• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3410 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ آذر

خبر كوتاه

درخواست مجدد براي مذاكره

 مولود چاووش اوغلو، وزير خارجه تركيه در مصاحبه با خبرگزاري آناتولي تصريح كرد: طبيعتا اختلافاتي در ديدگاه ما و روسيه وجود دارد، اما ما بايد مذاكرات براي محدود كردن اختلافات را ادامه دهيم. اين مقام تركيه‌اي اخيرا با سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه در بلگراد ديدار داشته اما طرف روسي پس از اين ديدار اعلام كرد از توضيحات تركيه درباره سرنگوني جنگنده روسيه در مرز سوريه قانع نشده است.

ملا اختر منصور: من زنده هستم

طالبان افغانستان پيام صوتي ۱۶ دقيقه‌اي را منتشر كرده است كه به گفته طالبان متعلق به ملا اختر منصور، رهبر اين گروه است. در اين نوار ملا اختر عنوان مي‌كند كه او اين پيام را ضبط كرده تا به همه اطلاع دهد كه زنده است. اين پيام، گزارش‌ها در مورد نشست طالبان در پاكستان كه منجر به مشاجره و درگيري‌ مسلحانه داخلي شده است را، به عنوان تبليغات دشمنان توصيف مي‌كند. منابع مستقل صحت اين موضوع را كه صداي شنيده‌شده در پيام حقيقتا متعلق به ملا اختر منصور است، تاييد نكرده‌اند. سخنگوي دولت افغانستان با خودداري از اظهارنظر در اين زمينه گفته است كه كابل اين پيام را بررسي خواهد كرد. يك مقام ارشد طالبان به خبرگزاري فرانسه گفته كه اين پيام صوتي جعلي است. او اضافه كرده است كه به باور وي ملا اختر منصور درگذشته و رهبران طالبان صرفا به دنبال وقت‌كشي هستند تا پس از شوك ناگهاني، يك رهبر جديد انتخاب كنند.

ترور استاندار عدن
منابع يمني اعلام كردند، استاندار عدن كه به ائتلاف متجاوز سعودي وفادار بود در يك سوءقصد توسط داعش كشته شد. خودروي حامل سرلشكر جعفر سعد، استاندار عدن در نزديكي خانه‌اش در منطقه التواهي هدف سوء قصد با يك خودروي بمبگذاري شده قرار گرفت كه در اثر انفجار ناشي از آن، وي به همراه چند تن از همراهانش كشته شد. در همين حال خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه داعش مسووليت ترور استاندار عدن را برعهده گرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون