• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3440 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ دي

تشكل‌ها

ادامه ركود مسكن تا نيمه دوم سال 95| سعيد غفراني، رييس سابق سازمان نظام مهندسي پيش‌بيني كرد بخش مسكن حداقل تا نيمه دوم سال 1395 در ركود خواهد بود. ركود صنعت ساختمان از اقتصاد كلان كشور تاثير مي‌گيرد كه توليد، عرضه و تقاضا در اين بخش را دچار مشكلاتي كرده است. وجود 400 هزار خانه خالي در شهر تهران نشان مي‌دهد كه در تهران مسكن به اندازه كافي توليد شده و با نبود متقاضي مواجه است.

گوجه‌فرنگي بالاخره ارزان شد| قيمت گوجه‌فرنگي كه از 50 - 40 روز پيش روند افزايشي پيدا كرد و تا مرز 8000 تومان هم رسيد، بالاخره در روزهاي اخير كاهش يافت و در حال حاضر كيلويي 1500 تا 3500 تومان بر اساس كيفيت، فروخته مي‌شود. امسال هم تقريبا همان روال سال‌هاي قبل براي گوجه فرنگي تكرار شد. تقريبا تا اواسط آذرماه قيمت گوجه فرنگي روال طبيعي داشت و هر كيلوگرم آن 2000 تا 3500 تومان در مغازه‌ها فروخته شد اما با نزديك شدن به روزهاي پاياني آذر و آغاز زمستان، شرايط تغيير كرد و قيمتش افزايشي شد.

فروش لامپ‌هاي بي‌كيفيت پاكستاني| رييس اتحاديه توليد‌كنندگان و فروشندگان لوازم الكتريكي از فروش لامپ‌هاي كم‌مصرف و چراغ‌هاي سقفي فاقد استاندارد و كيفيت لازم از كشور پاكستان انتقاد كرد و خواستار رسيدگي سازمان استاندارد در اين زمينه شد. حسين دروديان، تاكيد كرد: لامپ‌هاي كم‌مصرف و چراغ‌هاي سقفي كه از كشور پاكستان وارد مي‌شود كيفيت و استاندارد لازم را نداشته ولي به دليل قيمت پايين، مردم تمايل به خريد اين نوع اجناس دارند.

پرداخت تمام مطالبات كشاورزان دانه‌هاي روغني| مجري كشت دانه‌هاي روغني با بيان اينكه پرداخت مطالبات معوق كشاورزان دانه‌هاي روغني توسط بخش خصوصي آغاز شده است، گفت: اميدواريم تا هفته آينده طبق قول بخش خصوصي تمامي مطالبات كشاورزان پرداخت شود. عليرضا مهاجر با بيان اينكه به دنبال افزايش عملكرد توليد دانه‌هاي روغني در واحد سطح هستيم، گفت: در راستاي تامين بذور بهتر دانه‌هاي روغني با شركت‌هاي داخلي و خارجي تفاهمنامه‌هايي امضا شده است.

قاچاق ميوه منجر به نابودي باغات ليموترش شد| معاون باغباني وزارت جهادكشاورزي گفت: قاچاق ميوه در كشور، زيان‌هايي را به بخش باغباني وارد كرده كه از جمله آن از بين رفتن باغات ليموترش به علت ورود ميوه‌هاي آلوده به آفت جاروك‌جادوگر بوده است. محمدعلي طهماسبي با اشاره به ميزان واردات محصولات و فرآورده‌هاي باغي در هفت ماه سال گذشته كه ۶۴۸ هزار تن به ارزش ۸۱۲ ميليون دلار بوده است، افزود: براساس آمارهاي موجود در هفت ماه نخست امسال ۶۸۷ هزار تن انواع محصولات و فرآورده‌هاي باغي به ارزش ۷۴۰ ميليون دلار وارد شده كه از لحاظ وزني شش درصد افزايش يافته و از لحاظ ارزشي ۹ درصد كاهش داشته است.

افزايش ۱۰ تا ۳۰ درصدي قيمت سيمان| دبير انجمن كارفرمايان سيمان از توقف تخفيفات كارخانجات سيمان از اول بهمن ماه خبرداد و گفت: از اول بهمن ماه قيمت سيمان با همان قيمت مصوب سال ۹۳ به فروش مي‌رسد. عبدالرضا شيخان، با اشاره به اينكه كارخانجات سيمان از اول بهمن ماه تخفيفات خود را حذف خواهند كرد، گفت: متاسفانه در حال حاضر ركود باعث شده تا كارخانجات سيمان محصولات خود را از 10 تا 30درصد كمتر از قيمت مصوب 30 خرداد ماه 93 به فروش برسانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون