• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3440 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۴ دي

كاري به قوانين امريكا ندارم، بيسبال قدرت تحول‌ درسياست را دارد


ريكاردو فراچري، رييس فدراسيون جهاني بيسبال براي اولين بار به ايران آمد تا با مسوولان ورزش ايران براي گسترش اين رشته صحبت كند. وي در پاسخ به اين سوال كه نخستين حضورش در ايران و جلسه با مسوولان فدراسيون را چطور ارزيابي مي‌كند، اظها‌ر كرد: مهم‌تر‌ين دليلي كه من در اينجا هستم آينده بيسبال است. اين رشته آينده درخشاني دارد و در توسعه صلح و دوستي و ساختن جهان به ويژه‌ خاورميانه مي‌تواند نقش بسزايي را ايفا كند. اميدوارم اين مشاركت ما به سرانجام مناسبي برسد.
   ايران در مقايسه با كشورهاي هم سطح خود بسيار خوب است
   رييس فدراسيون جهاني بيسبال در ادامه، اظها‌ر كرد: ساختار منظم اين رشته در ايران و ساماندهي مناسب فدراسيون بيسبال ايران من را شگفت زده كرد. وقتي ديدم كه آنها با اين علاقه به دنبال رشد اين رشته هستند، مصمم‌تر شدم كه پروژه‌هاي مشترك خودمان را در زمينه‌هاي مربيگري، داوري و آموزش شروع كنيم.
   بيسبال تفريح نيست بلكه يك ورزش حرفه‌اي است
   يك ايراني را مي‌شناسم كه در ژاپن بازي مي‌كرد و اكنون در ليگ امريكا حضور دارد. (يو درويش) (Yu Darvish) بازيكن خوبي است.
   شما بايد در ايران فردي را داشته باشيد كه به طور كامل ايراني باشد و بتواند براي جوانان شما الگو شود. شما بايد با كشورهاي مهم آسيا مثل ژاپن و كره ارتباط زيادي در اين زمينه برقرار كنيد و مطمئن باشيد كه يكي از راه‌هاي كسب شهرت در اين رشته آموزش دادن نيروهاي مستعد است. مطمئن باشيد اضافه شدن بيسبال به المپيك 2020 جاي رشد اين رشته را افزايش خواهد داد.
   رييس ايتاليايي فدراسيون جهاني بيسبال در پاسخ به اين سوال كه نظرش در مورد قانون جديد كنگره امريكا پيرامون تحريم افرادي كه به ايران مي‌آيند، گفت: من از اين چيزها نمي‌ترسم. پاسپورتم آماده است و ساليانه سفرهاي زيادي را مي‌روم. مي‌توانم بگويم كه من در آسمان زندگي مي‌كنم و چيزهاي زيادي را مثل اين قوانين ديده‌ام. فكر نمي‌كنم كسي را پيدا كنيد كه اين همه به امريكا سفر كند. تنها يك چيز را بايد بگويم و آن اين است كه ورزش فراتر از سياست است و مي‌تواند روي آن سوار شود. مطمئن باشيد اگر مسوولان فدراسيون جهاني يك رشته بخواهند به كشوري سفر كنند اين قوانين هيچ تاثيري نخواهد داشت.
   قبل از سفر به ايران تصوير ذهني زيادي نداشتم. من همه‌چيز را ورزشي مي‌بينم. چيزي كه در ايران با كشورهاي ديگر متفاوت است اين است كه من ديدم مسوولان فدراسيون شما به دنبال معامله كردن نيستند.
   بيسبال رشته ارزاني است
   يك مربي امريكايي براي ايران مي‌فرستم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون