• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3403 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ آذر

خبر كوتاه

امضاي توافقنامه تسهيل اعطاي رواديد ميان  روسيه - ايران
مهدي سنايي، سفير ايران در روسيه در تازه‌ترين اظهارات خود پس از ترك تهران توسط ولاديمير پوتين، با اشاره به اينكه سفر رييس‌جمهور روسيه به ايران باعث گسترش روابط بين دو كشور شد و آنقدر كه اين حضور از اهميت برخوردار بود متن توافقات آن مورد توجه مردم قرار نگرفت، گفت: روابط دولت ايران با روسيه يك رابطه همه‌جانبه و سودآور است.حسن روحاني رييس‌جمهور ايران و محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه عمق سياست را بهتر شناخته و در روابط بين‌الملل خود فقط به ايجاد رابطه با غرب فكر نمي‌كنند. رييس‌جمهور ايران از ابتداي گسترش روابط خود به ايجاد رابطه‌اي ويژه با روسيه نگاه مي‌كرد ضمن اينكه اولويت سياست خارجه در گسترش رابطه با چين، هند و روسيه است. وي تعميق رابطه ايران با كشورهاي ديگر را در چارچوب منافع ملي برشمرد و تصريح كرد: ارتباط با استان‌ها يكي از سياست‌هاي كلي روسيه بوده كه در اين سياستگذاري‌ها همدان را با شهر سوردلوفسك در ارتباط دانسته‌اند. در ايجاد ارتباط استاني با شهرهاي روسيه نيازمند پيگيري‌هاي بيشتر از سوي ايران هستيم. وي در ادامه با بيان مساله مبارزه با تروريست در جهان عنوان كرد: در سفر پوتين به ايران و در كنار مسائل دوجانبه، در پي هماهنگي بيشتر در خصوص مبارزه با تروريست بوده و ايران و روسيه در صف مقدم مبارزه با تروريست با رويكرد دستيابي به اهداف خود حركت مي‌كنند. سفير ايران در روسيه از امضاي توافقنامه تسهيل اعطاي رواديد توسط رييس‌جمهور روسيه خبر داد و گفت: بر اساس متن اين توافقنامه، در سفر به روسيه مشكلات كاهش يافته و سرمايه‌گذاران و همچنين مردم مي‌توانند به‌راحتي براي تحصيل علم و دانش به صورت بلندمدت به روسيه سفر كنند.

هكرهاي منتسب به ايران با دقت به امريكا
ضربه مي‌زنند
روزنامه امريكايي «نيويورك تايمز» در گزارشي ارتش سايبري ايران را جايگزيني براي برنامه‌هاي هسته‌اي ايران جهت حمله به منافع امريكا نام نهاد و نوشت: چهار ماه بعد از توافق هسته‌اي تاريخي ايران، مقام‌هاي امريكا و گروه‌هاي امنيتي خصوصي عنوان مي‌كنند نوعي افزايش عمليات جاسوسي پيچيده رايانه‌اي را از سوي ايران با مجموعه‌ حملات عليه مقام‌هاي وزارت خارجه امريكا شاهد هستند. به گزارش فارس بر اين اساس، افزايش دستبردهاي اينترنتي منتسب به ايران موجب نتيجه‌گيري دقيق مبني بر اين شده است كه رخنه‌هاي سايبري موجب قدرت دادن به اين كشور در ضربه زدن به امريكا بدون تحريك نظامي مي‌شود و ابزاري براي نفوذ است كه ايراني‌ها مايل بودند برنامه هسته‌اي چنين موردي را به اين كشور اهدا كند. نيويورك‌تايمز در خاتمه نوشت: مهارت‌هاي ارتش سايبري ايران هنوز برابر با روسيه يا چين نيست اما حمله به وزارت امور خارجه با استفاده از حساب‌هاي كارمندان جوان دولت در شبكه‌هاي اجتماعي جهت دسترسي به دوستان آنها در دولت طوري بود كه پيش از اين تاكنون چنين موردي ديده نشده بود و ابتكار و خلاقيتي فراتر از حمله اينترنتي «جست‌وجوي فراگير» روسيه كه به رايانامه‌هاي طبقه‌بندي نشده وزارت‌خارجه رخنه كرده بود، داشت.

پيام اشتباه به تروريست‌ها ندهيم
محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان پس از حادثه سرنگوني جنگنده روسيه توسط ارتش تركيه با سرگئي لاوروف، همتاي روس خود تلفني گفت‌وگو كرد. در همين راستا، حسين جابر انصاري، سخنگو و رييس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت امور خارجه ضمن اشاره به گفت‌وگوي تلفني ظريف با لاوروف در خصوص آخرين تحولات مربوط به سرنگوني جنگنده روسيه، گفت: آقاي ظريف در اين تماس تلفني ابراز نگراني كرد كه اين‌گونه رويدادها منجر به تشديد بحران سوريه و ارسال پيام اشتباه به گروه‌هاي تروريستي شود. اين واقعه يك‌بار ديگر حساسيت شرايط سوريه و تاثير رويدادهاي آن بر صلح و امنيت جهاني و ضرورت مبارزه متحد بين‌المللي عليه تروريسم را نشان داد. موفقيت تلاش‌ها عليه تروريسم منوط به وجود اراده و عزم واحد منطقه‌اي و بين‌المللي در رويارويي با تروريسم است. در اين شرايط هرگونه اقدامي كه موجب افزايش تنش و پيچيده‌تر شدن وضعيت شود علامت نادرستي به تروريست‌ها خواهد بود كه تصور كنند هنوز مي‌توانند با استفاده از شكاف موجود در ديدگاه‌هاي طرف‌هاي موثر به فعاليت‌هاي تروريستي خود عليه مردم سوريه و ملت‌هاي منطقه و جهان ادامه دهند.

دستيار ولاديمير پوتين:
ايران به انواع تسليحات روسي علاقه دارد
عضو ارشد كاخ كرملين مي‌گويد ايران به انواع تسليحات روسيه علاقه‌مند است. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، يك مقام ارشد كاخ كرملين از علاقه‌مندي تهران به همه تسليحات روسيه تاكيد كرد. دستيار رييس‌جمهور روسيه در امور مربوط به همكاري نظامي- فني به خبرنگاران گفت: «ايران به انواع تسليحات روسيه علاقه دارد و اين موضوع تنها منحصر به اس- ۳۰۰ نيست». «ولاديمير كوژين» افزود: «طرف ايراني بسيار به همكاري نظامي-فني علاقه‌مند است. تاكنون ما يك قرارداد امضا كرده‌ايم كه اعلام شده (درباره تحويل سامانه اس- ۲۰۰) است. آنها (ايراني‌ها) به كل سلاح‌هاي ما علاقه‌مند هستند چون آنها ارتش بزرگي دارند اما به خاطر تحريم‌ها براي يك دوره خيلي طولاني نيروهاي هوايي، دريايي و پياده نظام را نوسازي نكرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون