيقات گياه پزشكي و دو نماينده از سوي وزارت جهاد كشاورزي براي حفظ نباتات در كشور تشكيل شده است. وي گفت: به دليل تحريم‌هاي ظالمانه دسترسي به برخي شركت‌ها براي تهيه سم دچار مشكل شد در حالي كه اين شركت‌ها پيش از تحريم، به ايران سموم گياهي مي‌فروختند.

 

غول نفتي روسيه براي مذاكره درباره سوآپ به تهران آمد| نمايندگان شركت روسنفت روسيه براي سوآپ گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي با مقام‌هاي نفتي كشورمان مذاكره كردند. بيژن زنگنه، وزير نفت پيش از اين در ديدار با الكساندر نواك، وزير انرژي روسيه در تشريح محورهاي مذاكرات نفت و گاز با همتاي روس خود گفته بود: دو كشور در اين زمينه امكانات خوبي دارند. ايران مي‌تواند از روسيه در شمال ايران گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي دريافت كند و در جنوب به مشتريان روسيه گاز، نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي تحويل دهد. معاون امور بين‌الملل وزير نفت نيز يك هفته پس از آن ديدار با بيان اينكه مذاكرات سازنده و مفيدي بين وزيران نفت و انرژي روسيه در تهران انجام شده است، تصريح كرد: شركت‌هاي روسي بسيار علاقه‌مند به حضور در پروژه‌هاي ازدياد برداشت و توسعه ميادين نفت و گاز در ايران هستند.

 

حضور با واسطه امريكايي‌ها در رونمايي از قراردادهاي نفتي | معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت گفت: شركت‌هاي امريكايي كه به دليل قوانين كنگره اين كشور قادر به حضور مستقيم در كنفرانس بين‌المللي رونمايي از مدل جديد قراردادهاي نفتي تهران نيستند، به احتمال زياد از طريق واسطه‌هاي خود در اين برنامه شركت خواهند كرد. اميرحسين زماني نيا در گفت‌وگو با ايرنا افزود: شركت‌هاي نفتي بين‌المللي به دليل مقررات كنگره امريكا نمي‌توانند در برنامه رونمايي از مدل جديد قراردادهاي تهران شركت كنند. معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت ادامه داد: همچنين در كنفرانس تهران، تعدادي از پروژه‌هاي بخش بالادستي صنعت نفت به سرمايه‌گذاران معرفي خواهد شد.

 

تداوم مقاومت‌ها در برابر خصوصي‌سازي | رييس كل سازمان خصوصي‌سازي با تاكيد بر اينكه داستان خصوصي‌سازي در ايران بسيار عجيب است، گفت: مقاومت‌هاي شديدي براي عدم واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي وجود دارد.

پوري حسيني در نشست دوران پساتحريم و ظرفيت جذب سرمايه‌گذاري در برنامه خصوصي‌سازي گفت: مقاومت‌هاي شديدي براي عدم واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي وجود دارد. رييس كل سازمان خصوصي‌سازي افزود: از 1100 شركت دولتي كه قرار بود از سال 80 تاكنون واگذار شوند، حدود نصف اين شركت‌ها فروخته شده‌اند چرا كه سازمان خصوصي‌سازي سهام را به سختي از دولت مي‌گيرد و واگذار مي‌كند. وي با اشاره به اينكه دولت‌ها به آساني راضي به دل‌كندن از دارايي‌هاي خود نمي‌شوند، گفت: به همين دليل به حكم قانون و اجبار اقدام به واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون