• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3392 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

تك‌روي در انتخابات ممنوع

اصلاح طلبان خود را براي ورود منسجم به عرصه انتخابات مجلس شوراي اسلامي آماده مي كنند. آنها با تشكيل شوراي عالي سياستگذاري انتخابات گام مهمي برداشته اند كه اميدوارند با همكاري شوراهاي اصلاح‌طلبان در استان ها و حوزه هاي انتخابيه بتوانند در نهايت ليست سراسري براي تمام كشور منتشر كنند تا از اين رهگذر اكثريت مجلس دهم را در اختيار خود گيرند. آنچه اين روزها در گفته‌هاي فعالين شناخته شده اصلاحات به چشم مي خورد تنها تاكيد بر ورود يكپارچه و بدون تك روي و مبتني بر خرد جمعي به فرآيند انتخابات است.

در همين راستا محسن ميردامادي، فعال سياسي اصلاح‌طلب تاكيد كرد كه اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده مجلس تك‌روي و خودمحوري نخواهند كرد. محسن ميردامادي در گفت‌وگو با ايسنا درباره تشكيل شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان براي انتخابات آينده مجلس اظهار كرد: فارغ از بحث شورا به اجماع بين اصلاح‌طلبان خوشبينم. با اتفاقاتي كه در گذشته افتاده بلوغ سياسي خوبي در بين نيروهاي اصلاح‌طلب به وجود آمده و فكر نمي‌كنم در انتخابات آينده خيلي تك‌روي و خود‌محوري كنند. وي ادامه داد: تشكيل اين شوراي سياستگذاري هم مي‌تواند بسيار كمك كند، ضمن اينكه در جبهه اصلاحات همه امور با محوريت رييس دولت اصلاحات انجام مي‌شود، چشم‌انداز را اينگونه مي‌بينم كه در انتخابات آينده قريب به اتفاق نيروهاي اصلاح‌طلب به صورت اجماعي عمل كنند. ميردامادي در پاسخ به اين سوال كه بزرگ‌ترين مانع اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده چه خواهد بود، گفت: مشكل اصلي ما ردصلاحيت‌هاست. البته برداشت من اين است كه اگر تعدادي از اصلاح‌طلبان هم ردصلاحيت شوند ما مي‌توانيم در انتخابات شركت كنيم و اينگونه نيست كه اصلاح‌طلبان نتوانند ليست بدهند. وي اضافه كرد: ما ديگر نمي‌توانيم انتظار تشكيل مجلسي مثل مجلس ششم را داشته باشيم اما همين كه مجلسي شكل بگيرد كه از مجلس فعلي عقلاني‌تر عمل كند و به دولت آقاي روحاني نزديك‌تر باشد كفايت مي‌كند. اميدوارم مجلسي بهتر از مجلس فعلي تشكيل شود. البته ما نبايد انتظارات مردم را بالا ببريم تا با تشكيل مجلس جديد راضي نشويم. ميردامادي در پايان درباره احزاب جديد در جبهه اصلاحات بيان كرد: احزاب جديد به خصوص حزب اتحاد ملت خوب هستند كه هم پايگاه مستقل و هم نيروهاي تشكيلاتي قوي در سطح كشور دارند و مي‌توانند مردم را به حضور بيشتر در پاي صندوق‌هاي راي ترغيب كنند.

محمدرضا خاتمي ديگر چهره اصلاح طلبان كه از وزن و جايگاه در خور توجهي ميان آنان برخوردار است نيز سخنان ميردامادي را به بياني ديگر مطرح كرد. او روز گذشته با حضور در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها گفت: اصلاح‌طلبان با وجود اختلاف سليقه‌ و ديدگاه‌هايي كه با يكديگر دارند، دور هم جمع شده‌اند و مصمم هستند كه در انتخابات به گونه‌اي پيش بروند كه از درون جبهه اصلاحات يك‌صدا به گوش برسد. به گزارش ايسنا، محمدرضا خاتمي با بيان اينكه شرايط كشور به گونه‌اي است كه فضايي براي فعاليت فراهم شده است تا اصلاح‌طلبان با انسجام و اتحاد به پيشواز انتخابات آتي بروند، گفت: اصلاح‌طلبان به اين عقلانيت رسيده‌اند كه نيازمند انسجام و اتحاد در درون خود هستند و به اين دليل مي‌كوشند در انتخابات آتي همه توان و انديشه خود را بر ايجاد انسجام و اتحاد بين نيروهاي خود قرار دهند و فكر مي‌كنم در انتخابات آتي شاهد حركتي سازنده و معين از سوي اصلاح‌طلبان باشيم. وي ادامه داد: اصلاح‌طلبان با وجود اختلاف سليقه‌ها و ديدگاه‌هايي كه دارند دور هم جمع شده‌اند و مصمم هستند كه انتخابات آتي به گونه‌اي پيش برود كه از درون جبهه اصلاحات يك‌صدا به گوش برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون