• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3454 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ بهمن

از كارتون دست نكشيدم

فائز عليدوستي٭


سال ۱۳۴۷ در تهران متولد شدم. از دوران كودكي به نقاشي و ‌كارتون علاقه داشتم. در دوران نو‌جواني با ديدن «بهمن عبدي» در يكي از برنامه‌هاي تلويزيون كه به صورت زنده كارتون مي‌كشيد، تصميم گرفتم كار آينده‌ام كارتون باشد. البته خيلي زود با ديدن يك انيميشن كوتاه به نام «جزيره» اثر «فئودور خيتروك» فقيد مصمم به ادامه اين علاقه در رشته انيميشن به صورت حرفه‌اي شدم. در سال ۱۳۷۲، حين تحصيل در رشته گرافيك آشنايي با «عليرضا گلپايگاني و «اسد بيناخواهي» من را عملا وارد حرفه انيميشن كرد.
    مهاجرت
سال ۲۰۰۵ به كانادا مهاجرت كردم و بعد از يك سال كار با چند نشريه ايراني به عنوان طراح آگهي و‌ گرافيست، وارد صنعت انيميشن كانادا شدم و تا به حال به‌ همين كار مشغول بوده‌ام.
    مشغوليت
طي 10 سال گذشته به صورت حرفه‌اي بيشتر در زمينه انيميشن فعال بوده‌ام، به عنوان انيماتور، طراح كاراكتر و طراح استوري برد. تا به حال در توليد ۶ سريال مختلف انيميشن براي كودكان و نوجوانان و نيز بزرگسالان همكاري داشته‌ام. بين سال‌هاي ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به صورت هنرمند آزاد براي كمپاني‌هاي امريكاي شمالي نزديك به ۴۰ ويديوي انيميشن و موشن گرافيك كوتاه (از 30 ثانيه تا ۴ دقيقه) در معرفي خدمات و محصولات در فضاي اينترنت ساختم كه بسيار تجربه ارزشمندي بود. در حال حاضر روي يك سريال تلويزيوني انيميشن براي بزرگسالان كه كاري شبيه «فاميلي گاي» است با يك استوديوي انيميشن همكاري مي‌كنم كه البته چند ماهي بيشتر به پايان اين پروژه باقي نيست. در كنار اين كارها از پرداختن به كارتون و شركت در مسابقات كارتون دست نكشيدم و در طول چند سال گذشته به فستيوال‌هاي كارتون زيادي در اروپا كار فرستادم كه در اكثر آنها كارهايم به نمايشگاه راه پيدا كرده و در كاتالوگ فستيوال منتشر شده. از دو مسابقه در ارمنستان و مقدونيه موفق به دريافت تقديرنامه شدم.در حال حاضر سرگرم به پايان رساندن يك دوره 3 ترمه براي گرفتن ديپلم «كارتونينگ» از يكي از كالج‌هاي معتبر كانادا (جرج براون) هستم. به زودي استوديوي انيميشن و كارتون خودم را ثبت و تاسيس مي‌كنم و اميدوارم تا پايان سال ۲۰۱۶ به اتمام برسد. ٭كارگردان انيميشن

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون