• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3403 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ آذر

تشكل‌ها

دولت بر اجراي طرح كارت خريد نظارت كند|رييس اتحاديه لوازم خانگي اهواز گفت: در هفته‌هاي اخير تقاضاي خريد لوازم خانگي كاهش يافته است و از دلايل عمده آن مي‌توان به عدم نقدينگي مردم و انتظار كاهش قيمت كالاها اشاره كرد. سعيد گمراوي گفت: بعد از توافق برجام، مردم انتظار كاهش چشمگير و حتي حدود 50 درصدي قيمت‌ها را داشتند اما در حال حاضر قيمت لوازم خانگي 10 درصد كاهش يافته و كاهش 50 درصدي قيمت‌ها رخ نداده است. وي با اشاره به ثابت بودن قيمت كالاي خانگي از ابتداي امسال تاكنون افزود: اگر دولت قيمت دلار را كاهش دهد و حق عوارض گمركي را تعديل كند، مي‌توان به تعديل قيمت‌ها اميدوار بود. گمراوي با اشاره به طرح اعطاي كارت 10 ميليوني خريد كالاي ايراني تصريح كرد: اين طرح هنوز اجرا نشده است اما طبق قول وزارت صنعت و معدن به اتحاديه كشوري لوازم خانگي، اين طرح تا پايان هفته اجرا مي‌شود.

ممنوعيت فروش مواد غذايي در عمده‌فروشان دخاني| رييس اتحاديه عطارو سقط فروش گفت: سقط‌فروشاني كه پروانه كسب داشته باشند مي‌توانند سيگار را به صورت خرده به مردم بفروشند. البته واحدهايي نيز تحت عنوان «عمده‌فروشان كالاهاي دخاني» داريم كه از ما پروانه كسب گرفته و فقط اقدام به فروش كالاهاي دخاني به صورت عمده مي‌كنند و محل استقرار آنها بيشتر در چهارراه مولوي است كه اين واحدها به هيچ عنوان نمي‌توانند كالاهاي ديگر يا مواد غذايي بفروشند.

خريد 1440توماني شيرخام متوقف شد|رييس اتحاديه دامداران كشور گفت: طرح خريد حمايتي شيرخام با قيمت 1440 تومان به‌علت تامين نشدن اعتبار بيش از 10 روز است كه متوقف شده است. عليرضا عزيزاللهي با اشاره به اينكه از سال گذشته تاكنون، 235هزار تن شير خام از دامداران با قيمت هر كيلو 1440 تومان خريداري شده است، افزود: در اين طرح، فقط 2 درصد شيرخام توليدي دامداران خريداري شده است و اين عدد تاثيري در مديريت قيمت فروش شيرخام به كارخانه‌هاي لبني ندارد. وي گفت: گرچه طرح خريد حمايتي شيرخام طرح خوبي بود اما تاثير قابل توجهي بر بازار اين محصول باارزش نگذاشته است. اين طرح به‌علت تامين نشدن اعتبار از سوي دولت بيش از 10 روز است كه متوقف شده است.

از سرگيري صادرات طلا|رييس اتحاديه طلافروشان مشهد گفت: صادرات طلا پس از 15 سال در خراسان رضوي از سرگرفته شد. باقر معبودي‌نژاد، اظهار داشت: صادرات طلا در 15 سال اخير از خراسان رضوي متوقف شده بود و اين اتفاق مي‌تواند كمك‌دهنده به ارتقاي اين صنعت باشد. وي با اشاره به ارزآوري و توليد ارزش افزوده بالا در صادرات طلا، خاطرنشان كرد: اگر بتوان ساز و كارهاي موجود را بيش از اين تسهيل كرد در واقع وضعيت اين صنعت در خراسان رضوي بهبود يافته و مشكلات اقتصادي به واسطه اشتغالزايي آن تا حدودي رفع مي‌شود. رييس اتحاديه طلافروشان مشهد با بيان اينكه قيمت طلا هم اكنون پس از چند دوره ركود ثابت شده است، گفت: قيمت طلا در بازار مشهد با قدري نوسان حدود 92 هزار تومان است.

پرداخت 200 ميليارد ريال وام به 4000 فرشباف|مديرعامل اتحاديه سراسري‌تعاوني‌فرش دستباف با اشاره به تفاهمنامه بانك توسعه تعاون و تعاوني فرش دستباف گفت: مقرر شد 200 ميليارد ريال تسهيلات بانك توسعه تعاون براي اشتغال 4000 نفر بافنده عضو تعاوني پرداخت شود. عبدالله بهرامي از اختصاص 200 ميليارد ريال تسهيلات بانك توسعه تعاون براي اشتغال 4000 نفر بافنده عضو تعاوني‌ها خبر داد و گفت: در راستاي بسط و گسترش همكاري‌ها و ارايه خدمات بانكي، توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و حمايت از صنعت فرش دستباف از طريق اعطاي تسهيلات جهت خريد مواد اوليه و تجهيز كارگاه‌هاي قاليبافي به اعضاي حقيقي تعاوني‌هاي فرش دستباف تحت پوشش، تفاهمنامه‌اي بين بانك توسعه تعاون كشور با اتحاديه سراسري تعاوني‌هاي توليدكنندگان فرش دستباف ايران در آبان ماه امسال با اعتبار يك سال منعقد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون