• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3440 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ دي

خبر كوتاه

جواد رفوگر درگذشت
جواد رفوگر، پيشكسوت باسابقه كشتي درگذشت. رفوگر، رييس انستيتو كشتي ايران و عضو شوراي فني تيم‌هاي ملي كشتي آزاد كه مدتي به بيماري سرطان دچار شده بود، ظهر روز گذشته در بيمارستان آتيه تهران درگذشت. رفوگر كه سال‌ها سابقه رياست و دبيري فدراسيون كشتي را داشته است در اين سال‌ها خدمات شاياني به كشتي كشور كرد و مدارج علمي و ورزشي را پله‌پله طي كرد. رفوگر كه در زمان رياست رسول خادم در فدراسيون كشتي به عنوان رييس انستيتو كشتي مشغول به كار بود حدود دو سال قبل به بيماري سرطان مبتلا شد و سرانجام‌ دار فاني را وادع گفت. روزنامه اعتماد اين ضايعه را به خانواده‌ آن مرحوم و همچنين جامعه ورزش تسليت عرض مي‌كند.

والكه از سمت دبيركلي فيفا اخراج شد
دبيركل فدراسيون جهاني فوتبال كه چندي پيش به اتهام دست داشتن در ماجراي فساد گسترده فيفا محروم شده بود، از سمت خود بركنار شد. فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) ژرومه والكه، دبيركل اين سازمان را به دليل اتهاماتي كه به او در خصوص دست داشتن به فساد اداري نسبت داده شده است، اخراج كرد. والكه 55 ساله كه يك هفته پيش محروميت موقتش از سوي كميته اخلاق فيفا براي مشخص شدن نتيجه نهايي تحقيقات در خصوص پرونده فساد فيفا و دبيركل اين سازمان در اين ماجرا براي 45 روز تمديد شده بود، حالا به طور رسمي از سمت خود بركنار شده است. واحد صدور احكام كميته اخلاق فيفا با توجه به وضعيت دبير كل فرانسوي اين سازمان راي به فسخ يك‌طرفه قرارداد او با فدراسيون جهاني فوتبال داده است. كميته اخلاق فيفا در بيانيه‌اي با اعلام خبر اخراج والكه كه متهم است به طور غيرقانوني قصد داشته بليت‌‌هاي جام جهاني 2014 را به فروش برساند و عوايد حاصل از آن را به جيب بزند، اعلام كرده است محروميت موقت دبيركل پيشين اين سازمان همچنان به قوت خود باقي است و اينكه وظايف اين مرد فرانسوي به دكتر ماركوس كاتنر به عنوان دبيركل موقت فيفا محول شده است.

مارادونا، بلاتر و پلاتيني را دزد خواند
اسطوره فوتبال آرژانتين به انتقاد تند از بلاتر و پلاتيني پرداخت و آنها را دزد خطاب كرد. ديگو مارادونا همواره يكي از منتقدان اصلي سپ بلاتر و فيفا بوده است. او بارها به انتقاد از رييس سوييسي پيشين فيفا پرداخته و او را به فساد و تباني متهم كرده است. مارادونا حتي بعد از آنكه بلاتر متهم به فساد و دادن رشوه شد، دست از انتقادهاي تندش برنداشت تا ثابت كند سخنانش بي‌ربط نبوده‌اند. اسطوره فوتبال آرژانتين معمولا خودش را دشمن بلاتر معرفي مي‌كرد و كمتر اتفاق مي‌افتاد به انتقاد از ميشل پلاتيني، رييس اتحاديه فوتبال اروپا بپردازد اما بعد از حوادث اخير، مارادونا انتقادهاي تندي هم عليه پلاتيني به زبان آورده است. مارادونا در جديدترين پست خود در فضاي مجازي، حسابي از خجالت بلاتر و پلاتيني درآمد و با منتشر كردن عكسي از دو دزد در صفحه توييترش، اسم بلاتر و پلاتيني را روي آنها نوشت تا روساي پيشين فيفا و يوفا را به دزد بودن متهم و بدترين انتقاد را روانه آنها كند. پيش از اين هم مارادونا بارها به انتقاد تند از بلاتر پرداخته بود و او را به فساد و تباني متهم كرد اما كمتر كسي سخنان مارادونا را جدي مي‌گرفت. اين به خاطر شرايط خاصي بود كه مارادونا در زندگي داشت اما اكنون ديگر براي همه ثابت شده است كه اسطوره فوتبال آرژانتين هرچند زندگي شخصي خوبي نداشت و از بيماري‌هاي زيادي رنج مي‌برد اما درباره بلاتر حق با او بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون