• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3440 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ دي

تاثيرات سبز برجام در تالار شيشه‌اي

با نزديك شدن به موعد لغو تحريم‌ها، اميدها به بازار سرمايه باز گشته است. انتظار به تغييرات مثبت از ميزان تقاضاها در بورس به وضوح مشخص است و همين معاملات توانسته در چند روز پياپي شاخص‌ها را سبز‌پوش نگه دارد. بازار سهام ديروز با رشد مناسب حجم و ارزش روزانه معاملات سهام روبه‌رو بود، به طوري كه در بازار نقدي بيش از ۲۷۸ ميليارد تومان نقدينگي در معاملات سهام جابه‌جا شد.
شاخص كل قيمت بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز چهارشنبه با افزايش 675 واحدي به عدد 63 هزار و 516 واحد دست يافت. شاخص كل هم‌وزن نيز با رشد 49 واحدي عدد 10 هزار و 275 واحد را تجربه كرد. شاخص سهام آزاد شناور نيز با افزايش 808 واحدي عدد 70 هزار و 743 واحد را به نمايش گذاشت. شاخص بازار اول اما درحالي با رشد 412 واحدي به رقم 43 هزار و 662 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با هزار و 833 واحد افزايش عدد 143 هزار و 482 واحد را براي خود ثبت كرد. ديروز همچنين شاخص كل فرابورس با رشد 9 واحدي به رقم 711 واحد دست يافت. براساس اين گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت صنايع پتروشيمي خليج‌فارس با 116 واحد، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با 96 واحد و بانك ملت با 73 واحد افزايش بالاترين تاثير مثبت را در برآورد شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند.
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت ملي صنايع مس ايران با 22 واحد و پتروشيمي خارك و پتروشيمي شيراز هر يك تا 17 واحد، بالاترين تاثير منفي را بر محاسبه اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش كل معاملات ديروز بورس تهران به بيش از 316 ميليارد و 649 ميليون تومان بالغ شد كه از اين رقم مبلغ 278 ميليارد و 275 ميليون تومان در بازار نقدي بورس حاصل شده است.
بر همين اساس روز گذشته بيش از يك ميليارد و 275 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 86 هزار و 697 نوبت ميان خريداران و فروشندگان داد و ستد شد. طي معاملات ديروز نماد معاملاتي شركت‌هاي گلوكوزان و سازه‌پويش از سوي ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي آرتاويل‌تاير، صكوك سايتل، صكوك صخاور و اوراق مرابحه صمگا بازگشايي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون