• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3462 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۰ بهمن

شرط مهم ايران براي جذب سرمايه خارجي

معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازي شركت ساخت با بيان اينكه مذاكرات با طرف‌هاي خارجي افق ساخت پروژه‌هاي ريلي را روشن كرده است، تاكيد كرد: شرط ايران براي استفاده از توان خارجي‌ها انعقاد قرار‌داد‌هايي است كه به مشاركت با طرف ايراني و انتقال فناوري منجر شود. سيد مسعود‌نصر آزاداني به ايسنا، اعلام كرد: در طول روزهاي گذشته با لغو تحريم‌ها مذاكرات خوبي از سوي طرف‌هاي ايراني با سرمايه‌گذاران و پيمانكاران خارجي صورت گرفته كه اميدهاي زيادي را براي انتقال فناوري‌هاي روز و پيشرفت پروژه‌هاي زيرساختي كشور به وجود آورده است.
وي ادامه داد: در چنين شرايطي قطعا مي‌توان اميد داشت تعداد قابل توجهي از پروژه‌هايي كه در طول ماه‌هاي گذشته به دليل محدوديت منابع اعتباري با مشكل روبه‌رو بودند بار ديگر به مسير پيشرفت باز‌گردد. هرچند ما قطعا اجازه نمي‌دهيم كه تنها طرح‌هاي ما از سوي پيمانكاران خارجي اجرايي شود و بايد مناسباتي براي انتقال فناوري و مشاركت با طرف‌هاي ايراني در پروژه‌ها برقرار شود.
معاون ساخت و توسعه راه و شهرسازي شركت ساخت با بيان اينكه مذاكرات ابتدايي اميد‌ها را براي جذب سرمايه‌هاي جديد در اين حوزه افزايش داده است، گفت: هرچند در طول هفته‌هاي گذشته و در جريان سفرهاي اخير مذاكرات قابل قبولي صورت گرفته، اما براي رسيدن به توافق قطعي هنوز به زماني احتياج است كه بايد در آينده به پروژه‌هايي جزيي ختم شود.
نصرآزاداني با اشاره به نهايي شدن طرح انتقال فاينانس به پروژه سريع‌السير تهران - قم - اصفهان تصريح كرد: اين پروژه كه از نظر زيرساختي براي كشور اهميت بسياري دارد، در طول هفته‌هاي قبل مذاكرات خوبي را پشت سر گذاشت كه اميدواريم در روزهاي آينده با نهايي شدن قرار‌داد مربوط به آن اين پروژه بسيار مهم و بزرگ به جذب نهايي فاينانس برسد. وي اضافه كرد: درباره ديگر پروژه‌هاي ملي ايران نيز مذاكرات ادامه داشته و در عرصه‌هاي مختلف شركت‌هاي ذي‌ربط پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهند. در پروژه برقي‌سازي راه‌آهن تهران - مشهد كه شركت راه‌آهن پيگيري‌هاي مربوط به آن را انجام مي‌دهد نيز مذاكراتي صورت گرفته كه مسوولان اين شركت مختصات دقيق اين طرح را اعلام خواهند كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون