• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3392 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

خبر كوتاه

انتشار تصاوير
اژدر اتمي روسيه

در گزارشي از ملاقات ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه، با فرماندهان نظامي، يك ژنرال در حال خواندن جزييات فني اژدر ويرانگر ديده مي‌شود. در سند مربوط به اين اژدر گفته شده كه پس از شليك از زيردريايي، مناطقي وسيع را به تشعشعات راديواكتيو آلوده مي‌كند. اين اژدر اقيانوسي چندمنظوره مي‌تواند مناطق مهم اقتصادي در سواحل دشمن را مورد هدف قرار دهد و براي مدتي طولاني آنها را براي منظورهاي نظامي، اقتصادي و امور ديگر غيرقابل استفاده كند. سخنگوي ولاديمير پوتين گفته كه اطلاعاتي سري فاش شده و اقدامات لازم براي جلوگيري از تكرار چنين اتفاقي انجام خواهد شد. با اين وجود با توجه به اينكه تصاوير در تلويزيون دولتي روسيه پخش شده و روزنامه دولتي روسيسكايا گازتا هم گزارشي در اين زمينه منتشر كرده است، برخي مي‌گويند ممكن است تصاوير مربوط به اژدر عامدانه منتشر شده باشد. در سندي كه تصويرش منتشر شده برد اين اژدر تا ۱۰ هزار كيلومتر است و مي‌توان آن را تا عمق هزار متري به كار گرفت. آن طور كه از شواهد برمي‌آيد اين اژدر از دو نوع زيردريايي اتمي روسيه شليك مي‌شود. در گزارش روسيسكايا گازتا اين اژدر به يك زيردريايي كوچك روباتيك تشبيه شده كه با سرعت ۱۰۰ گره دريايي (۱۸۵ كيلومتر بر ساعت) حركت مي‌كند.

 

پرواز هواپيماهاي امريكا بر فراز درياي چين

دو بمب‌افكن بي-52 امريكا كه براي انجام ماموريت معمول خود در حريم هوايي بين‌المللي در مجاورت جزاير مصنوعي ساخته شده زماني كه در درياي چين جنوبي پرواز مي‌كردند، دو پيام هشدار از سوي برج كنترل چين دريافت كردند. با اين وجود آن‌گونه كه سخنگوي پنتاگون مي‌گويد بمب‌افكن‌هاي امريكايي در منطقه بر فراز آب‌هاي بين‌المللي در حال پرواز بودند و هيچ حريم هوايي را نقض نكردند كه به آنها هشدار داده شده است. به هر ترتيب دو بمب‌افكن امريكايي بدون هيچ‌گونه چالشي ماموريت‌هاي خود را به انجام رسانده و به آشيانه خود بازگشته‌اند. اين تازه‌ترين چالش ميان واشنگتن و پكن بر سر جزاير مصنوعي ساخته‌شده توسط چين در درياي چين جنوبي است. همچنين اين اتفاق در آستانه سفر باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا به آسيا انجام گرفت كه قرار است با برخي رهبران آسيايي درباره منطقه مناقشه‌آميز درياي چين جنوبي گفت‌وگو كند.

 

افزايش شمار شهداي انتفاضه

يك جوان 22 ساله فلسطيني كه روز پنجشنبه هدف اصابت گلوله نظاميان صهيونيست قرار گرفته بود روز گذشته به دليل شدت جراحت‌هاي وارده به شهادت رسيد. به گزارش تسنيم «محمود الشلالده» جوان 22 ساله فلسطيني كه در ورودي شهرك سعير در شمال خليل هدف اصابت گلوله جنگي نظاميان صهيونيست قرار گرفته بود روز جمعه به دليل شدت جراحت‌هاي وارده به شهادت رسيد. با شهادت اين جوان فلسطيني شمار شهداي فلسطيني در كرانه باختري، قدس اشغالي و نوار غزه از اول اكتبر تاكنون به 84 نفر رسيده است.

انتفاضه قدس از اول اكتبر با اجراي عمليات شهادت‌طلبانه يك نوجوان فلسطيني به نام «مهند شفيق حلبي» (19 ساله) در شهر قدس اشغالي كه به هلاكت دو صهيونيست و شهادت اين جوان فلسطيني منجر شد، آغاز شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون