• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3461 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

چرا بايد از خودروي چيني دفاع كرد؟

شهرام شهیدی

زاكاني، نماينده مجلس گفت طرحي در مجلس وجود دارد كه طي آن مجلس همكاري با پژو را تحريم مي‌كند. وي همچنين گفت: اين شركت فرانسوي جزو برندهاي برتر خودروسازي جهان نيز نيست.
ما در تاريكخانه با اين اظهارات كاملا موافقيم زيرا:
- بايد از خودروهاي چيني دفاع كنيم تا اصل رفاقت‌مان با چين زير سوال نرود.
- با حمايت از خودروي چيني در برابر پژو به كاهش حجم ترافيك در شهرها كمك مي‌كنيم. چون هر روز صبح تعداد زيادي خودروي چيني خراب مي‌شود و صاحبش نمي‌تواند از آن استفاده كند و همين باعث خلوتي خيابان‌ها مي‌شود.
- تشويق به استفاده از خودروي چيني و تحريم پژو باعث مي‌شود صاحبان خودروهاي چيني قيد دردسر استفاده از آن را بزنند و از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند.
- همچنين با استفاده از خودروهاي بي‌كيفيت - اما متعهد به ما – چيني آلودگي هوا هم كاهش پيدا مي‌كند. چون خودرويي كه خراب است يا روشن نمي‌شود يا در پاركينگ خانه مي‌ماند؛ بنابراين نمي‌تواند هواي شهر را آلوده كند.
- حمايت از خودروساز چيني باعث افزايش اشتغال نيز مي‌شود. شما ببين وقتي يك خودروي بي‌كيفيت چيني ساخته مي‌شود در مقابلش چقدر شغل به وجود مي‌آيد. صافكاري، نقاشي، تعميرگاه مجاز، غيرمجاز، پزشكي، راننده آمبولانس و كارمند اورژانس، وارد‌كننده، فروشنده و راننده جرثقيل، راننده آژانس، روان پزشك، ارتوپد، روزنامه‌نگار و طنزنويس از جمله مشاغلي هستند كه با حمايت از خودروي چيني جان دوباره مي‌گيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون