• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3392 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

اصغرزاده: ائتلاف با اصولگرايان هيچ ضرورتي ندارد

يك فعال سياسي اصلاح‌طلب تاكيد كرد: اگر اصلاح‌طلبان دولت روحاني را رها كنند هم خودشان و هم روحاني شكست خواهند خورد. ابراهيم اصغرزاده در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: دورشدن از دولت اشتباهي است كه مي‌تواند به اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده مجلس ضربه بزند و اگر اصلاح‌طلبان اين اشتباه را انجام دهند و روحاني را رها كنند هم خودشان و هم آقاي روحاني شكست خواهند خورد. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همچنين درباره شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان به رياست عارف گفت: اصلاح‌طلبان الان به لحاظ تشكيلاتي در بهترين موقعيت خود در طول چند سال گذشته هستند و به نظر من دغدغه سازمان راي را ندارند. وي اضافه كرد: اينكه سهم و نقش افراد در شوراي سياستگذاري اصلاح‌طلبان چه قدر است در آينده مشخص خواهد شد اما ما به عنوان تمام جبهه اصلاحات زعامت رييس دولت اصلاحات را پذيرفته‌ايم بنابراين حكميت و زعامت آقاي خاتمي در جبهه اصلاحات مانع از شكاف‌هاي عميق در ميان اصلاح‌طلبان خواهد شد و من فكر مي‌كنم شاهد دعواهاي گسترده يا شكاف‌هاي عميق نباشيم البته امكان دارد بعضي بداخلاقي‌هايي صورت گيرد و برخي ناراضي شوند ولي اين مسائل جبهه اصلاحات را دچار شكاف عميق نخواهد كرد.

اصغرزاده با بيان اينكه شعار جبهه اصلاحات در انتخابات آينده به‌طور كامل حمايت از برنامه‌هاي دولت به خصوص در سياست خارجي و برجام خواهد بود، اظهار كرد: جبهه اصلاحات تلاش مي‌كند تا مردم را پاي صندوق‌هاي راي بياورد. بالابردن سطح مشاركت در انتخابات اين دوره باعث خواهد شد كه اصلاح‌طلبان موقعيت خود و پايه‌هاي دولت آقاي روحاني را تحكيم كنند.

اصغرزاده در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد اصلاح‌طلبان با اصولگرايان معتدل بر سر بعضي اسامي به ليست مشتركي برسند، بيان كرد: اساسا برخي معتدلين در جبهه اصلاحات سرليست مي‌شوند اما اگر منظور از معتدلين، اصولگراهاي معتدل است به نظر من نه ضرورت دارد و نه اين كار صورت خواهد گرفت. به هر حال اصولگراها براي خودشان داراي يك گفتمان مخصوص هستند و اصلاح‌طلبان هم براي خودشان هويت مشخصي دارند و اين گفتمان‌ها بايد مرز داشته باشد. بدون مرز امكان ندارد كه اينها بتوانند با هم كار مشتركي انجام دهند.

وي افزود: البته بعد از انتخابات اين كار امكان پذير است و پس از انتخابات فراكسيون‌ها و ائتلاف‌هايي در مجلس شكل مي‌گيرد و هيات رييسه مجلس براساس قدرت فراكسيون‌ها تشكيل خواهد شد اما قبل از انتخابات ضرورتي براي اين ائتلاف نمي‌بينم. در مورد نيروهاي معتدل و اصلاح‌طلب نيز به خاطر اينكه الان اصلاح‌طلبان در حال تشويق بدنه اجتماعي خود براي حمايت از دولت هستند بخش اصلي نيروهاي معتدل را خود اصلاح‌طلبان تشكيل مي‌دهند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب همچنين تاكيد كرد: ما واقعا چيزي به اسم نيروهاي معتدل جداي از اصلاح‌طلبان نداريم مگر اينكه بگوييم اصولگرايان معتدل كه آنها هم ليست خودشان را خواهند داد كه اين را هم بعيد مي‌دانم ضمن اينكه در سازمان رايي كه در اردوگاه اصلاح‌طلبان طراحي شده سهم قابل توجهي هم براي احزاب و گروه‌هايي ديده شده كه آنها مشخصا وابسته به چهره‌هاي نزديك به آقاي روحاني هستند. وي در واكنش به اين مطلب كه آيا امكان دارد اصلاح‌طلبان حول محور ناطق نوري جمع شوند، گفت: بعيد است خود آقاي ناطق اين مسووليت را بپذيرد. ايشان يك چهره اصولگراست، البته ما هميشه گفته‌ايم كه يك چهره اصولگراي نجيب، باهوش و با معرفت است ولي اين به اين مفهوم نيست كه آقاي ناطق جبهه خودش را رها كند و بيايد در اين طرف مسووليتي بگيرد. اصغرزاده ادامه داد: مهم اين است كه اصولگراها بتوانند به لحاظ منطقي نيروهاي معتدل خودشان را بالا ببرند، چون واقعا نمي‌شود جبهه اصولگرايي را رها كنند و آن را به دست تندروها بدهند. حضور افرادي مانند آقايان لاريجاني و ناطق در درون جبهه اصولگرايي به مراتب مهم‌تر از اين است كه بيايند و در جبهه اصلاح‌طلبان نقش‌آفريني كنند. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پايان اظهار كرد: من فرضيه جمع شدن اصلاح‌طلبان دور آقاي ناطق را خيلي منطقي نمي‌دانم و آن را بيشتر فضاسازي مي‌دانم. معمولا احزاب و گروه‌هاي سياسي سعي مي‌كنند متغيرهاي زيادي را وارد بازي كنند تا ذهن جامعه تحريك شود؛ اين كار براي تحريك شدن ذهن جامعه مثبت است ولي به لحاظ عملياتي امكان پذير نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون