• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3392 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

جبهه پايداري نمي‌تواند با موتلفه ائتلاف كند

محسن رفيق‌دوست از چهره‌هاي سرشناس اصولگرا گفته است كه جبهه پايداري را اصولگرا نمي‌داند و معتقد است كه اين گروه نمي‌تواند با حزب موتلفه ائتلاف انتخاباتي داشته باشد. محسن رفيق‌دوست با بيان اينكه من بخشي از بدنه‌اي را كه امروز در جلسات وحدت اصولگرايان شركت مي‌كنند اصولگرا نمي‌دانم، اظهار كرد: جبهه پايداري به نظر من چندان اصولگرا نيست و اين گروه نمي‌تواند با حزب موتلفه به ائتلافي برسد. وي در پاسخ به پرسشي در خصوص پيش‌بيني‌اش از وضعيت مجلس آينده اظهار كرد: فكر مي‌كنم مجلس آينده، مجلسي متشكل از معتدلين هر دو جناح باشد كه از اين جهت براي مردم نيز بهتر خواهد بود. اين فعال سياسي اصولگرا همچنين در‌خصوص امكان ائتلاف اصولگرايان با اصلاح‌طلبان اظهار كرد: ممكن است بين اصولگرايان و اصلاح‌طلبان ائتلافي صورت گيرد؛ چراكه ما اصلاح‌طلباني كه پاي ولايت ايستاده‌اند را به عنوان طيفي از جامعه كه مورد قبول هستند، مي‌دانيم و مي‌گوييم اين دسته از اصلاح‌طلبان بايد حضور داشته باشند و در حكومت نقش‌آفريني كنند. اما از طرفي اصولگراياني كه بخواهند از رهبري تندتر بروند را نيز اصولگرا نمي‌دانيم و در نهايت فكر مي‌كنم هيچ اشكالي وجود ندارد كه دو طيف معتدل از هر دو جناح با يكديگر ائتلاف كنند.

رفيق‌دوست در پاسخ به پرسشي در خصوص پيش‌بيني‌اش از رهبري اصولگرايان در مجلس آينده اظهار كرد: اصولگرايان هنوز كسي را به عنوان رهبر انتخاب نكرده‌اند و بر سر شخصي به نتيجه نرسيده‌اند. در مورد آقاي لاريجاني نيز بايد بگويم كه ايشان را به عنوان يك معتدل مطيع رهبري و اصولگرا مي‌شناسم و از جناح اصلاح‌طلب نيز آقاي عارف را به عنوان يك اصلاح‌طلب ولايتمدار مي‌شناسم ولي هنوز كه در مورد اصولگرايان نتيجه‌اي به دست نيامده است. وي با اشاره به نقش علي‌اكبر ناطق نوري در نزديك شدن هر دو جناح به يكديگر در انتخابات پيش رو اظهار كرد: آقاي ناطق نوري فردي معتدل است و امتحان خود را نيز پس داده است و فكر مي‌كنم اگر ايشان وارد انتخابات شوند، مي‌توانند به عنوان محور هر دو جناح قرار گيرند.

وي در پايان در ارزيابي‌اش از مجلس خبرگان آينده نيز اظهار كرد: به نظر من مجلس خبرگان خيلي تغييري نخواهد كرد چون مردم نيز به‌خوبي مي‌دانند كه معناي خبرگان چيست و آنجا نيز جايي نيست كه بتوان با آن بازي كرد و انصافا نيز قابل مشاهده است آنهايي كه در خبرگان قرار دارند اكثرشان هواي نفس ندارند و اگر قرار باشد يك مشت طلبه جوان به خبرگان بروند نظام متزلزل مي‌شود به همين خاطر اعتقاد دارم مجلس خبرگان خيلي تغييري نخواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون