• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3452 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

تشكل‌ها

قيمت صادراتي ميوه و تر‌بار كاهش يافت|رييس اتحاديه ملي محصولات كشاورزي گفت: كاهش قيمت صادراتي ميوه و تر‌بار در راستاي رقابت با محصولات مشابه خارجي است. سيد رضا نوراني، رييس اتحاديه ملي محصولات كشاورزي به فارس گفت: كميسيون بازرگاني اتحاديه ملي محصولات كشاورزي ايران ارزش صادراتي 116 قلم كالاي ميوه و تربار و سبزي و صيفي را بررسي كرده است. وي افزود: بر اين اساس ارزش‌هاي صادراتي اين كالاها در سال 94 با توجه به كاهش قيمت‌ها در بازارهاي جهاني و در بازار داخلي حكايت از كاهش 20 تا 50 درصدي نسبت به سال 91 دارد.

ابلاغ دستورالعمل اجرايي فروش تاير و تيوپ|مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از ابلاغ دستورالعمل فروش و خدمات پس از فروش لاستيك خبر داد و گفت: بر اين اساس، جبران خسارت احتمالي مصرف‌كنندگان انواع تيوپ و تاير ميسر مي‌شود. محمدحسين مولاخواه در گفت‌وگو با فارس هدف از ابلاغ اين دستورالعمل را كاهش عرضه تايرهاي فاقد كيفيت در بازار و مسووليت‌پذيري عرضه‌كنندگان در قبال حمايت از مصرف‌كننده دانست و گفت: براساس اين دستورالعمل مشخص شدن تعهدات و وظايف تامين‌كنندگان اعم از واحدهاي توليدي و واردكنندگان و فروشندگان انواع تاير در قبال مصرف‌كنندگان الزامي است.

توليد كود و سم هندي در ايران براي صادرات|رييس سازمان حفظ نباتات از توليد فراسرزميني كود و سم هندي در ايران براي صادرات خبر داد و گفت: در دوران پساتحريم بازار‌هاي اروپايي به روي كشاورزان باز شده و مي‌توان با استفاده از نهاده‌هاي با كيفيت كشاورزي سالم‌تري را رقم زد، چرا كه محصول سالم حق مردم است. محمدعلي باغستاني ميبدي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: سالانه به 10 تا 12 هزار تن كود و سم نياز داريم كه پيش از اين به دليل تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران و فشار غربي‌ها و امريكايي‌ها شركت‌هاي بزرگ توليد‌كننده انواع كود و سم كشاورزي، ايران را تحريم كرده بودند، اما پس از اجرايي شدن برجام و برداشته شدن تحريم‌ها در پي توافقات كشورهاي 1+5 با ايران بازارهاي اروپايي به روي ايران باز شده است.

واكنش به تبليغ برنج‌هاي خارجي با اسامي ايراني| دبير انجمن برنج با بيان اينكه تبليغ برنج خارجي با اسامي ايراني تخلف است، گفت: اگر سازمان‌هاي نظارتي به وظايف خود عمل كنند، بسياري از اين تخلفات رخ نمي‌دهد. جميل عليزاده شايق در واكنش به تبليغ برنج‌هاي خارجي با اسامي ايراني گفت: تشخيص برنج ايراني با نوع خارجي آن كار سختي نيست و مصرف‌كننده به محض اينكه برنج را بپزد، متوجه خارجي يا ايراني بودن آن مي‌شود. دبير انجمن برنج كشور با بيان اينكه چنين اقدامي خلاف قانون است، گفت: ما حدود ۳ سال گذشته اين موضوع را بارها تكرار كرديم كه بايد گفته شود اين برنج‌ها خارجي است.

خداحافظي با واگن‌هاي 50ساله|مديرعامل يك شركت ريلي با بيان اينكه افزايش كيفيت خدمات ارايه شده به مسافران يكي از اصلي‌ترين مسائلي است كه راه‌آهن آن را دنبال مي‌كند، تاكيد كرد: با توجه به اين رويكرد تمام واگن‌هاي با عمر بيش از 50 سال از ناوگان ريلي كشور خارج مي‌شوند. محمد خان‌احمدي با بيان اينكه در كشورهاي اروپايي واگن‌ها تا سقف چهار دهه نيز به فعاليت خود ادامه مي‌دهند، به ايسنا گفت: با توجه به نوع فعاليتي كه اين واگن‌ها انجام مي‌دهند، به‌طور معمول حتي در كشورهاي توسعه يافته جهان نيز مي‌توان روي عمر 40 ساله آنها حساب كرد و در طول اين مدت تنها به چند مرحله تعمير و بازسازي پرداخت. وي افزود: از اين رو اينكه واگن‌هايي با عمر بالا در ناوگان ايران فعال باشند امر چندان غيرطبيعي نيست اما ما در اين راستا كه كيفيت خدمات ارايه شده به مسافران افزايش پيدا كند تمام واگن‌هاي با عمر 50 سال را از رده خارج كرده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون