• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3458 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

تشكل‌ها

خروج غيرقانوني دام منجر به گراني گوشت شد|رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي دلايل افزايش قيمت گوشت را كاهش قيمت جهاني پوست گوسفندي و صادرات بالاي مجاز و غيرمجاز دام از كشور دانست.
علي‌اصغر ملكي گفت: با توجه به اينكه شاهد كاهش قيمت جهاني پوست گوسفندي هستيم همين موضوع يكي از دلايلي است كه منجر به افزايش قيمت گوشت گوسفندي شده است، چراكه توليدكننده درصورتي كه پوست را به قيمت خوبي بفروشد از قيمت گوشت كم مي‌كند.
رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي همچنين تاكيد كرد: شاهديم در كنار صادرات مجازي كه صورت مي‌گيرد برخي فرصت طلبان نسبت به خروج غيرقانوني دام اقدام مي‌كنند كه همين موضوع منجر به كمبود و به دنبال آن افزايش قيمت مي‌شود كه بايد مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گيرد.

حضور فعال دلالان در بازار محصولات كشاورزي |رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و تربار گفت: واسطه‌ها در ميادين ميوه و تربار حضور فعال دارند، اين افراد نه زحمتي كشيده‌اند و نه سرمايه‌گذاري كرده‌اند، در اين رابطه صحبت‌هاي زيادي شده است و مسوولان و تعزيرات به اين موضوع وارد شدند تا مساله را حل كنند؛ اما همچنان دلال‌ها سر جاي خود هستند و خواسته ما كه خالص‌ فروشي و توقف دريافت پول زير چوبي است محقق نشده است.
حسين مهاجران-رييس اتحاديه فروشندگان ميوه و تربار- در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص وضعيت بازار ميوه با توجه به نزديك شدن به پايان سال گفت: خريد اصلي مردم براي شب عيد سيب و پرتقال است كه با توجه به توليد خوب اين محصولات در سال 94 به نظر نمي‌رسد كه نگراني خاصي در تامين اين محصولات وجود داشته باشد. وي در رابطه با قيمت ميوه در 13 روزي كه از بهمن ماه گذشت، اظهار داشت: قيمت اين محصولات تا امروز دچار تغيير نشده است و افزايش قيمت در پياز بوده است كه اين محصول در ميدان تربار به قيمت 3 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

صادرات ۲۰ كيلوگرم زعفران به امريكا|رييس صندوق توسعه صادرات زعفران با اعلام صادرات آزمايشي ۲۰ كيلوگرم زعفران ايران به امريكا گفت: اميدواريم كه قرارداد‌هاي جديدي براي توسعه صادرات زعفران به اين كشور بسته شود. علي شريعتي مقدم گفت: صادرات آزمايشي زعفران ايران به امريكا به صورت آزمايشي شروع و20 كيلوگرم زعفران ايراني به كاليفرنيا منتقل شد. وي افزود: اميدواريم كه با آغاز صادرات زعفران به امريكا، در آينده شاهد افزايش صادرات اين محصول و قرارداد‌هاي جديدي در اين زمينه باشيم. شريعتي مقدم يادآورشد كه سالانه حدود150 تن زعفران خشك ايران به 50 كشور دنيا صادر مي‌شود.

صدور دسته‌چك براي بدهكاران غيرمقصر مجاز شد |بانك مركزي به استناد مصوبه يك‌هزار و دويست و چهاردهمين جلسه مورخ 13/11/1394 شوراي پول و اعتبار بخشنامه‌اي به‌منظور رفع مشكلات مديران بخش توليد و كاهش محدوديت‌هاي ايجاد شده براي مديران واحد‌هاي توليدي با اصلاح برخي از مصوبات شورا صادر كرد. بانك مركزي اعلام كرد: از اين به بعد اعمال هرنوع محدوديت نسبت به مديران اشخاص حقوقي داراي چك‌هاي برگشتي، صرفا در چارچوب قانون صدور چك انجام خواهد شد.همچنين بر اساس اين بخشنامه، ارايه دسته چك و ساير خدمات بانكي به آن دسته از مديران اشخاص حقوقي كه در ايجاد بدهي شخص حقوقي تقصير نداشته باشند، بلامانع است.

عربستان براي جبران كسري بودجه به استقراض خارجي تن مي‌دهد|عربستان بعد از كاهش قيمت نفت و كسري بودجه به استقراض خارجي تن داده است. روزنامه «فايننشال تايمز»، نوشته كه عربستان براي نخستين بار در تاريخ خود براي جبران كسري بودجه كه به 87 ميليارد دلار رسيده از بازارهاي جهاني وام خواهد گرفت. خبرگزاري «اسپوتنيك»، پيشتر گفته بود كه عربستان به عنوان بزرگ‌ترين توليد‌كننده نفت در سازمان اوپك و كشوري كه 73 درصد از درآمد خود را از طريق فروش نفت فراهم مي‌كند، با چالش‌هاي فراوان اقتصادي به دليل كاهش قيمت نفت دست و پنجه نرم مي‌كند. كارشناسان معتقدند نخستين وامي كه عربستان براي جبران كسري بودجه دريافت خواهد كرد كمتر از 5 ميليارد دلار نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون