• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3452 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

انصراف ترامپ از حضور در مناظره جمهوريخواهان

دونالد ترامپ، نامزد پيشتاز جمهوريخواهان براي انتخابات رياست‌جمهوري امريكا، از شركت در مناظره آينده نامزدهاي حزب جمهوريخواه انصراف داد. اين مناظره در آستانه راي‌گيري‌هاي مقدماتي براي انتخاب نامزد نهايي حزب جمهوريخواه و تنها چند روز پيش از آغاز نخستين راي‌گيري در ايالت آيووا برگزار مي‌شود. ترامپ علت تصميم خود را انتخاب دوباره ميگن كلي به عنوان مجري اين مناظره در شبكه تلويزيوني
فاكس نيوز اعلام كرده است. كلي در مناظره قبلي نامزدهاي جمهوريخواه در فاكس نيوز برخورد سختگيرانه‌اي با ترامپ داشت و اين موضوع باعث رنجش و اظهارات تند او شد.
ترامپ درباره تصميم مديران فاكس نيوز و اصرار آنان بر حضور دوباره ميگن كلي گفت: اين طور كه مي‌بينم، برخورد آنها با من قدري متفاوت است. آنها نمي‌توانند همانطور كه ديگران را به بازي مي‌گيرند، مرا هم به بازي بگيرند. بگذاريد نامزدهاي ديگر مناظره كنند و ببينيم چه تاثيري روي جايگاه انتخاباتي آنها مي‌گذارد. بگذاريد ببينيم چند نفر اين مناظره را تماشا مي‌كنند. از سوي ديگر، تد كروز، رقيب اصلي دونالد ترامپ در راي‌گيري مقدماتي آيووا، از برخورد او انتقاد كرده و او را به مناظره‌اي دونفره دعوت كرده است. كروز در اين باره گفت: اين رقابت شانه به شانه بين من و دونالد است. اگر او مايل نيست با ساير نامزدها مناظره كند، من او را به مناظره‌اي دونفره دعوت مي‌كنم، از همين حالا تا راي‌گيري آيووا. در حال حاضر، كروز، سناتور ايالت تگزاس، بعد از ترامپ، بيشترين بخت را براي برنده شدن در نامزدي نهايي حزب جمهوريخواه دارد. با وجود فاصله زياد بين جايگاه اين دو نامزد در نظرسنجي‌ها، رقابت اين دو در نخستين راي‌گيري مقدماتي فشرده است و پيش بيني نتيجه آن دشوار به نظر مي‌رسد. در همين حال، پيشتازي دونالد ترامپ در نظرسنجي‌ها به ايجاد شكافي در ميان اعضاي حزب جمهوريخواه منجر شده، به نظر عده‌اي او نماينده آرمان‌هاي حزب جمهوريخواه نيست و به نظر عده‌اي ديگر بايد از محبوبيت او به نفع اين حزب محافظه‌كار بهره‌برداري كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون