• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3440 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ دي

عدد نوشت

هزينه ثبت واردات سم اروپايي

سيد مهدي حسيني‌يزدي، رييس انجمن واردكنندگان سم و كود گفت: بايد اين موضوع در سازمان حفظ نباتات و سازمان ترويج، آموزش و تحقيقات كشاورزي جا بيفتد كه با گرفتن پول‌هاي هنگفت و افزايش 120 درصدي هزينه ثبت يك سم، نمي‌توان اميدوار بود حتي در صورت حل مشكل تحريم‌ها و باز شدن بازار كشورهاي اروپايي، سم‌هاي با كيفيت بالا و اروپايي به كشور وارد شود، چرا كه اگر در گذشته ثبت يك سم حدود 17 ميليون تومان هزينه داشت امروز اين هزينه به بيش از 40 ميليون تومان رسيده است.

بهاي نفت

بهاي نفت در بازارهاي جهاني به مرز 30 دلار در هر بشكه و پايين‌ترين سطح 12 سال اخير نزديك شد. به گزارش رويترز، در شرايطي كه مازاد عرضه سنگين در بازار هيچ نشاني از عقب‌نشيني ندارد و تحليلگران پيش‌بيني‌هاي خود در مورد قيمت را كاهش داده‌اند، قيمت‌ها در بازار مجددا كاهش يافت. بهاي نفت از شروع سال جديد ميلادي تاكنون حدود 16 درصد كاهش يافته است كه ناشي از اشباع بازار، اقتصاد رو به ضعف چين و ناآرامي‌ها در بازار سهام و همچنين افزايش ارزش دلار است كه معامله نفت براي دارندگان ديگر ارزها را گران مي‌كند.

سهم تراكنش‌هاي پرداخت     ‌ الكترونيكي

مديرعامل شركت خدمات انفورماتيك با بيان اينكه ۹۰ درصد تراكنش‌هاي پرداخت‌ الكترونيكي است، گفت: هزينه‌كرد ما در حوزه فناوري صنعت بانكداري نسبت به كل دنيا و خاورميانه بسيار ناچيز است. ‌سيد ابوطالب نجفي اظهار كرد: ‌90 درصد تراكنش‌هاي پرداخت به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود و حدود 200 ميليون تراكنش روزانه در شبكه بانكي وجود دارد و تقريبا 30 تا 35 ميليون نفر از اين سامانه‌هاي بانكي استفاده مي‌كنند‌.

افزايش ميزان صادرات نفت ايران
اداره اطلاعات انرژي امريكا وابسته به وزارت خزانه‌داري اين كشور پيش‌بيني كرد فزوني عرضه در بازار تا اواخر 2017 برجسته مي‌ماند و صادرات نفت ايران در سال جاري ميلادي 300 هزار بشكه و در سال بعد 500 هزار بشكه در روز افزايش مي‌يابد. اداره اطلاعات انرژي امريكا وابسته به وزارت خزانه‌داري اين كشور پيش‌بيني كرد فزوني عرضه در بازار تا اواخر 2017 برجسته مي‌ماند.
 
صادرات خدمات آب و برق

يك مقام مسوول از صادرات 5/6ميليارد دلار خدمات فني و مهندسي در صنايع آب و برق خبر داد و گفت: براي توسعه صادرات غير نفتي بايد فرآيند تخصيص جوايز صادراتي از سر گرفته شود. بهرام نظام‌الملكي با تاكيد بر اهميت راه‌اندازي مجدد جايزه صادراتي به صادركنندگان نمونه گفت: يكي از ظرفيت‌هاي بزرگي كه به دست آمده و شايد دليل عمده آن هم تحريم‌ها بوده، توانمندي شركت‌هاي داخلي بوده كه توانستند بعد از انقلاب اين كارها را انجام دهند. وي با بيان اينكه قبل از انقلاب تمام كارهاي كشور در حوزه آب و برق، مهندسي، پيمانكاري و هم ساخت توسط خارجي‌ها انجام مي‌شد، تصريح كرد: اما بعد از انقلاب در اثر تحريم‌ها در بيشتر موارد توانستيم با اعتماد به توليدكنندگان داخلي ظرفيت زيادي را در حوزه آب و برق به وجود آوريم.

رسوب ورق فولادي در انبارها

معاون وزير صنعت از رسوب 7/2ميليون تن فولاد در انبارها خبرداد و گفت: بايد زمينه را براي صادرات محصولات فولادي فراهم كرد و با پرداخت جايزه، صادرات را رونق داد. مهدي كرباسيان گفت: نبود موازنه در زنجيره فولاد همواره يكي از دغدغه‌هاي دولت بوده و در سال جاري نيز كشور با كسري ۱۰ميليون تني گندله مواجه است، اين در شرايطي است كه برهم خوردن همين موازنه مي‌تواند منجر به آسيب‌هاي جدي براي صنعت فولاد كشور شود، ضمن اينكه رقبا هم بيكار ننشسته‌اند و مدام با برنامه‌ريزي‌هاي خود تلاش دارند تا عرصه را براي فولاد صادراتي ايران تنگ‌تر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون